HET WEER 31-12-2012

siebren

Registered User
pluim van knmi ziet er goed uit. spijtig is het voor hier anders. voor hier geven de 15 daagse pluimen veel regen aan ;(

Slomo

Banned
Het is vandaag weer verre van winters, maar dat zorgt voor veel mogelijkheden.. Onrustig weer kan makkelijk omslaan:)..

ALs er trouwens echt zoveel wind staat moet ik maar iets gaan verzinnen om mij vuurwerk op te slaan voor een jaartje:)

boozebelly

Registered User
Klote dat die vorst voorlopig nog niet terug lijkt te keren :sad: Deze tijd van het jaar is het nou eenmaal kiezen tussen vorst met een vlokje sneeuw of temperaturen boven nul en een sloffe, natte bende.
Wat ook klote is, is het feit dat alles nu zeiknat aan het worden is. Mocht dan onverhoopt de vorst met oudjaarsdag toch terugkeren, dan heb je een behoorlijke kans op mist doordat alles zo enorm vochtig is.

Naja, we zien het wel maar ik denk dat we er dit keer allemaal aan gaan.

siebren

Registered User
zondag 30 dec. wordt hier windkracht 4 verwacht, en gewoon een dag met enkele lichte of stevige buien. hoop de 31ste wat rustiger gaat worden en met minder wind. en niet zoals de 30ste.. 15 daagse pluim laat nog altijd een bom regen zien voor 31 en 1 januari. voor hier tog

Schuim

Moderator
Medewerker
Door de 2 knokkende weerfronten in onze buurt is het gewoon heeeeeel erg moeilijk voorspellen op het moment.
Kijk maar is naar de grote verschillen die elke dag weer worden getoond.
Ik zie het als ik alle voorspellingen zo zie, zie ik het ook wat slecht in, maar blijf trouw afwachten tot 2 dagen van te voren voor ik echt begin te balen.

Of er moet komende dagen echt duidelijk worden welke van de twee fronten (een behoorlijk warme, en een behoorlijk koude) welke van de twee nou echt gaat winnen.
Erg onvoorspelbaar op het moment.

blackpowder

Registered User
Als ik nu de lange termijn pluimen en voorspellingen zie gaat het weerbeeld vergelijkbaar zijn met dat van vorig jaar .
Beetje regenachtig matige wind en niet al te lage temperaturen.

Mvg blackpowder

siebren

Registered User
als we hier hetzelfde krijgen zoals al vorig jaar, en dat zal waarschijnlijk zo wel zijn ook zit ik hier met een hele dag regen. net zoals vorig jaar, regen, regen, regen en dat heel de dag en avond door

blackpowder

Registered User
resample_image.php

Dit is de laatste Pluim van het KNMI van zondag 23 december.
Hierop is te zien dat de temperatuur terugzakt op maandag naar een graag of 0 t/m 2
Ook is te zien dat de wind tussen de 5 en 10 m/s is windkracht 2 /3 beaufort.
Op deze dag is er een klein neerslag signaal en tegen de nacht lijkt het droog te zijn in de bilt.

Dit zegt het KNMI erover :

Samenvatting EPS-periode:
Grote kans (90%) op het aanhouden van het wisselvallig weertype met temperaturen die veelal boven normaal liggen.

Hier nog een neerslag wind en temeratuurkaart van het GFS ( amerikaans model ) knmi gebruikt ECMWF ( europees weermodel ).

192_4.gif

192_21.gif

192_17.gif

Hieronder heb ik nog een kaartje toegevoegd met het verwachte weerbeeld.
een , = miezer
een stip is lichte regen
2 stippen matige regen en 3 stippen zware regen
een driehoek zijn buien en het rondje is de bewolkingsgraad.
een half rondje gevuld is dus halfbewolkt.

192_20.gif

Hoop jullie hiermee weer even op de hoogte te hebben gebracht.

siebren

Registered User
dat is dus slecht voor hier. hier een groen bolletje, lig tussen een driehoekje en een bolletje in ;( spijtig. hopelijk verandert het

siebren

Registered User
net even de kaarten beken op alle site's en elke site laat het maandag droog verlopen vanaf de ochtend op sommigen plaatsen pas van de middag. en 12 uur snachts zou ook droog moeten verlopen : ) dinsdag 1 januari zou er dan een nieuwe neerslagzone binnenschuiven. nu het isnog 1 week de kaarten kunnen en zullen ook terug veranderen. die neerlsag zone moet maar even vroeger komen en we zijn vertrokken voor een regenachtig oudejaar. hopelijk blijven deze kaarten zo maar de kans is 50 op 100

Laatst bewerkt:
Bovenaan