Het weer oud & nieuw 2010 - 2011

Fernando_hol

Registered User
-2 om tijdens de jaar wisseling met een lichte wint kans op regen zeer klein sneeuwen zal het niet alleen licht vriezen dus. En mist is er ook niet zover ik weet.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik keek net tussen me benen...HING DAAR EEN PLUIM!
Leek wel SHAG! Wat zegt dat over het weer ?

marlboro20

Registered User
De laatste info die ik op diverse sites heb gevonden:
KOUD:
Overdag aan de kust +1, in het oosten -7.
's-Nachts; aan de kust -2, in het oosten -12!!!!!
Oosten wind kracht 3
neerslag 0,0 mm!!!!

Dus de vuurkorven aan voor de toeschouwers, dik aankleden en genieten maar!!!!!

polleke45

Registered User
De laatste info die ik op diverse sites heb gevonden:
KOUD:
Overdag aan de kust +1, in het oosten -7.
's-Nachts; aan de kust -2, in het oosten -12!!!!!
Oosten wind kracht 3
neerslag 0,0 mm!!!!

Dus de vuurkorven aan voor de toeschouwers, dik aankleden en genieten maar!!!!!

Mooi dat het niet gaat sneeuwen maar -12:surprised:.
*gaat thermo ondergoed aanschaffen*

KoenL

Registered User
Hoor zojuist op het journaal dat het vanaf donderdag weer kouder gaat worden. Voorspelling voor donderdag: overdag -2, 's nachts -6. Een heel goed teken!

Diemm

Registered User
De kou van 31 december is nu een dag naar voren geschoven:huh:
Maakt me niet zo heel veel uit, zolang het maar droog blijft en dat lijkt het op dit moment ook te blijven:smiling:

Red Eagle

Registered User
Koud is ook niet alles.
Ok je kunt je er tegen kleden maar toch.
Kan me de oudjaarsavond van 1998 nog goed herrineren het was toen zo koud dat je echt voor je lol niet naar buiten wou.
Was toendertijd echt zo snel mogelijk aansteken en weer naar binnen.

Maar goed vooralsnog geen regen dus het ka naltijd erger.

marlboro20

Registered User
het laatste wat ik gevonden heb:
Op het journaal spraken ze over nevel, op sommige plaatsen lokaal mist...... Als dat maar niet zoals enkele jaren geleden word..... Zal niet want op alle andere sites zie ik er niets van terug.
Ik heb goede ervaringen met www.windfinder.com. Eigenlijk een site voor surfers e.d. ivm de windverwachting maar deze blijkt alle voorspellingen redelijk tot zeer goed te hebben is mijn ervaring!!!

Ook voorspellingen per uur of 2 uur.

Hun verwachting voor lokkatie Eindhoven:
temp: -9gr
windkracht : 3 bft
windvlagen: 4 bft
windrichting: ONO
neerslag: 0 mm (joepie!!!)
weertype: heldere maan enkele wolk

Dus ik ga nog steeds voor koud, met een briesje dat snijdt.
En mijn stookplaats iets aanpassen anders zien ze de hoge effecten niet goed, de wind komt letterlijk uit een andere hoek dan voorgaande jaren. (vorig jaar hier pal noordelijke wind)

michel0911

Registered User
bron KNMI:

Vooral dinsdag kans op winterse neerslag, daarna enige stijging van temperatuur. De overige dagen tot en met de Jaarwisseling verlopen waarschijnlijk meest droog, het temperatuurverloop blijft echter onzeker.

ifeelfine

Registered User
voorspellingen zijn eigenlijk niet de doen op het moment, per 12 uur veranderen temperaturen een neerslagverwachtingen.

Meeste sites gaan nu uit van droog weer :D voor het oosten van het land (daar ben ik dit jaar) en licht onder vriespunt.
Alleen die windkracht 2 das wat me een beetje zorgen maakt kans op mist brrr heb de killerfog van 3 jaar geleden in het oosten ook al meegemaakt en dat wil ik niet nog eens.

Woensdag mijn vuurwerk ophalen in de sneeuw (of ijzel) daar kijk ik niet echt naar uit dus laat alles maar op dinsdag vallen en daarna droog worden

michel0911

Registered User
De temperatuur vind ik niet belangrijk eigenlijk, gaat mij meer om regen/wind. en zo te lezen zijn de verwachtingen erg goed wat dat betreft:

Vooral dinsdag kans op winterse neerslag, daarna enige stijging van temperatuur. De overige dagen tot en met de Jaarwisseling verlopen waarschijnlijk meest droog, het temperatuurverloop blijft echter onzeker.
bron KNMI.

maretino

Registered User
het vriest dat het kraakt met oud en nieuw. dat betekend lekker koud maar helder weer voor een heldere harde knal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bovenaan