De drie dol dwaze dagen

Z@P

Registered User
Was gisteren extra vroeg opgestaan met het idee de hele dag bezig zijn zodat ik moe was en op tijd naar bed kon gaan. Op tijd naar bed is gelukt maar snel slapen vergeet het maar 3 podcasts later nog steeds geen slaap kunnen vatten, en die wekker stond op 06:00. Ben zelfs op het logeerbed gaan liggen om de wederhelft niet wakker te houden. 😂 uiteindelijk paar uurtjes slaap gevat maar voor de wekker wakker en direct klaarwakker. Mn oudste uit bed getrommeld en de strooptocht 2025 kon beginnen.

Een uitstapje naar Bruchem en daarna naar mijn vaste winkel Breda vuurwerk en top vuurwerk aan de overkant. Gezellige drukte iedereen had er veel zin in. Nog wat beelden voor het archief gemaakt en tevreden naar huis.

loop al weer dagen te hoesten en druk te doen, en dan denk het zal toch geen griepje zijn? Toch weer geveld door die kruitstress, het zal ook niet veranderen.

mensen geniet er extra van! En vergeet niet ook volgend jaar we zullen kruitsnuiven!

SrCl2

Registered User
Ben net terug van het eerste deel van mijn strooptocht (morgen volgt het tweede en laatste deel).
Wát een gekkenhuis zeg (uiteraard in de meest positieve zin des woords)! Ondanks de ellenlange rijen bij de kassa was iedereen (zowel klanten als personeel) vrolijk en uitgelaten. Geen wanklank gehoord! (y)
Wat ik vooral leuk vind van deze vuurwerkverkoopdagen is dat wildvreemden soms zomaar een gesprek met je aanknopen over het uitgestalde vuurwerk, de prijzen, het feit dat vuurwerkliefhebbers op een bepaalde (meestal negatieve) manier worden geframed et cetera.
Een klant was zijn mobiele telefoon vergeten en wilde graag weten wat het effect van een bepaalde compound was. Dus heb ik de QR-code voor hem gescand en zijn we samen het daaraan verbonden YouTube-filmpje gaan bekijken. Dit soort momenten zijn goud waard!
Als het verbod volgend jaar werkelijk doorgang zal vinden zal ik dit soort "vuurwerkwinkelgesprekken" zeker ook missen. :cry:

petertje23

Registered User
Ben net terug van het eerste deel van mijn strooptocht (morgen volgt het tweede en laatste deel).
Wát een gekkenhuis zeg (uiteraard in de meest positieve zin des woords)! Ondanks de ellenlange rijen bij de kassa was iedereen (zowel klanten als personeel) vrolijk en uitgelaten. Geen wanklank gehoord! (y)
Wat ik vooral leuk vind van deze vuurwerkverkoopdagen is dat wildvreemden soms zomaar een gesprek met je aanknopen over het uitgestalde vuurwerk, de prijzen, het feit dat vuurwerkliefhebbers op een bepaalde (meestal negatieve) manier worden geframed et cetera.
Een klant was zijn mobiele telefoon vergeten en wilde graag weten wat het effect van een bepaalde compound was. Dus heb ik de QR-code voor hem gescand en zijn we samen het daaraan verbonden YouTube-filmpje gaan bekijken. Dit soort momenten zijn goud waard!
Als het verbod volgend jaar werkelijk doorgang zal vinden zal ik dit soort "vuurwerkwinkelgesprekken" zeker ook missen. :cry:
Precies dit is mijn gevoel en ervaring ook!
Niet alleen dit jaar maar al vele jaren!

HocusPocus.Pyro

Registered User
Prachtig beschreven. Heel herkenbaar. Ik startte vanmorgen vroeg bij Top Vuurwerk Breda. Geweldige service, kwam veel te vroeg rond 08:15 aan, maar werd gelijk geholpen. Het was nog rustig (bleek dat ze speciaal eerder open waren gegaan voor een aantal met een mega bestelling...). Daarna naar Knalshop en vervolgens Roerade, beiden in Rotjeknor. Tot slot bij "Lekker Knallen" in Den Haag (Happy Copy). Overal heerste een goede sfeer. Ik focus op het plezier, maar kan soms dat onwerkelijke gevoel lastig wegdrukken dat dit de laatste keer is. Of heul misschien kan zijn. Inderdaad, ook die vuurwerkwinkelgesprekken met geestverwanten...

Bovenaan