Hoorn

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Kermis vuurwerk te Hoorn 09-08-2008 t/m 18-08-2008
Plaats : Hoorn
Provincie : Noord Holland
wie : Laser fireworks europe ( L&F)

Attracties: Vale Hen: Peacekeeper, Crazy Jump, Space mouse, Movie simulator, Tornado, Around the World, Magic Mouse, Booster maxxx. Het Breed: Circus Cars. Ged. Turfhaven: Fun Factory, Break Dance, Magic Circus, Buggy, Auto-skooter, Polyp, Familie achtbaan, Mini-scooter, Thriller, Babysport, Draaimolen. Gouw: Mini-rad. Neuwstraat: Glazen doolhof. Kerkplein: Extreme, Reuzenrad Happiness, Crazy Coconut loophuis. Rode Steen: The Swing Mill, Vliegtuigmolen, Bootjesmolen, Zweefmolen.

Maximum ritprijzen op de eerste maandag, dinsdag en donderdag: grootvermaak € 2,50; kinderzaken € 1,50.

Woensdag van 12.00 tot 19.00 uur familiedag (maximum ritprijzen grootvermaak: € 1,50; kinderzaken € 1,--).
Vrijdagavond 15 aug groot vuurwerk.
Lappendag (de laatste maandag) jaarmarkt, kermis is dan open vanaf 10.00 uur. Meestal wordt er in de middag al afgebroken.

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Ik zal ff wat meer info geven over de vuurwerkshow in Hoorn.
Wat er zoal ieder jaar geschoten wordt in consumenten vuurwerk en prof, maximaal 6 inch ( correct me if i`m wrong )
De show wordt dit jaar geschoten door Laser & Fireworks.

Tijdstip: 22.00 uur

Als je van plan bent om naar deze show te gaan kom dan zeker op tijd!

Hier nog een filmpje van vorig jaar.

http://www.123video.nl/playvideos.a...r=2955564&UserName=Blacksalute&Mnu=1&Skip=1//

vuurwerkhoorn2.jpg

Laatst bewerkt:

bob22

Registered User
Voorgaande edities waren altijd de moeite waard. Niet te vergelijken met andere kermisvuurwerken, gewoon groter vuurwerk... Hopelijk kan ?Hajo ook dit jaar weer zon mooie show neerzetten. Ik kijk ernaar uit!

Tony

Administrator
Medewerker
Nou ik niet, ik vond het zo tegenvallen. In mijn beleving is er een betere firma in nederland, maar we gaan het zien.

De show van Hoorn zat vorig jaar naar mij mening behoorlijk leuk in elkaar. Er werden een partij leuke bommen/effecten geschoten die je niet vaak ziet in Nederland. Dit jaar is het naar een ander bedrijf gegaan dus ben benieuwd wat die ervan maken.

bob22

Registered User
Hajo, ergens komt die naam me bekend voor, hopelijk niet van de zwaar mislukte shows in Duitsland enkele jaren terug :(

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Ik heb vandaag de kermis krant van Hoorn binnen gekregen.
En het volgende zag ik er in staan:

De vrijdag van de kermis is traditioneel bestemd voor vuurwerk, dat dit jaar op muziek zal worden ontstoken.
Locatie is zoals altijd het hoornsche hop, met prima uitzicht vanaf de gehele westerdijk.

En dit stond een paar bladzijde verder:

Zoals de traditie ons leert is de hoornse kermis niet compleet zonder vuurwerk! Ook dit jaar zal een schitterende vuurwerkshow niet ontbreken
Extra water-, licht- en lasereffecten zorgen ook dit jaar weer voor een prachtige show.
Op vrijdag 15 augustus om 22:00 uur zal het vuurwerk worden bij het Hoornsche hop, met goed uitzicht vanaf de gehele westerdijk.

Mr_Mascleta

Registered User
Ik blijf van mening dat de show die in Hoorn wordt geschoten al jaren er een is van een laag niveau. Dit komt mede doordat de firma's bij lange na niet het ruimschootse budget gebruiken om er een werkelijk mooie show te schieten. Er zijn jaren bij geweest waarbij je de bommetjes kon tellen. Als een bedrijf zijn winst bejag op een iets lager pitje zou zetten, wat kan met zo een budget, dan pas zal er iets van kunnen komen. Maar ja dan kom je weer in het vaarwater wat "expertise "heet, en daar ontbreekt het nu eenmaal aan bij de firma's. Het zal altijd behelpen blijven in Nederland.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik blijf van mening dat de show die in Hoorn wordt geschoten al jaren er een is van een laag niveau. Dit komt mede doordat de firma's bij lange na niet het ruimschootse budget gebruiken om er een werkelijk mooie show te schieten. Er zijn jaren bij geweest waarbij je de bommetjes kon tellen. Als een bedrijf zijn winst bejag op een iets lager pitje zou zetten, wat kan met zo een budget, dan pas zal er iets van kunnen komen. Maar ja dan kom je weer in het vaarwater wat "expertise "heet, en daar ontbreekt het nu eenmaal aan bij de firma's. Het zal altijd behelpen blijven in Nederland.

Volgens mij schoot Xena Vuurwerk daar vorig jaar die een lading Vulcan bommen gebruikte die over het algemeen duurder zijn dan de rest wat in Nederland verkrijgbaar is. Ook de effecten zijn een stuk leuker. Of ben ik in de war met een andere show ? Volgens mij was het Hoorn vanaf een ponton.

mickeyzegtboem

Registered User
Ik blijf van mening dat de show die in Hoorn wordt geschoten al jaren er een is van een laag niveau.

ook ik moet hier even op inhaken, vorig jaar heb ik deze show (dankzij een tomtom met kuren) op een afstand meegemaakt. zoals toon al aangaf was dit echt geen schiet maar raak voor een knaak show. goede kwaliteit bommen met bijzondere effecten ( zelf tourbillons kwamen langs, hoevaak zie je die in nederland) waterbommen, alles er op en er aan.

zeker nadat ik de filmpjes vanaf de waterkant had teruggezien, kon ik niet anders als dit gewoon een goede show te noemen.
wat er in de jaren daarvoor is ingezet heb ik natuurlijk geen ervaring mee, maar ik vind dat je xena zwaar tekort doet door te zeggen dat hier alleen maar slechte shows geschoten zijn.
vorig jaar was in ieder geval prima in orde!

wat het dit jaar gaat worden is natuurlijk afwachten....

-<VwK>-

Registered User
Ik ben algelopen jaren zoveel mogelijk aanwezig geweest en heb de afgelopen 2 jaren gefilmd...
Dus als iemand mijn filmpjes ook nog willen zien zeg het maar;)
Ik vond de show van vorig jaar zeer goed alleen verpeste de regen het wel een beetje jammer genoeg...
De watershells vielen mij vooral op... die waren allemaal gewoon goed getimed en het effect vond ik erg mooi!

Inderdaad wel een aanrader: kom op tijd want het is er altijd een gekkenhuis...
Je kan er niet omheen staan in een cirkel van 360 graden aangezien het altijd vanaf het water geschoten word...
En als je het van zo dichtbij mogelijk wil meemaken moet je zo dicht mogelijk bij het schouwburg gaan staan, want daar staan de bootjes geankert...

Ik hoop veel van jullie er te zien;)

Gr. Lex

Macer

Registered User
Gisteren ben ik wezen kijken vanaf de dijk bij Zuid-Scharwoude.. Het zag er echt super uit, zeker voor een kermis vuurwerk.

Bovenaan