Düsseldorf Kermis (D)

RoYvette

FPM Filmer
Düsseldorf Kermis

Waar: Kirmisplatz aan de rhein. Oberasselse kant tussen Rheinkniebrücke en oberkasselerbrücke
Wanneer: Vrijdag 24 Juli
Wie: Nico Feuerwerke
Tijd: 22.30
Professioneel

http://www.duesseldorf-tourismus.de/nl/top-veranstaltungen/de-grootste-kermis-aan-de-rijn/

D

Deleted member 17038

Guest
Oef het ging even heel anders dan gepland maar ik heb deze show voor het grootste gedeelte kunnen meepakken en voor een klein gedeelte kunnen vastleggen! Als eerste was ik veel te laat om normaal dichtbij te kunnen parkeren maar postNL besloot vandaag mijn pakketjes in plaats van om 08:30 te bezorgen het eens 11 uur later te doen en om 19:30 met de pakketjes aan te komen! In het pakket zat een nieuwe lens en statief die ik erg graag had uitgeprobeerd.
Maar goed, ik moest ver weg op een stoep parkeren. Volgens maps was het 20 minuten lopen maar naar de locatie waar ik terecht kwam was het gelukkig maar 10. Helaas voor mij begon de show 5 minuten eerder. Maar ik kan me voorstellen dat dat met de toenemende regen een logische keuze was gezien de leegloop die je in mijn filmpje kan zien.
Ik stapte dus pas om 22:20 uit de auto. Zonder na te denken pakte ik alleen mijn cameratas en statieven mee. Na 2 minuten begon de regen, na 5 minuten begon de show. Maar wat doe je dan? Na 200km rijden? Doorlopen, cameratas zijn regenhoes aangetrokken tijdens het lopen. Na 10 minuten kom ik aan bij het kruispunt die je in de film kan zien. Daar zet ik naast 2 Frans sprekende mannen onder een balkonnetje 1 statief neer. Het is niet helemaal droog dus ik besluit analoge foto's te maken met mijn 43 jaar oude Russische nieuwe aanwinst een Zorki 4 camera. Ik had er nog maar 6 foto's mee te maken dus ik dacht dat dit wel een leuke manier zou zijn om het rolletje te vullen. Na 10 minuten ben ik klaar. Ik pak de camera om deze op te bergen en pietjanpindakaas he wat vervelend en heel typerend voor analoge fotografie de fokking lensdop op de lens laten zitten! (camerakenners weten nu dat ik een meetzoeker/rangefinder heb gebruikt) Maar goed het rolletje is wel vol.
Ik heb de camera opgeborgen en besloot om de laatste 10 minuten te filmen met mijn mobiel want die is waterdicht. Ik heb deze laten leunen op het neergezette statief en zo kan ik jullie toch iets redelijks presenteren.
Achteraf gezien had ik een paar dingen anders moeten aanpakken:
1. het weer geloven en niet wachten op de post, morgen is er weer een dag en op tijd vertrekken. (Plan was om om 16:00 te vertrekken)
2. Paraplu die in de auto ligt mee nemen. Misschien had ik dan wat beter kunnen filmen en dan was ik zeker een stuk droger thuis gekomen.
3. Lens dop thuis laten.

Ik doe nu alsof het allemaal nieuw is maar het is me vast eerder overkomen.. In ieder geval is het lekker om het te kunnen delen. Vast herkenbaar voor leden toch? Bedankt voor het lezen hier is de film.

Het zijn 10 minuten van een show die bijna 30 minuten duurde. Persoonlijk vond ik deze show veel leuker en mooier dan Japantag. Beide zijn absoluut de moeite waard om het stuk voor te rijden. Volgend jaar ga ik zeker weer!

Laatst bewerkt door een moderator:

vuurvent

Registered User
Het was weer een super dagje in Düsseldorf, om 11:00 sochtends vertrokken richting brabant om wat andere liefhebbers op te pikken, we kwamen rond 15:00 uur aan in Düsseldorf, daar zijn we eerst lekker over de kermis gelopen wat altijd leuk is om te doen, aantal attracties geweest, en nog even een kijkje op het schietveld genomen, dit jaar schoten ze dan ook 200mm stutata's, ik vond het ondanks de harde regen een leuke show, enkel het einde vond ik dit jaar een beetje raar, maar dat maakt niet uit want ik heb wel genoten. Hier wat foto's van het veld en natuurlijk mijn film.
i73mms.jpg

35nd153.jpg

6j2c6e.jpg

2j2jih1.jpg

Chrissie81

Registered User
Leuk zo dat stukje film van afstand Anihalas :) Weer eens wat anders.

Ondanks dat het 1 minuut voor de show begon te regenen toch weer een heerlijk showtje hier gezien hoor. Gelukkig op voorbereid met een pluutje, zodat Jeff ook zijn filmpje (droog) kon maken.

Blijft toch heerlijk van bovenaf op de schietplek kijken en die klappen voor je neus :secret laugh:

Bovenaan