Groningen 28-08-2012

stefantvs

Administrator
Medewerker
Datum: 28-08-2012
Plaats: Groningen
Provincie: Groningen
Tijd: Vorig jaar rond 22:00 / 23:00
Wie: Wagenvoort
Wat: Onbekend
Waar: Vorig jaar: vanaf ponton bij Roeiver. de Hunze / Praediniussingel
Waarom: Gronings Ontzet / Bommen Berend

san quinton

Registered User
Re: Groningen 28-08-2012

De show wordt geschoten door wagenvoort. De vergunning is in eerste instantie vergeven aan dreamfireworks.

Moontan

Moderator
Medewerker
Re: Groningen

Vuurwerk Gronings Ontzet 2012 Bommen Berend Groningen + INTRO!

Gepubliceerd op 28 aug 2012 door alandalong
De complete show van het Gronings Ontzet vuurwerk show! Inclusief de intro.

san quinton

Registered User

Jongens ik snap dat een ieder lyrisch is over de producten van Rubro die ook gisteravond zijn geschoten maar, ben ook heel benieuwd wat jullie van de show in Groningen vinden/vonden.

Hoewel dit beeld vanaf de zijkant is gefilmd, zijn de beelden die gepoogd zijn neer te zetten duidelijk te zien. Hoor graag jullie commentaren.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

San, Zal de show vanavond eens bekijken en van commentaar voorzien.
Rubro was inderdaad ook, dus zal het met films moeten doen.

Ik kan zeggen: Hij duurde in ieder geval langer dan de show van vorig jaar.....:crying:

henk39

Registered User

Om een vuurwerkshow op de film te beoordelen is erg moeilijk,, maar ik hoop dat hij in het echt!! beter was, dan op de film,, ik zie nog liever een demo, dan dit.... ik hoop dat ze daar hebben genoten van al dat pracht en praal,daar gaat het om, maar ik vind het zelf om te :crying:

san quinton

Registered User

Om een vuurwerkshow op de film te beoordelen is erg moeilijk,, maar ik hoop dat hij in het echt!! beter was, dan op de film,, ik zie nog liever een demo, dan dit.... ik hoop dat ze daar hebben genoten van al dat pracht en praal,daar gaat het om, maar ik vind het zelf om te :crying:

Zou je, je mening kunnen /willen toelichten daar worden we alleen maar beter van.
Overigens was het publiek helemaal tevreden en happy.

san quinton

Registered User

En daar gaat t toch om, nietwaar

Zo is het maar net.
Toch vind ik het ook belangrijk om te horen hoe anderen er over denken. Uiteraard zijn er altijd verbeterpunten en is de perfecte show nog nooit geschreven. Tot die tijd is het altijd goed om applaus te ontvangen maar, tegelijkertijd ook luisteren naar mogelijke goede argumenten waarom iets niet goed is of beter kan/moet.

shinji

Moderator
Medewerker

maar als echte liefhebber word je natuurlijk niet vrolijk van 30 single shots en 20 mines die lukraak op de tonen van de muziek worden geschoten, met daarbij het omhoog pompen van 10 dezelfde potjes per keer en veel te lange pauzes tijdens een nummer, maakt het toch dat ik t eigenlijk helemaal eens ben met Henk.

san quinton

Registered User

Je hebt beperkte ruimte zeker als je met single-shots werkt op deze locatie. er is wel shape geschoten maar, deze film is van de zijkant en daardoor niet helemaal optimaal.
Vorig jaar is op dezelfde locatie geschoten toen was het kantje boord wat betreft single-shots die richting flatgebouw gingen.
Veiligheid voor alles, vandaar geen risico. Er is hierdoor geen hele kleine hellingshoek gebruikt.

Ik stel je mening op prijs, bedankt daarvoor.

san quinton

Registered User

heb een betere film gevonden:

Hij begint alleen met deel 2 van de show. op 7:03 begint de eigenlijk show. effe switchen dus.

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker

En het publiek heeft genoten:

Groots Briljant Vuurwerk nu écht terug in de binnenstad

GRONINGEN - Na de valse start van vorig jaar was het Groots Briljant Vuurwerk dinsdagavond eindelijk echt terug in de binnenstad van Groningen. Aan de Zuiderhaven genoten duizenden Stadjers van de vuurwerkshow aan het slot van de viering van Groningens Ontzet. De traditionele afsluiting, sinds de vuurwerkramp in Enschede verplaatst naar het Stadspark, keerde in 2011 terug naar de binnenstad maar stokte halverwege door een storing.

http://www.dvhn.nl/nieuws/groningen...ljant-Vuurwerk-nu-écht-terug-in-de-binnenstad

Girandola

Registered User
Ook ik heb een kijkje genomen bij deze show, voor de normale burger was het een geweldig, en de mines i.c.m. de pyromusical zorgde voor veel reacties om mij heen.

Zelf vond ik het heerlijk om de geur van het vuurwerk weer te ruiken, naar mijn mening zaten er overigens wel veel (lange) pauzes in de show, misschien is hier overigens een verklaring voor. Ook ben ik altijd fan van een aantal salutes in een show, desnoods een klein kaliber, ik dacht nog iets te zien van salutes, deze bevatte overigens ook een wit strobe effect(of ander effect). Het stuk met de falling leaves vond ik leuk, alleen had ik zelf graag nog wat andere effecten bij gezien.

Toch mijn complimenten voor Wagenvoort, en over smaak valt natuurlijk te twisten.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Goed van Wagenvoort dat ze dit soort dingen proberen.
Tot nu toe kan alleen Hayo een fatsoenlijke pyromusical weggeven nu Azuma weg is, dus is het goed als nieuwe bedrijven dit proberen.

Even een review:

Gronings volkslied kun je lastig op schieten, en dat doe je ook niet. Denk aan een Scarpato die het Italiaanse volkslied afspeelt voor de show.
Ik vind het Italiaanse volkslied wel 'ietsje' mooier dan het Groningse.. :)

Het rustige stukje aan het begin zou ik zeker niet opvullen met single-shots. Gerbs en bengalen volstaan hier echt wel.
Single-shots geven hier alleen maar een soort vals ritme aan dat is gebaseerd op toonwisselingen. Beter van niet.

Dan begint het nummer gelijk al met cakes en daar doorheen single-shots. Dat haalt de combinatie van vuurwerk en muziek onderuit. Als je al cakes gebruikt dan graag kort durende cake korte met zachte burst. Cakes van cafferata zijn hier bij uitstek geschikt voor.
cakes hebben ook vaak als nadeel dat de duur nogal verschilt, en dat je dus af en toe een stuk muziek overhoudt aan het eind van het vuurwerk (zoals in de film)

Ook moet je wel zorgen dat de single-shots logisch opgesteld zijn (als het kan alles symmetrisch), en niet teveel soorten single-shots door elkaar heen gebruiken.
Ook moet je goed kijken welke ritme's in de muziek je gebruikt. Beter een basdrum ritme, dan de melodie of zanglijnen.

Bij Euphoria is goed gekeken naar Goteburg, en wordt netjes meegestept met de 1e ah ah ah ah ah, alleen moet je dit dan wel blijven herhalen, en niet het halve nummer vol stoppen met cakes. Ook is dit een nummer met veel vaart, waarin eigenlijk nooit een zwart gat te zien mag zijn.

De house-versie van Adele gaat daarna prima in het begin. Netjes meegestept met de mines en tails in het gebin, en daarna een paar rustige cakes met tails en falling leaves. Vanaf 14.37 een dodelijke stilte. Pijnlijk, en op dat soort momenten houd ik m'n hart vast. Test een cake en ben je niet 300% zeker laat dan in elk geval kleine minetjes, fonteinen of gerbs meelopen.
Daarna weer teveel cakes op dance-muziek. Aan het eind nog een klein stukje gestept, maar daarna weer verzanden in veel te vaal cakes. Dat moet je m.i. veel meer doseren.

Over het algemeen mogen er ook veel meer fonteinen worden gebruikt om gaten op te vullen. Gerbs niet allemaal in een nummer gebruiken, maar in meerdere nummers op goede momenten gebruiken.

Het begin is er. Nu nog veel meer moeite en tijd erin stoppen en creatief zijn met consu-producten (uit elkaar gehaalde cakes) b.v. Gebruik ook eens buhnenblitzen of flashes b.v. en minder cakes.

san quinton

Registered User
Thanx voor je uitgebreidde review, hebben we iets aan. Eea kan zeker nog ritmischer en ook is meer gebruik van andere producten logisch.
Zonder zaken vrij te pleiten er was echt heel weinig/geen tijd om te vullen en een band te maken.

Bovenaan