Druten [NL]

elmo

FPM Moderator
Waar: Druten
Wie : Azuma
Wat : Prof. Max 5 inch
Lokatie: Waalbandijk/uiterwaarden te Druten (Nabij Haven)
Tijd: +/- 22:30

Vuurwerk tbv Dag van Druten.

Dag van Druten

dieter

Registered User
Nou dan zal ik jullie nu maar even updaten.....

Azuma zal sind jaren deze show weer schieten.
De show zal beginnen om 22.30 uur voor het publiek de zelfde lokatie maar het vuurwerk zal meer naar achteren geplaats worden ivm de grotere kalibers.
Zie bijlage voor lokatie overzicht.

Het zal een gevarieerde show worden bestaande uit 12 beelden waarin 65,75,100 en 125 mm bommen verwerkt zijn, waaronder veel salutes denk een kleine 160 tot 100mm en een 70 tal 125mm bommen .
Het vetaald zich in een show over een breed front in de lucht, full sky en een stapeling van vuurwerkbeelden.
De choreografie van het vuurwerk is een programering van combinatie effecten op kleur, gestapeld door de verschillende kalibers en ondersteunde romeinse kaarsen en mines.

Nu nog hopen op goed weer en natuurlijk veel publiek.......

Michel_G

Zilveren Member
Hé Dieter!

Je beschrijving biedt een leuk vooruitzicht, klinkt erg goed! Zoals het er nu naar uit ziet zullen ik en Mickeyzegtboem donderdag ook wel langswippen om dit showtje mee te pakken!

Bedankt voor de info!

KoenL

Registered User
Morgen is het zover; Druten. Het is vroegdag, om 7 uur gaan we die kant op. Ik ga weer Twitteren, dus voor de laatste info en voor vragen kan je kijken op www.twitter.com/KoenLaureij.

Vraag niet hoe de show eruit gaat zien, want dat is morgenavond om 22.30 pas bekend. (M.a.w. daar wordt niets over gezegd)

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
nog een paar foto's geschoten tijdens de opbouw, net voordat het echt donker werd.
alleen 1 iemand wilde niet op de foto. dus vandaar de ?

Foto-4ZZ8SKDR.jpg

Foto-A4HVYYJA.jpg

Foto-SHJNTDPV.jpg

Foto-AMNH6MAK.jpg

Foto-I6M6NVTV.jpg

Laatst bewerkt:

KoenL

Registered User
Druten…een plaats die ik de rest van m’n leven niet meer vergeet. Twee dingen die me eraan gaan herinneren; het vuurwerk en mijn fotocamera. Om maar met het slechte nieuws te beginnen, na de show in alle opwinding m’n camera op het statief neergezet op de grond. Niet veel later was het pats, de lens lag eraf en de body zag er niet best uit. Bij thuiskomst meteen onder de lamp gelegd en de schade bekeken; K*T. De body is behoorlijk beschadigd (lees: open!) en de aansluiting op de lens is gebroken. Dat wordt een duur dagje.

Maar goed, er was ook heel leuk nieuws natuurlijk; het vuurwerk. Een hele lang dag, maar wel een groot succes. Om 6:30 was ik m’n bed uit. Ja wat moet je dan? Wachten? Nee een potje Call of Duty gedaan en Dieter belde dat ie er bijna was. Daar gingen we, onderweg naar Druten. Een week eerder wist ik niet eens waar het lag, maar het is een leuk dorpje. Buitenlands noemde ik het toen we er voor het eerst doorheen reden.

We waren als eerste op locatie en zijn begonnen met het leeghalen van het 1e busje. Al snel volgde Bob & Peter met de 2e bus en ook die konden we leeg gaan halen. Het vaste ritueel begon; rekken opbouwen, op positie zetten en vullen maar. Nog nooit van m’n leven een 4 of 5 inch bom gezien (ja lach maar) dus uiteraard goed de bommen bekeken, heerlijk zulke dingen!

DSC_7808.JPG

Een prachtige 4 inch bom; Half red strobe and half green strobe, deden het erg goed in de show. Een van de mooiere die ik gezien heb.

Het liep allemaal voorspoedig. We kregen in de avond een uitgebreide maaltijd in een restaurant, genaamd de Gouden Leeuw. Een heerlijke maaltijd werd ons voorgeschoteld en dat was nodig ook.

De avond viel, tegen 20.30 uur ontdekte we dat er een aantal dingen niet goed waren gekoppeld. Stress? Nee, we werden zenuwachtig, althans ik. Voor het eerst bleef ik dichterbij het schietveld dan ik gewend was, dus aardig spannend vond ik zelf. Ik denk dat het er zo uit ging zien (lol).

Rond 22.20 gingen we naar ons plekje. Ik vond mijn plek boven op een betonblok op een piertje, een perfecte plek waar ik goed overzicht had op het veld. De camera stond naast me, klaar om het vast te gaan leggen. Volgens mij kon je het beton blok voelen trillen, ik vond het behoorlijk spannend haha. Donald gaf het door ‘het gaat beginnen’. Ik wist er nog uit te krijgen ‘jaja, camera draait’. In plaats van hem aan te zetten had ik hem per ongeluk uitgezet dus het begin staat er niet op (oeps). We begonnen; de fluiters en de salutes begonnen te bonken.

Heerlijk, nog nooit zo genoten van een show als nu. Zittend vuurwerk kijken…alleen een biertje ontbrak nog. Ondanks de helm die continu voor m’n ogen gleed en die oorkleppen die half voor m’n oren hingen, was het heerlijk om het dagje werk de lucht in te zien gaan. De finale van Dieter maakte het feest compleet. Heerlijk door knallen. Gaaf om te zien hoe die bommen op het veld de rekken uit te zien komen.

Prachtige bommen gezien, lekkere dreunen gehoord en als toetje een heerlijke finale; ondanks de camera is Druten 200% geslaagd!

Nog wat foto's van overdag. 's Avonds heb ik gefilmd.
DSC_7825.JPG

DSC_7837.JPG

DSC_7822.JPG

DSC_7815.JPG

DSC_7818.JPG

DSC_7806.JPG

Tony

Administrator
Medewerker
Thanks voor het verslag Koen, altijd leuk om te lezen hoe iemand zoiets ervaart. Vooral als het de eerste keer is.
Beide bedankt voor de fotos!

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
ik heb hier nog een film , die gefilmt is door The Masterblaster.
hij heeft op het schietveld gestaan , vlak achter de schiet computer.
voor de liefhebbers.

Bovenaan