Lijstje Hardbeat 2014/2015 (Cakebox liefhebber)

Hardbeat

Registered User
Al vele lijstjes bekeken dus dacht de mijne ook maar eens te delen. Ben een echte cakebox liefhebber maar dat is wel duidelijk in het lijstje.

http://www.freakpyromaniacs.com/products/lijst/id/35771

Alles op m'n lijstje is al besteld plus een VC118 Dragon Box - Magnum die niet in de Product Database voorkomt. Ik ben wel een stuk minder kwijt dan aangegeven wordt, dit door kortingen en winnaar van een leuke tegoedbon vorig jaar :smiling:

Mijn plan is om voor de kleintjes al eerder op de avond de vuurwerk/pijlpakketten die andere meenemen, Tank Groot, Wacky Whistler en Six Pack 216 af te steken. Dan na twaalven even naar de buren kijken en rustig beginnen met de Eclipse, Its Mine en Dragon Box.

Nu kom ik echter niet uit de beste volgorde van de andere cakeboxen, ik wil graag met de mooiste en/of met degene die de avond het beste kan afsluiten eindigen en er moet het liefst wat afwisseling tussen de boxen zitten. Verder wil ik proberen te voorkomen dat de mooiste als eerste afgestoken wordt en de rest daardoor een beetje tegen kan vallen. Zit te denken aan deze volgorde: Zena Cakebox, Immortal Gold, Zena Revolution en eindigen met de Cruel Traction.

Maak me vast zorgen om niks maar enige tips en ideeën zijn altijd welkom. Mocht er ergens nog een leuke afwisselende cake(box) tussen passen in de genoemde volgorde dan ben ik hier zeker ook geïnteresseerd in.

Scav

Registered User
Let bij de zena revolution op de richting van de cakes. mocht je tegen de regels in de cakes toch willen doorlonten, dan moet je de volgorde aanpassen omdat de V shapes anders alle kanten op gaan.... het is 4x I en 4x V shape.

Ik heb ze vorig jaar met duct aan elkaar gezet tot 1 blok (2x 4). ik heb berichten van anderen gezien die hem in de doos lieten staan, waarbij de restanten na het afschieten spontaan in vlammen opgingen.

Verder leuke afwisselende box!

Hardbeat

Registered User
Bedankt voor de uitleg, moest last minute ineens de tegoedbon opmaken en heb daarmee dus precies de revolution gekocht. Deze had ik natuurlijk al wel voorbij zien komen op het forum maar had er verder als enige box nog niet echt goed naar gekeken. Ik stunt echt niet met vuurwerk maar doorlonten vind ik hier niet onder vallen dus ga je uitleg zeker opvolgen en verder uitzoeken. Heb de duct alvast maar klaar gelegd haha.

Scav

Registered User
graag gedaan, zou niet willen aanzetten tot fout gedrag ;-)

stond hier vorig jaar vrolijk te blazen op straat, 1x extra moeten aansteken omdat de res lont de lucht in was gevlogen bij het laatste schot

Hardbeat

Registered User
Ben toch nog op zoek naar een leuke cake of box die echt anders is dan de gebruikelijke cakes. Ondertussen echt veel filmpjes bekeken en alles begint nu toch wel op elkaar te lijken. Dat is de reden dat ik al de Six Pack 216 en It's Mine gekocht heb. Heeft iemand hier nog ideeën of tips voor? Ben niet echt thuis in de namen van de effecten maar bedoel dus anders dan de gouden willows (zoals immortal gold) en de willows met groene/rode puntjes (zoals zena cakebox).

Laatst bewerkt:

Hardbeat

Registered User
Ja inderdaad, de fluit is leuk en anders dan wat ik heb maar de effecten lijken wel weer een beetje hetzelfde. Zou hem zo omruilen met een van de andere cakes maar te weinig verschil om erbij te nemen. Zijn er goede cakes die lage effecten hebben (geen ballen de lucht in)? Ik zie ze wel eens voorbij komen maar deze zijn meestal maar erg kort.

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Lage effecten? Mines en of tails? Kan je een voorbeeld geven? Anders als je mines bedoelt is misschien de mototov of de malenkov mines van Lesli iets voor je? Of een cake zoals de Eruption van Wolff?

Laatst bewerkt door een moderator:

Hardbeat

Registered User
Die zijn allebei echt precies wat ik bedoel maar dan het liefst hier een soort box van zodat het iets langer duurt. Horen deze mines bij elkaar als een soort doorlont box want als je eerst de malenkov en daarna de molotov afsteekt lijken deze perfect aan te sluiten op elkaar? Een mooie tail kan ik trouwens al helemaal niet vinden.

Laatst bewerkt:
D

Deleted member 17038

Guest
Ik ken eigenlijk geen mine doorlont dozen. Ik denk dat het grote publiek daar ook niet op zit te wachten helaas. Dan moet je echt zelf mine cakes voor bij elkaar sprokkelen. Kijk ook eens naar de amazon van MX (Marijn)

En kwa tails is dit misschien iets? Golden Wave
Met reserve lont zou je die tussen 2 cakeboxen in kunnen zetten als erg mooi rust momentje.
Kijk ook eens naar the moment van wolff!

Hardbeat

Registered User
Wederom bedankt voor de tips, net de filmpjes bekeken en ga inderdaad een paar van deze mine/tail cakes aanschaffen en er tussen zetten. Duurde even maar ben nu helemaal tevreden over hoe het gaat worden :smiling: Het jammere hiervan is dan ook gelijk weer dat het nog zo lang wachten is pfff. Ach ja, waarschijnlijk bedenk ik wel weer iets nieuws en moet dat weer verder uitgezocht worden.

Edit: Zat net te kijken naar de Italy Fan Style 120, deze heeft er tails tussen zitten waardoor het lekker afwisselend wordt. Dat zie ik bij Katan bij meer cakes en kan ik erg waarderen van dit merk.

Laatst bewerkt:

Hardbeat

Registered User
Ben er nog niet helemaal uit welke mine/tail cakes er nog bij gaan komen maar na de demo filmpjes kon ik als cakebox liefhebber de Wonderful World (Royal) echt niet meer laten liggen. Verder zijn de effecten ook anders dan de rest en zorgt voor wat meer afwisseling tussen de boxen.

Hardbeat

Registered User
Alles was keurig aanwezig en het vuurwerk is opgehaald!

WP_20141229_10_23_34_Pro.jpg

Hardbeat

Registered User
Thnx, een echte cakebox liefhebber zullen we maar zeggen. Vanavond maar eens kijken hoe ze niet doorgelont moeten worden :hehe!: Ze staan trouwens op zolder op het logeerbed (niet meer op elkaar), de verwarming erachter vol open gezet zodat ze een lekker warm mandje hebben om te drogen.

Laatst bewerkt:

Hardbeat

Registered User
Toch maar in één keer gehaald, ondanks dat het maar een erg kort ritje is had ik geen zin om twee keer te rijden in de sneeuw en gladheid. Ondertussen een gedeelte open gehad en de cruel traction blijft ook als karton de mooiste cakebox vind ik.

WP_20141229_20_52_50_Pro.jpg

Derck1986

Registered User
top foto, ik deze onder de naam corba 120 maar die zit nog in de klooi morgen eruit zien te halen.
Mooi lijst cakeboxen, vind de cakeboxen zelf ook beste en meeste makkelijk oplossing voor een mooi show zonder te veel te lopen.

Bovenaan