Tevens probeer ik hier te antwoorden op de vragen in de post van Tobias.
Ik ben het met je eens, met name in het eerste muziekstuk ging e.e.a. fout.
Een aantal bommen zijn verkeerd afgevuurd door overslag. Tijdens het afsluiten van de linkerpost heb ik een aantal zaken gezien die niet goed waren, maar had gewoon geen tijd meer om deze te corrigeren. Rond 21:00 uur waren we daadwerkelijk klaar, de show begon om 21:30, dus dan maar op hoop van zegen...
Over de kwaliteit van de bommen valt te twisten ja. Zal proberen hier e.e.a. uit te leggen. De producten waren wel degelijk Italiaans.
Alleen hebben de Italianen weer eens lopen 'rotzooien', iets wat ze graag doen...
De order is al in het begin van dit jaar geplaatst bij Pagano. Probleem is eigenlijk dat Benito al geruime tijd geleden zijn licentie is afgenomen na een ongeval in de fabriek. Vanwegen de grootte van de order heeft hij deze keer zijn producten laten maken door Carmine Lieto, Raffaele Fucito en Leopoldo De Luca.
Laatstgenoemde is een aantal jaren geleden al gestopt met shows schieten, en werkt nu bij Lieto. Alleen de kwaliteit van de single-effect bommen zijn van hun nou niet zo geweldig. Alles wat uit Italië komt hoeft niet per definitie goed te zijn. Vorige keer in Berlijn waren de geschoten producten wel van Pagano, en deels van Sorrentino. En dat was erg goed!
Tijdens het uitpakken, en sorteren per post kwamen we nog meer vervelende zaken tegen. Labels die niet kloppen, en effecten waren veranderd. Zo werd een 'scala a 8' een 'stutata' en andersom. Dan kom je in de problemen met de timing, immers de uitwerking van de 'a 8' is langer dan die van de 'stutata'. De kalibers waren gewoon 150mm, en 200mm voor de 'stutata', en 150mm voor de 'a 8'.
Bij de 'stutata' zijn 2 verschillende effecten gebruikt, de bekende 'polyps', en de minder gebruikte 'pupatelle' deze geven kleine ronde boeketjes -deze keer in het rood- en doen misschien wat 'on Italiaans' aan, de rook deed er ook geen goed aan.
Over de show zelf, ik ga er niet teveel over uitweiden, maar minder had ook gekund, met name de eerste track.
Ze hebben me diverse keren aangeboden de simulatie te laten zien, maar heb dat geweigerd. Ik wilde 'verrast' worden met hetgene ze aankwamen, en hoe ze het gingen gebruiken. En na de show was ik ook niet overtuigd. Ook hun reactie na de show was vrij tam, met name degene die hem geschreven had...
Op een simulatie ziet het er allemaal mooi uit natuurlijk, maar de werkelijkheid is dan toch anders, zeker als de opbouw uit 'lagen' bestaat zoals Rick al aangaf in het topic van Tobias. De grote kalibers staan behoorlijk ver naar achteren. Zodoende zijn een aantal effecten 'kapot' geschoten door de frontposities.
Alles bij elkaar was het 'a hell of a job', maar had het niet willen missen.
Ons team op het veld bestond uit 10 man (meer mag niet) Filipijnen 6 man, DBK 2 man, en 2 Duitsers (hadden in Berlijn ook meegeholpen).
Verder hadden we ondersteuning van Renzo (Galaxis) en het team van Rohr Feuerwerke welke de mortier opstellingen opbouwden, en aangaven waar wat moest staan.
De sfeer was erg goed op het veld, wat minstens zo belangrijk is. Zelfs 's nachts tijdens het afbreken hielden we de moed erin, ook al liepen we op ons tandvlees. Om 01:30 uur kwam Nick van Rohr aanlopen met een pan 'bradwurst' en zette demonstratief een kist bier onder de schaftkeet met de opmerking 'you know that sound....?'. Geweldig! Verder wil ik Laser Fireworks nog bedanken om een mee te helpen tijdens de afbraak door hun bedrijfswagen, en kooiaap beschikbaar te stellen, anders had het nog een paar uur langer geduurd.
Hier nog een paar plaatjes, meer foto's van de opbouw heb ik niet. Oplader thuis laten liggen van m'n cameraatje...
Als je tegenwoordig een week weg wilt moet je meer aan opladers denken dan aan kleding...
Pyroworld heeft nog wat plaatjes kunnen schieten, en die kunnen dat beter dan ik, maar deze mochten pas later het veld op.
Niet beginnen over m'n 'bedrijfskleding', wel gekregen van de Filipo's, maar met m'n 2 meter past dat weer eens niet...
Special thanks to Dragon Fireworks! It was a honor to get back to work for you!
Special thanks to the guys from Rohr for the kind hospitality, and the support as well.
Special thanks to the organisation.