de jc027 en de jc028 van JORGE

Vavoom

Registered User
@ Yourie: Hartelijk dank voor de verhelderende foto's.

Had zelf al zoiets in gedachte, maar dan toch weer compleet anders.
Had zelf gedacht dat iedere staaf uit meerdere dikke knallen zou bestaan; een beetje hetzelfde principe als in een Romeinse kaars. Alleen schiet er nu niet iedere keer een ster uit, maar volgt er een knal. Vandaar ook dat ik dacht dat de 028 12x zou knallen en de 027 4x.

Je foto's bewijzen het tegendeel. Nogmaals hartelijk dank!!!

Leuk concept voor een stuk vuurwerk.

Freddy

Registered User
wat kan ik verwachten wanneer deze afgestoken word? een korte heftige 'explosie' van kleine chaints die zich verspreiden in een diameter van 3meter? of gaat het stapsgewijs...bundeltje voor bundeltje?
hoeveel afstand moet voor deze dingen gehouden worden?

mvg Freddy:w

Yourie

Registered User
Reken op een korte heftige reeks van knallen... over het tijdsbestek kan ik niks zeggen. het is moeilijk om te zeggen hoe lang het duurt, maar dat vind ik ook altijd bij de chainthunders....
Voldoende afstand is altijd nodig bij vuurwerk.... Er zit gewoon groen visco lont op, dus de vertraging opzich is prima! Gewoon neerzetten en aansteken of aansteken en ver weg gooien is voldoende... ik zelf zou er minimaal een meter of 8 vandaan willen staan....

@ Vavoom : You're welcome! ;) het is idd een leuk stuk van innovation Fireworks!

Jo440

Registered User
K heb er gister 1 afgestoken, k vond t echt een leuk stuk vuurwerk.
k stond wel te kijken van de felheid en hardheid van de knallen.

Ik heb er een filmpje van gemaakt, maar op de helft waren de batterijen van me cam leeg, misschien probeer ik het vanmiddag of vanavond nog een keer :)

maar t is een echte aanrader vind ik.

firewall

Registered User
ik wil het filmpje ook wel naar iemand sturen die het in een ander formaat kan omzetten... want zelf ben ik niet zo'n kei met computers :p

pm me maar ff voor de gene die dat kan...dan voeg ik je wel toe op msn ofzo

BMW-freaky

Registered User
jc027open18kr.jpg

Voor degenen die hem nog niet gezien hadden, deze foto had ik op AVP geplaatst. Als je aan 1 kant het karton eraf trekt zie je dus dit. Geeft een duidelijk beeld van hoe een JC027 nou in elkaar zit :w

kruitsnuiver

Registered User
ik heb de jc028 ''getest'' en ik vond het een leuk effect..
ik dacht eerst ( na de verhalen die ik had gelezen ) dat hij gewoon aan 1 stuk door zou knallen, maar..hij ging af in 3 ''groepjes'' van knallen.
een erg leuk (nieuw) stukje vuurwerk maar na 2-3 pakjes beginnen ze denk ik wel te vervelen...

kruitsnuiver..

nitraat4life

Registered User
kruitsnuiver zei:
ik heb de jc028 ''getest'' en ik vond het een leuk effect..
ik dacht eerst ( na de verhalen die ik had gelezen ) dat hij gewoon aan 1 stuk door zou knallen, maar..hij ging af in 3 ''groepjes'' van knallen.
een erg leuk (nieuw) stukje vuurwerk maar na 2-3 pakjes beginnen ze denk ik wel te vervelen...

kruitsnuiver..

En hoe was de knal? wel redelijk of gewoon flut? ik neem aan dat het schele knallen waren.. verder de vertraging ook goed etc?

kruitsnuiver

Registered User
nitraat4life zei:
En hoe was de knal? wel redelijk of gewoon flut? ik neem aan dat het schele knallen waren.. verder de vertraging ook goed etc?

de knallen vond ik zeker lekker:D zoals jij al zegt het zijn schelle knallen met een goede flits, en ook de lont had gewoon een goede vertraging.
hier een filmpje (hij is via yousendit dus hij staat niet al te lang online) :
http://s59.yousendit.com/d.aspx?id=048XO7H9COB9116XIZ0GRUJNID

kruitsnuiver...

nitraat4life

Registered User
Leuk en goede kwaliteits film,
Alhoewel ik het effect toch egt harder en wat sneller had verwacht, als je kijkt hoe groot die staaf is ziet het er toch echt iets zwaarder uit dan het in werkelijkheid is , maar het is weer wat anders en daar moeten we blij mee zijn dat men blijft maken!;)

Bovenaan