( CH ) Sonnwendfeier Oensingen

stefantvs

Administrator
Medewerker
Het is nog vroeg ik weet het maar toch alvast deze show in de agenda !!

In 2012 ben ik hier ook geweest, en wat is dit een topper zeg ! 1 uur durende show.

Volgend jaar probeer ik hier zeker weer bij te zijn.

Info qua tijd zal spoedig worden bekend gemaakt, dus hou de website in de gaten.

http://www.sonnwendfeier.ch/

Stukje uit 2012

RedBaron

Registered User
Re: 21-03-2015 - Sonnwendfeier Oensingen ( CH )

zonder dank.. graag gedaan...

Hier nog de shows van Parente en Bugano:

Overigens is nog lang niet zeker dat Parente deze show wederom heeft. Ik heb een andere (in mijn ogen betere) naam horen vallen die aast op deze show en een grote kans maakt. We zullen zien! De datum staat bij ons wederom in de agenda

Het hele spektakel begint om 20:15

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
Re: 21-03-2015 - Sonnwendfeier Oensingen ( CH )

Zo ie zo bedankt jack !!! Was een geweldige dag :happy:
Thanks voor de tijd , had het niet gevonden op de site maar zie het nu staan :embarrased:

images

Laatst bewerkt:

stefantvs

Administrator
Medewerker
have fun jack, Miss dat ik en patrick ook die kant op gaan.
lees net op de website dat de tickets 20Frankies gaan kosten. Staat me bij dat het 3 jaar geleden stukken goedkoper was ? Maar ook die 20f is het meer dan waard , 60 Min lang puur geweld met de mooiste shells

RedBaron

Registered User
have fun jack, Miss dat ik en patrick ook die kant op gaan.
lees net op de website dat de tickets 20Frankies gaan kosten. Staat me bij dat het 3 jaar geleden stukken goedkoper was ? Maar ook die 20f is het meer dan waard , 60 Min lang puur geweld met de mooiste shells

was toen omgerekend ongeveer 20 euro. iets minder dan nu: 19 eur (volgens de huidige wisselkoersen)

Voreifelrambo

Registered User
Hope we have good Weather this evenig in Oensingen. In theis Year Bugano (RCO) and Hamberger (RCO) will shoot the Shows. It will start at 20.15 h

RedBaron

Registered User
Zo dat was Oensingen! Het was weer een geweldige editie! We hebben dan ook alvast maar gezegd tot over 3 jaar! :) Dit keer was het Bugano en Hamberger (ipv Parente) En dat resulteerde in een iets andere schietstijl. Anders maar op zn minst net zo leuk en al helemaal meer kwaliteit. Toen we aankwamen in Oensingen sloeg me de schrik om het hart.. De heuvels waar de stad tegen aangebouwd was gehuld in een flink dik pak laag hangende bewolking\mist. Het opgestelde vuurwerk kon je nog net zien.

Maar de bommen die vanavond geschoten zouden gaan worden zou je niet meer kunnen zien.. om nog maar te zwijgen van de extra hangende rookontwikkeling die vochtige lucht met zich meebrengt. Een klein vloek momentje dus. Kwam nog eens bij dat het een aardige plens regende intussen.. Na diverse Zwitserse meteo websites te hebben raad gepleegd zou het rond 19:30-20:00 droger of droog worden. Daar hopen we dan maar op.

Intussen waren we aangekomen op het terrein met allerlei eet en drank standjes. Dit vuurwerk wordt in zn geheel betaald uit inkomgeld, de opbrengst van de drank en eet standjes, sponsoren en andere activiteiten om geld op te halen door de 2 clubs De Ravellen club en de Vogelherd club. Wat ik begrepen heb ligt het (geschat?) budget voor ieder van de 2 shows op een 100-140.000 euro

Intussen waren we de nodige Duitse en Zwitserse Vuurwerk vrienden en kennissen tegengekomen. Maar ook diverse bekende personen van duitse, Zwitserse en Oostenrijkse vuurwerkbedrijven liepen er rond. Na de diverse babbeltjes gemaakt te hebben en wat afspraken te hebben gepland voor het pyroforum volgende week zijn we rond 19:45 naar onze plek gegaan.. En verdomd.. Het was inmiddels gestopt met regenen.. de wind stond gunstiger.. en de mist tegen de heuvels op was ook opgetrokken.. bestaat er dan toch een god??

Goed genoeg gesproken tijd voor wat fotos in 2 delen, en daar onder de video van Hamberger, VCO en later post ik nog de video van Bugano, RCO

OENSINGEN_2015_000.jpg

OENSINGEN_2015_002.jpg

OENSINGEN_2015_008.jpg

OENSINGEN_2015_013.jpg

OENSINGEN_2015_015.jpg

OENSINGEN_2015_022.jpg

OENSINGEN_2015_025.jpg

OENSINGEN_2015_028.jpg

OENSINGEN_2015_032.jpg

OENSINGEN_2015_040.jpg

OENSINGEN_2015_047.jpg

OENSINGEN_2015_049.jpg

OENSINGEN_2015_051.jpg

OENSINGEN_2015_053.jpg

OENSINGEN_2015_054.jpg

OENSINGEN_2015_055.jpg

OENSINGEN_2015_057.jpg

OENSINGEN_2015_060.jpg

OENSINGEN_2015_062.jpg

OENSINGEN_2015_064.jpg

OENSINGEN_2015_066.jpg

OENSINGEN_2015_068.jpg

OENSINGEN_2015_069.jpg

OENSINGEN_2015_073.jpg

OENSINGEN_2015_075.jpg

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Adembenemende show. En wat is er een gigantische hoeveelheid vuurwerk de lucht ingeschoten.
Erg mooie foto,s en bedankt voor je film Jack. Trouwens blij voor jullie dat de show niet verregend was. Stel je voor na zo,n lange reis.

RedBaron

Registered User
Adembenemende show. En wat is er een gigantische hoeveelheid vuurwerk de lucht ingeschoten.
Erg mooie foto,s en bedankt voor je film Jack. Trouwens blij voor jullie dat de show niet verregend was. Stel je voor na zo,n lange reis.

Dank je Fred! Ja de regen opzich ( mits niet té hard natuurlijk) kan je nog wel redelijk filmen met een goede paraplu en een goede regenhoes voor je camera. Ik was meer bang voor de lagen bewolking en mist die rond de heuvels hing. want als dat niet was opgelost .. Dan had je maar weinig kunnen zien van de 2 shows. Gelukkig was dat rond 19:00 opgetrokken.

Thanks !! , Jammer dat ik dit feesie heb moeten missen.

Wie gaat er dan ok naar Valencia toe als het weer hier zelfs beter is! :tounge:

tronetti

Registered User
Stevig showtje ja. In het begin vond ik het niet echt boeiend, en rommelig geschoten.
Deed me een beetje denken aan Foti. Later werd het wel beter.
Het thema met de Sunflowers was wel indrukwekkend, met name die 'horizontale beelden'...
Gelukkig waren ze bij de linker post vrij tolerant, en schoten ze niet terug :hehe!:.
Wel een aantal bijzondere bommen voorbij zien komen, farfalle met go getter pistil, nog nooit gezien.
En dan hoeft 'bijzonder' niet altijd mooi te zijn...

Jammer dat het fijne goud van de Vaccalluzzo willows niet mooi uit de verf kwam tussen de andere bommen.

Er is wel een bult vuurwerk de lucht ingegaan, maar ik denk dat Bugano hier wel beter mee om weet te gaan.

Bedankt voor het delen.

Z@P

Registered User
Bedankt voor het delen! Heel veel mooi materiaal. Lijkt me onwijs gaaf om een keer mee te maken.

Persoonlijk vind ik de afstand te groot, zit zo 2 seconden tussen beeld en geluid. Kun je dichterbij komen?

stefantvs

Administrator
Medewerker
Bedankt voor het delen! Heel veel mooi materiaal. Lijkt me onwijs gaaf om een keer mee te maken.

Persoonlijk vind ik de afstand te groot, zit zo 2 seconden tussen beeld en geluid. Kun je dichterbij komen?

ik weet niet op welke plek jack stond, maar 3 jaar terug stonden we er ook een aardig stukkie vandaan, je kan zeker dichterbij komen maar de show wordt zo breed geschoten dat wanneer je er dichterbij staat dit moeilijk te filmen en fotograferen is.

Bovenaan