Lentefestival geen belemmering voor natuur, vuurwerkshow wel afgelast

Moontan

Moderator
Medewerker
Lentefestival geen belemmering voor natuur, vuurwerkshow wel afgelast

Pijnacker-Nootdorp - Aanstaande zaterdag vindt het Dobbe Lente Festival plaats bij de
Dobbeplas. Fractievoorzitter Carla van Viegen van de Partij voor de Dieren vindt dat een lasershow, harde muziek en onrust op het terrein niet bijdragen aan dit thema.

De gemeente heeft daarom een ecologisch onderzoek laten uitvoeren rondom de plas om de
gevolgen voor onder meer broedende vogels in kaart te brengen. Woordvoerder Ron Penning: "Voor de geplande activiteiten blijken er geen belemmeringen. Het gebied wordt ook buiten de activit eiten om al intensief gebruikt door recreanten, vaak met honden. Als er vogels zitten te broeden, dan laten zij zich hierdoor kennelijk niet verstoren en is het aannemelijk dat ook de voorgenomen activiteiten niet leiden tot onherstelbare effecten. Het voorstel voor een vuurwerkshow was overigens al eerder afgeknald door onze ecoloog." De vergunning voor het feest is inmiddels verstrekt.

https://www.telstar-online.nl/nieuw...mmering-voor-natuur-vuurwerkshow-wel-afgelast

Baron van lunt zu sas

Registered User
Maar wat is dan precies de reden dat er geen vuurwerk is ? :faill:

Toch de broedende vogeltjes, ik heb de organisator gesproken.
Hij is trouwens zelf een lijstduwer van een lokale partij en was voor georganiseerd vuurwerk tijdens O&N; ik heb hem wel goed kunnen uitleggen dat dat een farce is.
Dit voorval is misschien wel een mooie basis misschien om in de toekomst nog eens wat vaker terug te komen op vuurwerk-onderwerpen.
Kon zelf helaas niet naar het feest, ik zat in Brabant en bij de Zena meimeeting.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Top dat je dit hebt besproken met hem !
Laten we hopen dat dit feest volgend jaar terugkomt en dan met een mooie vuurwerkshow !

Bovenaan