Belangrijk!: fout in handleiding shellkit!

jaspertjuh

Registered User
Ik heb een grote fout ontdekt in de handleiding die op de 2" shellkit van het merk "flowerbasket" zit ontdekt!

Dus alle mensen die deze shellkit bezitten en zo stom waren om de "hoe schiet ik redelijk veilig een mortierbom" handleiding die Matchscratch gemaakt heeft niet te lezen:

Op de handleiding staat: "light shell BEFORE put in mortar"
oftewel, steek de shell aan en doe hem dan pas in de mortier!
dit is levensgevaarlijk omdat je de shell verkeerd in de mortier zou kunnen doen, of hij al afgaat als je hem in je hand hebt/ je gooit hem naast de mortier.

De enige goede methode is de lont van de shell verlengen met visco en hem in de mortier te doen WAARNA je de lont pas aansteekt!

Sommige mensen zullen dit misschien een onnuttige post vinden, maar ik vind het toch belangrijk dat mensen zich niet laten verleiden door de instructies op de handleiding!

3307

Registered User
Helemaal geen onnuttige post. Dit is in frankrijk consumenten vuurwerk wat dus inhoud dat dit in handen kan komen van consumenten die niet uit zichzelf weten hoe het gebruikt moet worden en daar is de beschrijving dan voor, en in die beschrijving mogen dan geen fouten staan.

Alhoewel voor het merendeel op het forum het vanzelfsprekend is om em eerst te laden en dan pas te ontsteken, zijn er altijd nog wel mensen die dat niet weten.

GMP82

Zilveren Member
Ik vind het wel schandalig dat zoiets op zo'n stuk vuurwerk gedrukt staat. Hebben ze daar geen controlerende instanties ofzo?!

NitraatFreak

Registered User
Goede actie jaspertjuh, zijn er hier nog geen ongelukken mee gebeurd dan? Maarja toch bedankt voor de tip, niet dat ik de handleiding zou opvolgen als ik ze zou hebben.

P.S. Kun je dit niet beter bij veiligheid en wetgeving zetten?

Bovenaan