Erwin kan ontploffing navertellen

Schuim

Moderator
Medewerker
Ik heb een paar cakes gehad waarbij het lont niet in het midden van de oranje beschermingsstrip zat, maar onder een van de twee plakstroken aan de zijkant. Was best een gedoe om de lont vrij te maken. Kan me goed voorstellen dat er iets fout gaat wanneer je daarbij te veel geweld gebruikt.

Ik geloof dat ik dat bij 15 van de 46 cakes had :/
Echt klote werk om vrij te maken.

Zet me aan het denken..
Zou er lijm op de lont bij Stefan hebben kunnen zitten en dit de versnelling hebben veroorzaakt?

Koetje

Registered User
Dat heb ik ook bij een flink aantal cakes gehad. Daarom ook het beste om dit alvast vantevoren te doen en niet op moment supreme in het donker en stijf van de adrenaline want dan trek je bijkans die hele cake uitmekaar :)

Steef-Kaboom

Registered User
Steef-Kaboom, weet je nog of je onbeschadigd lont aanstak?
Als dit onbeschadigd is, zou je dit voorval met film dan willen melden bij de BPN. Zij kunnen dan verder actie ondernemen, want bij correct gebruik mag dat wat jij hebt meegemaakt nooit gebeuren.
Dit soort dingen is precies waarom de IL&T test, en is inderdaad levensgevaarlijk.

De lont was onbeschadigd! Ik heb het inderdaad gemeld bij BPN, nog geen reactie ontvangen.

smilli

FPM Filmer
Wel vaker meegemaakt vroeger, vooral bij wat goedkopere producten als singleshots.
Groen snel visco erin gestopt, onoplettendheid bij de productie kan altijd voorkomen.

Bovenaan