Canada, Montreal: L' International Des Feux Loto Québec 2013

Moontan

Moderator
Medewerker
Programma voor dit jaar:

22 juni Australië THEME : MAGIC OF THE MOVIES - FIREWORX BY IAN RIEDEL
Tribute to great movie music composers

28 juni Engeland THEME : IT MUST BE LOVE - MERLIN FIREWORKS
A pyromusical tale of the oldest storyline in the world

5 juli HONG KONG, CHINA THEME : BORN TO BE WILD - VULCAN
The rock era revisited with the intensity of contemporary pyrotechnics.

12 juli Spanje THEME : LANGUAGES OF LOVE - ZARAGOZANA
Love, amour, amor, amore… love has no boundaries!

20 juli Amerika (USA) THEME : SWAN LAKE - ARTHUR ROZZI PYROTECHNICS INC
A pyromusical ballet featuring Tchaikowsky’s masterpiece

24 juli Kroatië THEME : ARTIFICIAL INTELLIGENCE - MIRNOVEC PIROTEHNIKA
When a computer takes control of human intelligence

27 juli Canada THEME : FOUR SEASONS - GARDEN CITY DISPLAY FIREWORKS
Our four seasons through the eyes of a child

31 juli Italië THEME : JUKEBOX MEMORIES - PYROEMOTIONS & PYRODIGIT TEAM
A trip down memory lane

FINALE:
3 augustus THEME : TRIBUTE TO U2 - PANZERA S.A.S. - LA RONDE
2013 Grand Finale featuring music from this world reknown Irish band

shinji

Moderator
Medewerker
Is dit een jaarlijks terugkerend evenement? (En altijd op dezelfde plaats?)

Ja, deze competitie wordt elke zomer gehouden bij het pretpark La Ronde in Montreal. De Pyromusicals zijn mega en duren dan ook minimaal 30 minuten. Enige jammere is dat de shows verspreid zijn over de hele zomer.

GMP82

Zilveren Member
OK, en heb je daar kaartjes voor nodig, of is het vrije toegang?
Ik ben vermoedelijk rond juni/juli in die regio volgend jaar.
Zou mooi zijn als ik iets mee kon pikken.

shinji

Moderator
Medewerker
Spectaculaire show van Merlin, jammer dat ze de timing verliezen na een minuut of 10, maar de geweldige bommen van Zaragozana ( denk zomaar het beste wat er op dit moment te krijgen is), het tempo en de muziekkeuze maken deze pyromusical zeer de moeite waard.

recemonster

Registered User
Oef flinke domper voor Vulcan:

Our Montreal show tonight had a major firing system glitch which resulted in only 20% of the show firing. We feel bad for all the hard work that the crew spent building this show for 5 days, and not be able to see the result of their work. We want to thank Martyne, Paul, Caroline, Audree and the whole Montreal pyro crew for their help this week. It was an amazing experience and we only wish the show worked as designed, but that's life!

Bron: https://www.facebook.com/pages/Vulcan-Fireworks/169861116383402?hc_location=stream

Moontan

Moderator
Medewerker
12 juli 2013

Pirotecnia Zaragozana

film:
http://www.burchcom.com/2013/spain.html

Muziek:

Love, amoré, amor, amour
1.Elephant Love Medley (OST Moulin Rouge) – Nicole Kidman, Ewan McGregor, Jamie Allen
2.Somebody to Love – Queen
3.Total Eclipse of the Heart – Bonnie Tyler
4.Buongiorno principessa (OST La vita è bella) – Orchestra Mikrokosmos
5.Volare – Domenico Modugno
6.Vivo per lei – Andrea Bocelli et Hélène Segara
7.Abre la puerta – Triana
8.Te quiero – Nino Bravo
9.La vie en rose – Edith Piaf
10.Un peu plus haut, un peu plus loin Jean-Pierre Ferland
11.J’t’aime comme un fou Robert Charlebois

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Het zou me niets verbazen als Zaragozana deze competitie nu al gewonnen heeft..
Prachtig vuurwerk, meeslepende muziek, die beter wordt door het gebruikte vuurwerk (!!!), Perfecte timing!, Goed gebruik gemaakt van de schitterende locatie, etc. etc.
Vakwerk:

shinji

Moderator
Medewerker
Helemaal eens Jos, vooral omdat ze op een paar blokjes na alleen maar eigen produktie hebben gebruikt. Maar ik vrees dat het niet genoeg is voor de winst. Ze kicken daar nogal op eindeloze sequences single shots en dat missen we bij deze show. Het is te simpel, zeggen ze dan. En dan denken die lui aan de overkant ook nog eens dat ze alles veel beter kunnen als die domme Europeanen, dus het zal lastig worden voor Zaragozana.

Laatst bewerkt:

biertje

Registered User
Scarpato (31 juli) moet nog komen dus met dat steppen komt wel goed. Dus ik zou nog even wachten met het uitroepen van een winnaar.

thunderboy

Registered User
Adembenemend!

Leuke muziekkeuze, begon automatisch mee te neurieen hier. Het chiquita nummer, Tina Turner en ja, Simply the best zo mag je deze show absoluut noemen. Het laatste nummer herkende ik van Surex @Knokke 2012, echt vet om te zien hoe hun de finale wegvlammen op dat nummer.

Het aftellen, de gasvlammen tussen door, het zogenaamde "testen" van systemen, allemaal zeer leuke elementen en je wordt als kijker meteen in de show "gezogen"

Supergoede keus van beelden en verschillende lagen vuurwerk, perfekt synchroom geschoten op de muziek.
Zaten ook een paar hele dikke bommen bij, de vele high-speed waaiers ter ondersteuning blijft ook kikke om te zien.

Heb een half uur zitten genieten hier, deze show moet je gewoon eens kijken!

shinji

Moderator
Medewerker
Heb de show nog eens zitten bekijken, maar ik denk dat vanaf minuut 20 nog nooit zoiets goeds is geschoten. De meest bizarre farfalles onder en boven, een flink aantal stutatas 'on spot', een finale waarin 3 12"kamuros gelijktijdig het eindschot vormen, helemaal goed.
Uhh, nu is dit een show van Kroatië, ik heb al een hoop Italiaanse pyromusicals gezien, maar nog nooit 1 die zo Italiaans geschoten is.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Zit te genieten....

Die gouden tails op 6.35.......

:-| die op 21.40 zijn zelfs nog beter

*wordt vervolgd*

Laatst bewerkt:

USRRobiwan

Registered User
Die Kroaten stelen de show man! Echt waanzinnige show zetten ze neer. En dat met de hele kleine foutjes die er in zitten. Jammer dat de filmer niet iets hoger heeft gefilmd. Als je de andere shows van hun ziet, zoals in Hannover of Bundek weten ze echt wel wat ze doen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Pffff wat een uber kicke show zeg! Bedankt voor t plaatsen Shinji, heb er echt van genoten.

Bovenaan