De KvK-regeling in Belgie

bartos

Registered User
Ok, tnx, dus ik kan nog wel zonder kvk nummer beter vuurwerk krijgen dan in NL :) en goedkoper, dat is ook mooi :D
dan heb ik toch nog voordeel aan die vakantie naar België :D

ps: zijn die filmpjes van potten van Alpeco allemaal feestvuurwerk of spektakelvuurwerk? of door elkaar heen?
pss: is er een manier waarop ok kan zien of een bepaalde pot of pijl beter of zwaarder is dan NL vuurwerk?

Laatst bewerkt:

bosman

Registered User
bartos zei:
Ok, tnx, dus ik kan nog wel zonder kvk nummer beter vuurwerk krijgen dan in NL :) en goedkoper, dat is ook mooi :D
dan heb ik toch nog voordeel aan die vakantie naar België :D

ps: zijn die filmpjes van potten van Alpeco allemaal feestvuurwerk of spektakelvuurwerk? of door elkaar heen?
pss: is er een manier waarop ok kan zien of een bepaalde pot of pijl beter of zwaarder is dan NL vuurwerk?

Zit door me kaar, gewoon ff zoeken als je het niet weet. Kijk je naar de kruit in houd.

Pyroking

Registered User
Goedenavond freaks,

Een kennis van mij is vandaag naar Belgie geweest, spijtig genoeg kreeg hij geen kvk vuurwerk mee omdat het aangiftebiljet voor omzetbelasting ontbrak. Ze hadden wel een kopie van het BTW nummer meegenomen, dit was echter niet voldoende want er moest nog een aangiftebiljet voor omzetbelasting bij.

Hij had wel mee:
KvK-Uittreksel (officieel uittreksel)
Autopapieren
Rijbewijs
Paspoort
BTW nummer (kopie)

Meerdere mensen hier ervaringen meegehad? En zo'n aangiftebiljet voor omzetbelasting is bij een vereniging/stichting niet van toepassing omdat zij geen omzet maken? Klopt dit?

Groeten :w
Pyroking.

NLsandman

Registered User
Is dit een meermans bedrijf?
Zo ja dan dien je bij de belasting dienst een hoedanigheids verklaring op te vragen.
Bij een 1 persoons zaak is het sofi nummer gelijk aan het btw nummer op B01 na.

Voor een stichting hoeft dit inderdaad niet omdat men geen btw nummer gebruikt.

grigor

Registered User
ik denk dat ik binnekort maar weer is naar alpeco ga maar mijn neef heeft kvk en ik wil met hem naar alpeco gaan want ik wil die trueno''s halen maar er staat dat je kentekenbewijs moet mee nemen maar hij heeft op dit moment geen auto... kan ik dan ook het kentenbewijs van mijn vaders auto laten zien..

Grigor

zink901

Registered User
grigor zei:
ik denk dat ik binnekort maar weer is naar alpeco ga maar mijn neef heeft kvk en ik wil met hem naar alpeco gaan want ik wil die trueno''s halen maar er staat dat je kentekenbewijs moet mee nemen maar hij heeft op dit moment geen auto... kan ik dan ook het kentenbewijs van mijn vaders auto laten zien..

Grigor
Vanzelfsprekend moet je het kentekenbewijs laten zien van de auto waarmee je reist.

vuurwerkbelg

Registered User
NLsandman zei:
Is dit een meermans bedrijf?
Zo ja dan dien je bij de belasting dienst een hoedanigheids verklaring op te vragen.
Bij een 1 persoons zaak is het sofi nummer gelijk aan het btw nummer op B01 na.

Voor een stichting hoeft dit inderdaad niet omdat men geen btw nummer gebruikt.

ehm mijn pa heeft eeen mans bedrijf moet ik ook omzets belasting papier mee nemen ??

vuurwerkbelg

Registered User
is dit wel de goede topic :w

Ja mijn vader heeft een eenmans zaak is een belasting advies kantoor .
Maar om de alpeco website staat :

Omzetbelastingsformulier (BTW-nummer)

Pyromaster2

Registered User
vuurwerkbelg zei:
weet niemand wat nu van toepassing is ???

:'(
heb alles gelezen kan niks over eenmans zaak vinden |:(

Bij een eenmanszaak is vaak de sofi-nummer je BTW-nummer, alleen staat er een paar getallen of cijfers voor je sofi-nummer.
Dus je zou je rijbewijs of paspoort mee kunnen nemen ook legimitatie voldoet.
Maar je kan ook een formulier meenemen waar je BTW-nummer opstaat.
Alpeco kan dat zo allemaal nachecken in de computer als je daadwerkelijk een eenmanszaak hebt.

vuurwerkbelg

Registered User
Ok dus ik neem gewoon een kopie van mn vader zn paspoort dan is het ok .

Maar goed dan snap ik toch niet waarom op de website van Alpeco dit staat :

:7

Pyromaster2

Registered User
vuurwerkbelg zei:

Dit omdat als je een zaak hebt met meerdere vestigingen je sofi-nummer niet meer geldig is als btw-nummer en moet je daarvoor een speciaal document mee, Alpeco doelt vaak op een grote groep zaken en niet alleen gericht op de eenmanszaak.
Maar als je het niet vertrouwt kan je altijd alpeco even bellen of misschien dat Xavier er dan uitleg over kan geven.

NLsandman

Registered User
vuurwerkbelg zei:

Officeel moet je een hoedanigheids verklaring bij de belasting dienst opvragen, dat bedoelt alpeco met een btw formulier.
Aangezien je bij een eenmanszaak je sofi nummer als btw nummer krijgt vindt alpeco het voldoende als je een copie van het paspoort hebt.
Vraag dit voor de zekerheid wel na want het is niet officeel.

Waarom hamert men toch zo op die hoedanigheids verklaring?
Je kunt als handelaar btw terug vorderen over dat vuurwerk, dat gaat via de belgische en nederlandse belasting dienst.
Als blijkt dat het btw nummer bv vals is dan gaan de belgische en nederlandse belasting dienst het niet betaalde btw terug vorderen van alpeco want die blijft eind verantwoordelijke mbt tot btw betalingen.

vuurwerkbelg

Registered User
Ik heb ze gebelt ze zeiden dat een kopie rijbewijs of paspoort voldoende is voor eenmans zaak ;)

owja mischien ook handig om te weten het kvk uitreksel mag max 1 jaar oud zijn .

eigenlijk kan deze info wel bij kvk regelgeving vooral voor de mensen met eenmans zaak ?

beast1975

Registered User
vraagje maakt het uit voor alpeco wat voor bedrijf je runt of gaat het alleen maar om het kvk nummer en btw nummer?
(kan ik bijv met papieren voor een pc winkel ook bij alpeco kopen?)|:(

Bovenaan