Castillo Vicente Caballer 17-3

mickeyzegtboem

Registered User
Geen show die op de 3e avond thuishoort.
veel te kort, en veel rommelige beelden.
ook de timing in de beelden voelde vaak niet lekker.

Dim

Product Beheer
Medewerker
Naar mijn idee de slechtste show van de castillos die we tot nu toe hebben gezien.

Tel daarbij de nit del foc van vorig jaar op......

Hopen dat hun mascletta wel steengoed is!

dinant

Registered User
Het is misschien geen Caballer waardige show , en een beetje kort maar er zat een leuk steppertje in en de finale was goed opbouwend . Ik denk dat de crises ook nu goed zichtbaar word ....

Yvez

Registered User
Ondanks alle negatieve berichten op fb toch ff gekeken. Dit is gewoon chinese prut de lucht in pompen. Nee, castillos van vicente hebben al jaren niet kunnen bekoren. Helaas want ik ben er zeker van dat het verschil in kwaliteit gewoon een centen kwestie is.

PyroPlop32

Registered User
niks met de crisis te maken.....vicente schiet gewoon voor de zoveelste keer een kutshow.
ik had eigenlijk niet anders verwacht

de shows van europla en valenciana waren echt een heel stuk beter.
de nit de foc was ook gewoon heel goed.....lekker agressief geschoten...erg veel bommen en mooie bommen ook.

Koetje

Registered User
Weet je dat zeker plop? Slechts 12 minuten en dan niet eens de lucht vaak lekker gevuld, dat moet dan toch wel met geld te maken hebben? Dat zou dan nog iets van een excuus zijn.
Nu al de bibbers dat ie volgend jaar de laatste weer mag schieten, brrrrrr

DanielFPM

Registered User
Ver onder de maat geschoten. Gelukkig maakte de Nit del foc weer een hoop goed!

Het lijkt me niet dat dit aan de crisis ligt.. Oke die van europla en valenciana waren ook niet een dikke 10 waard, maar toch zeker een stuk beter dan wat vincente schoot.

Helaas is het door de regen voor mij lastig geweest om leuke foto´s te schieten :-(

PyroPlop32

Registered User
ja dat weet ik zeker aangezien vicente de laatste 7 jaar geen goede show meer heeft geschoten @ Fallas.
vorig jaar was de Nit de Foc van vicente zelfs de slechtste show van de week....terwijl ze daar 40.000 euro budget voor krijgen !
en elk bedrijf ( op ricasa na ) heeft last van de crisis waarom kunnen europla en valenciana het dan wel.

Weet je dat zeker plop? Slechts 12 minuten en dan niet eens de lucht vaak lekker gevuld, dat moet dan toch wel met geld te maken hebben? Dat zou dan nog iets van een excuus zijn.
Nu al de bibbers dat ie volgend jaar de laatste weer mag schieten, brrrrrr

Tobias

FPM Fotograaf & Filmer
Medewerker
Deze show was inderdaad een teleurstelling! Het enige lichtpuntje was de salutefinale deze was toch wel heel er bruut. Maar als de hele show al niet klopt is de finale eigenlijk ook niet meer leuk!

14517777.84e0792c.560.jpg

14517779.ab498bd7.560.jpg

14517889.125af7ec.560.jpg

14517891.48ad03cc.560.jpg

14517893.094d1fbc.560.jpg

Omdat de show k*t was ;)
14517773.d056dde1.560.jpg

Red Eagle

Registered User
Inderdaad erg mooie vuurwerk fotos.
Misschien kun je ons laten weten welke stand ( vuurwerkstand ? ,sluiertijden enz ) je hebt gebruikt en of je een statief hebt gebruikt.

Show was inderdaad vrij kort.
Finale was extreem.
en vond de salute met tail ook erg goed.
Nog niet eerder gezien bij andere shows.

Laatst bewerkt:

Tobias

FPM Fotograaf & Filmer
Medewerker
thanks Red Eagle.

Voor vuuwerkfotografie (avondshows) heb je zowiezo een statief nodig en het liefst met draadontspanner erbij. Dit omdat de sluitertijden erg lang zijn en je met foto's uit de hand wazige beelden krijgt. De sluitertijd varieert tussen 1 secoden tot soms wel een halve minuut, het ligt er maar net aan hoeveel vuurwerk je op de foto wilt hebben. Het diafragma (F-waarde) varieert ook behoorlijk. Hoe meer licht het vuuwerk produceerd de groter ik de F-waarde instel, dus bij veel goudvuurwerk heb je een lagere F-waarde dan bij een bonte finale. Dan is de iso waarde ook belangrijk deze moet je zo laag mogelijk zijn, bij mij is dat iso 100. Hoe hoger deze waarde wordt, de meer 'ruis' er in de foto zit, dat is dat het er een beetje korrelig uitziet. Deze ruis wordt ook steeds beter zichtbaar bij lange sluitertijden!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:)

Red Eagle

Registered User
Bedankt voor de info Tobias.
Mijn iso staat op 80 lager kan bij mij niet.
De diafragma staat op F8.0 lager kan bij mij niet.

Beide fotos zijn zonder statief gemaakt.
Misschien dat de kenner weet waar de fout ligt ( behalve dan het niet gebruiken van een statief )
Camera is een Canon SX50HS

Iso 60 Diafragma F8.0
2ur59as.jpg
[/IMG]

Gemaakt op de vuurwerkstand
5frnlj.jpg
[/IMG]

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb mijn instellingen op Iso100 - F18 tot en met F24 staan.
Normaal was het F14 - F18 maar de sensor van de D7000 werkt anders dan die van de Nikon D90..

Ik zie dat je foto's uit de hand of met hele korte sluitertijd hebt genomen. Mijn instellingen zijn voor foto's met een lange sluitertijd.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Tragisch dieptepunt deze castillo. Salute-finale was top!, natuurlijk, en oke, misschien gaat het razend slecht met Vicente en schieten ze niets boven budget, dan nog nog kunnen ze toch op z'n minst een show in elkaar draaien zoals Europla die de eerste 6 a 7 minuten wel gewoon goed was.
Volgend jaar graag weer Turis in de roulatie, en Vicente naar het bejaardenhuis toe brengen.
Zoals Vicente ook weer Jezus nadeed in de kooi na de mascleta is weerzinwekkend aan het worden.

Bovenaan