Arnhem

Moontan

Moderator
Medewerker
Arnhem

Wanneer: zaterdag 19 mei
Waar: Arnhem
Wie: Katan
Wat: Prof, t/m 3"
Lokatie: Stadsblokkenweg
Tijd: 22:00 uur

Vuurwerk Kermis

gizmo75

Registered User
@Fred: deze show wordt net zoals die voor Koninginnedag geschoten vanaf de Stadsblokken, naast de John Frostbrug. De locatie van de Kermis is inderdaad de markt in het centrum maar vanaf daar kan je niet zoveel zien. Ff aanpassen in de startpost denk ik.

Vorig jaar het volgende filmpje gemaakt met deze toelichting:

"Vuurwerkshow ter ere van de Kermis in Arnhem op zaterdag 28 mei 2011 aan de Rijnkade. De show werd geschoten door Katan Vuurwerk vanaf de Stadsblokken. Helaas was het nog niet volledig donker bij de start van de show. Daarnaast zijn de achtergrondgeluiden "hilarisch": gesprekken over maagpillen, diëten, een brommer die dwars door het publiek wil en spelende kinderen met een ijzeren paal. De volgende keer ga ik ergens anders staan! Dit filmpje is met een Nokia-telefoon gemaakt."

gizmo75

Registered User
Vuurwerkshows Koninginnedag en Kermis Arnhem op losse schroeven?

Dancetour en Free Your Mind moeten naar andere locatie in Arnhem

ARNHEM - Grondeigenaar Phanos heeft alle organisatoren die een evenement op Stadsblokken in Arnhem zouden organiseren de toegang tot het terrein ontzegd. Daardoor komen de dancefestivals Dancetour (Tweede Paasdag, maandag 9 april) en Free Your Mind (zaterdag 2 juni) in de problemen.

Zij studeren op alternatieve locaties, net als de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, die nu geen locatie meer heeft voor het slotvuurwerk op Koninginnedag (maandag 30 april).

De organisatoren hebben de afgelopen dagen een brief gekregen waarin Phanos zich beroept op 'gewijzigde omstandigheden'. De woonbootbewoners in de ASM-haven zijn aangeschreven dat ze hun ligplaats moeten verlaten.

Maandagavond staat de gebiedsvisie op Stadsblokken-Meinerswijk op de agenda van de Arnhemse gemeenteraad. Die moet daarover binnenkort een besluit nemen. Daarmee wordt de toekomstige invulling van het gebied vastgelegd.

De Arnhemse PvdA-fractie stelt vragen over het lot van de woonbootbewoners.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...Mind-moeten-naar-andere-locatie-in-Arnhem.ece

De reacties op het artikel liegen er niet om, veel mensen zijn zwaar teleurgesteld. En terecht!

cf-pyromaniac

Registered User
Dat hadden ze wel eerder kunnen bedenken de "nieuwe locatie"

dat is namelijk verder gemeente grond... het ligt direct naast het oude locatie en is ook prima plek voor het vuurwerk.

gizmo75

Registered User
Inmiddels is dit evenement bevestigd:

Vuurwerk op de kermis

Op 19 mei om ongeveer 22.00 uur zal de hemel in vuur en vlam staan als een meer dan fraai vuurwerk zal worden afgestoken. De nieuwste effecten, de mooiste kleuren en een grote diversiteit maken het vuurwerk tot een lust voor het oog. Kon ook genieten van de kermis en de schitterende vuurwerkshow en houdt deze avond vrij. U bent van harte welkom!!!

Bron: http://www.kermisarnhem.nl

LET OP: in een eerdere post hierboven heb ik Fred gevraagd e.e.a. in de startpost aan te passen. De locatie klopt bijv. niet!!

Laatst bewerkt:

mickeyzegtboem

Registered User
De info is in de startpost aangepast.
Bij "wat" heb ik prof ingevuld, de locatie laat t/m 3" toe, maar wat er precies geschoten word is nog niet bekend.
Wellicht dat iemand van katan hier uitsluitsel over kan geven?

bridge

Bronzen Member
Dit beloofd iets heel bijzonders te worden. "de nieuwste effecten, de mooiste kleuren en een grote diversiteit". Zo wordt het vuurwerk aangekondigd. Dat moet dus een superkwaliteitsbommenparade worden!! Ik hou de datum vrij!

DioR

Registered User
Ik ben niet vrij op die dag, maar misschien ga ik het nog halen ook. Ik ben erg benieuwd!

bridge

Bronzen Member
Ik was niet in de gelegenheid te gaan. iemand wel geweest? show werd tohc aangekondigd als iets heel bijzonders.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Nou bij deze dan, mijn recentie...

Ik en Jawe zijn samen naar deze show geweest.
Helaas begon de show al om 22:00 uur, ja toen het nog dik licht was.
Ik heb een aantal keren sarcastisch gezegd, he dat zijn de nieuwe daylight shells van Lesli.
Wacht dan even tot 22:30 uur.
Maar dat te vroeg schieten verhaal zal waarschijnlijk wel aan de kermis organisatie liggen.
Of aan de vergunning en de schiet tijd.
Show was verder iets meer dan bommetje bommetje, maar de lucht was niet constant vol.
Leuk om wat vuurwerk te zien, maar verders...

Ik heb foto's gemaakt, maar ik kan denk ik 80% weggooien, omdat ik mijn F waarde lager heb gezet.
En dat had dus hoger gemoeten...
Dus ik heb nu allemaal zwaar overbelichte foto's.

Toch wil ik Damianus bedanken dat ik zijn geheugenkaartje mocht lenen.
Damian Bedankt!

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Dus niet de de mooiste kleuren, nieuwste effecten en grote diversiteit?

Effecten vond ik wel mooi, maar ik vergelijk het dan alsof iemand tijdens oud en nieuw een soort van shell showtje doet.
Misschien een leipe gedachte van mij, maar zo zie ik het gewoon eenmaal.

Maar kubus effecten, 20 ring shells en lampion shells, nee die heb ik niet gezien.

Ik zal wel wat foto's uitzoeken en posten.
Maar verwacht er niet te veel van, want het gros is dik overbelicht....

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Bij deze een selectie van de foto's die tijdens deze show gemaakt heb.

DSC_7023.jpg

DSC_7027.jpg

DSC_7030.jpg

DSC_7035.jpg

DSC_7043.jpg

DSC_7052.jpg

DSC_7071.jpg

DSC_7077.jpg

DSC_7081.jpg

DSC_7084.jpg

DSC_7086.jpg

DSC_7092.jpg