Lanceerstandaarden vuurpijlen deugen niet aldus televaag

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
We moeten niet alleen aan onszelf denken, maar ook aan alle verkopers (importeurs/dealers), die hebben nu duizenden tot miljoenen euro's verspilt aan iets wat al jaren werkt en pas op de laatste moment ineens niet meer goed is waardoor ze onmogelijk zich nog kunnen aanpassen. Dit is gewoon pure oplichting, wanpraktijk en, in mijn ogen is het kabinet officieel zijn bestaan niet meer waardig. Ze verzieken t niet alleen voor ons, maar ook voor de verkopers. Alleen, de verkopers hebben t geld een goeie advocaat in te huren, nu moeten ze t alleen doen ook!

Schuim

Moderator
Medewerker
Nou is het ILT sowieso een waardeloze instantie als het om testen gaat, en zijn vaak ook gekleurd.
Menig degelijke audit zouden ze niet overleven.
Daarbij is dit ook een onderzoek wat in mijn ogen niet door het ILT zou gedaan horen te worden, want behalve dat het gebruikt word voor vuurwerk, heeft het niet met hun vakgebied te maken. Waar is uberhaubt de tijd dat TNO dit soort onderzoeken uitvoerde.

Ik ben daarnaast erg benieuwd naar welke standaard de standaard getest is. Want dit was nog steeds niet bekend naar mijn weten?
Is er iemand die mij de gebruikte testprocedure kan aanleveren, want dit riekt naar manipulatie.

joszie

Zilveren Member
Al jaren worden er pijlen standaards verkocht en hoor je er niets over. Nu worden ze verplicht en ineens voldoen ze niet...

Uiteraard wordt hier verder niets achter gezocht door de vuurwerkliefhebbers........
Ik ben erg benieuwd hoe dit opgelost wordt.

AWG

Registered User
Al jaren worden er pijlen standaards verkocht en hoor je er niets over. Nu worden ze verplicht en ineens voldoen ze niet...

Uiteraard wordt hier verder niets achter gezocht door de vuurwerkliefhebbers........
Ik ben erg benieuwd hoe dit opgelost wordt.

tuurlijk zoek ik daar wat achter, maar het is niet iets waar ik invloed op heb dat vuurwerk aflopende zaak is

KruitFreak

Registered User
Vuurwerkliefhebbers kunnen opgelucht ademhalen: er zijn toch standaarden goedgekeurd om vuurpijlen mee af te schieten. Het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) heeft drie standaarden aangewezen die gebruikt kunnen worden tijdens oud en nieuw.
Eerder werden alle standaarden afgekeurd door de Inspectie Leefomgeving en Transport. Ze bleken niet stabiel genoeg te zijn. De branchevereniging was verrast en wist niet hoe ze dit probleem binnen een maand moesten oplossen.
Recht de lucht in
Vuurwerkimporteurs vroegen of er nog andere en aangepaste lanceerstandaarden konden worden getest. Dit mocht en daaruit zijn nu drie veilige standaarden gekomen. Ze voldoen aan de eisen: ze moeten vuurpijlen vanaf een verharde, dan wel onverharde ondergrond stabiel en verticaal de lucht inschieten en de standaarden moeten ook vaker dan één keer gebruikt kunnen worden.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/ned...rie-verplichte-lanceerstandaarden-goedgekeurd

Bovenaan