Demo Lopik

floren

Registered User
Zo ik weet het.....
De phantom was het niet, nr 26 op de lijst.

Het waren 2 van de 4 cakes van de Zena Finest box!!
Jammer dat het de phantom niet was maar..... misschien nog wel meer jammer dat het niet alle vier de cakes waren uit de finest box!!!!

In eerste instantie hadden we die namelijk ook graag willen laten zien en vooral ook zelf willen zien......

Bomber68

Registered User
Dank voor film. Heerlijke opbouw had die finale. Iemand enig idee hoeveel karton van de All At Once daar de lucht in geblazen werd?

Shenanigan

Registered User
Was weer super. Ondanks wat vertraging een fijne relaxte sfeer dankzij de poffertjes en chocomelk en de hosting van Gerrit die zich niet gek laat maken.

Heel veel mooie producten gezien en een dikke finale die ik qua heftigheid vergelijkbaar vind met Zoetermeer. Ik was, net als vorig jaar, onder de indruk. Een maat van me die mee was en een 'leek' als het gaat om vuurwerk vond het ook weer indrukwekkend.

Ik dacht dat ik alles besteld had dat ik wilde, maar ik ben gisteren weer ernstig in de verleiding gebracht.

Laatst bewerkt:

floren

Registered User
Is er ook een schietlijst van de finale?
En zijn er ook product films van de demo?

Lijst finale

10 x rode dingen

tequilia:
4 rood 2 blauw
4 blauw 2 rood
2 splitting neon A
5 splitting neon B C D
1 slitting neon D /1 cross
2 golden wave
3 fallen star

steppen 60 fuego

4 the beast / 2 silent trails
2 rapid fire
4 cruelty
3 sky palm
2 big momma A
6 bigmomma B C D
2 cross / 2 titanium thunder
3 titanium thunder
3 raw whistler
3 amazon
6 All at once
6 raw whistler
6 amazon
21 duro
4 woede
12 acient knowledge
9 all at once

Laatst bewerkt:

Scav

Registered User
Dank voor een top avond en een top finale + toetje!

Was de "harde boem test" voorafgaand aan de finale hetzelfde als het toetje in Zaandam? leek wat feller?

hutter

Registered User

Ja,ja hij was weer lekker hoor.
Bedankt, team van Gerrit alles was weer goed geregeld(complimenten).
Mooie producten de revu zien passeren en een spetterende wat zeg ik een grandioze finale gezien.
Hier zijn de beelden van de finale.

Van 0 t/m 1.40 een showtje van Gerrit zelf(misschien was ie wel jarig)
Vanaf 1.40 gaat het nog grotere werk aan de gang.

D

Deleted member 17038

Guest
Maar.. ze stonden nu voor een deel richting het publiek toch? Of heb ik het nou helemaal verkeerd ervaren?

Scav

Registered User
de afstand tot de weg was korter dan de afstand tot het publiek, dus meer ruimte om richting publiek te schieten

D

Deleted member 17038

Guest
Maar als dat voortaan altijd zo is dan moet ik maar vanaf het fietspad gaan filmen?

floren

Registered User
Maar als dat voortaan altijd zo is dan moet ik maar vanaf het fietspad gaan filmen?

De opstelling stond ongeveer 65 meter vanaf publiek, in een schuine lijn over het terrein zodat de waaiers niet richting publiek schoten, de afzetting voor het publiek was aan de voorzijde dus ook schuin over het terrein als het ware haaks op de opstelling.
Het fietspad is trouwens afgesloten tijdens de demo dus dat is geen optie en bovendien zou je daar juist niet haaks ten opzichte van de opstelling staan :embarrased:

floren

Registered User
Dat is helaas de wetgeving in Nederland.
Bij Waaiers met kaliber 30mm moet je links 90 meter vrij hebben en rechts ook 90 meter.

Nou.....

Artikel 3.2 lid 1 Minist. regeling bepaald de afstanden aan de hand van het kaliber:
luchtvuurwerk
- met kaliber tot 1 inch 40 m
- met kaliber vanaf 1 inch tot 2 inch 60 m

Dus bij 30 mm is dit dan 60 m

Artikel 3.2 lid 2 bepaalt dat als je het vuurwerk uit lid 1 schuin monteert of opstelt richting publiek deze afstand met factor 1,5 vermenigvuldigd moet worden.

Als je dit vuurwerk dus niet schuin richting publiek opstelt blijft het voor 30 mm dus 60 m want lid 2 wordt alleen van toepassing bij schuin opstellen richting publiek.....

Dit is zoals ik de regeling lees, en ook toepas.

Poziloc

FPM Hangouderen
Yep 90 meter links als rechts van de schietrichting van de waaier cake en dus 60 meter aan de voor en achterkant.
Als ik uit het bericht opmaak van Anihalas, waar de shapes richting publiek stonden...lees vanaf de zeikant het aanzicht was en daar uithaal dat het publiek op 65 meter stond, hadden deze cakes nooit zo mogen staan.
Zo lees ik het nu....of lees ik het verkeerd?

Anihalas....stond jij waar de rest van het publiek ook stond?

Bovenaan