Arnhem

Moontan

Moderator
Medewerker
Waar: Arnhem
Wie: Dream
Wat: Professioneel t/m 3"
Lokatie: Stadsblokkenweg
Tijd: 22.15

Vuurwerk Koninginnedag

gizmo75

Registered User
Het is nog even weg maar om alvast in de stemming te komen nog even wat plaatjes van de opbouw van vorig jaar:

5672326041_0ba67afb5f_z.jpg

5672317825_2c57104851_z.jpg

5672880002_29ebdfc4e4_z.jpg

Natuurlijk had ik ook bewegend beeld met een verhaaltje ter intro:

"Hierbij mijn samengesteld filmpje van de vuurwerkshow op Koninginnedag 2011 aan de Rijnkade in Arnhem, ook geschoten vanaf de dijk Arnhem-Zuid. De techniek liet mij die avond enigszins in de steek en dus moest ik het doen met meerdere fragmenten van verschillende camera's waar ik snel tussen ben gaan switchen. Ondanks dat en de onscherpe beelden in het begin van het filmpje, is het toch nog aardig gelukt dacht ik zo..."

Meer info, foto's en filmpjes van vorig jaar vind je ook in dit topic: http://www.freakpyromaniacs.com/forum/vuurwerkshows-binnen-en-buitenland/31976-arnhem-nl.html

DioR

Registered User
Ik zal wel weer met mn dronken kop tussen alle toeschouwers staan. Desalniettemin ga ik deze wel zien!

gizmo75

Registered User
Vuurwerkshows Koninginnedag en Kermis Arnhem op losse schroeven?

Dancetour en Free Your Mind moeten naar andere locatie in Arnhem

ARNHEM - Grondeigenaar Phanos heeft alle organisatoren die een evenement op Stadsblokken in Arnhem zouden organiseren de toegang tot het terrein ontzegd. Daardoor komen de dancefestivals Dancetour (Tweede Paasdag, maandag 9 april) en Free Your Mind (zaterdag 2 juni) in de problemen.

Zij studeren op alternatieve locaties, net als de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, die nu geen locatie meer heeft voor het slotvuurwerk op Koninginnedag (maandag 30 april).

De organisatoren hebben de afgelopen dagen een brief gekregen waarin Phanos zich beroept op 'gewijzigde omstandigheden'. De woonbootbewoners in de ASM-haven zijn aangeschreven dat ze hun ligplaats moeten verlaten.

Maandagavond staat de gebiedsvisie op Stadsblokken-Meinerswijk op de agenda van de Arnhemse gemeenteraad. Die moet daarover binnenkort een besluit nemen. Daarmee wordt de toekomstige invulling van het gebied vastgelegd.

De Arnhemse PvdA-fractie stelt vragen over het lot van de woonbootbewoners.

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...Mind-moeten-naar-andere-locatie-in-Arnhem.ece

De reacties op het artikel liegen er niet om, veel mensen zijn zwaar teleurgesteld. En terecht!

DioR

Registered User
Krijg toch de graft*fus! Waar gaat dit nou weer over... Komen ze weer lekker snel mee. Voorbereidingen voor evenementen zijn allang in volle gang. En nu hoor je dat alles niet meer door gaat. En zelfs het vuurwerk niet! Ik ben echt meer dan teleurgesteld!

magnolia

Registered User
zou het kopje van dit topic ff mogen worden aangepast ?
want ik dacht ff dat ik met een dubbel post te maken had .

gizmo75

Registered User
Ook vuurwerk Oranjefees naar ‘Groene Rivier’

ARNHEM - Net als dancefestival Free Your Mind (op 2 juni) wijkt de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, voor het vuurwerk op Koninginnedag, uit naar de uiterwaarden tussen Stadsblokken en Malburgen- West in Arnhem-Zuid.

Al jaren is Stadsblokken de plek waar het Oranjefeesvuurwerk wordt afgestoken. Dit jaar stuit de organisatie, net als Dancetour en Free Your Mind, op een ‘nee’ van grondeigenaar Phanos. Dat wil ook de woonbootbewoners uit de ASM-haven weg hebben.

Voorzitter Ruud Venhoek is blij met de gevonden oplossing in de ‘Groene Rivier’, al is die onder voorbehoud. „We moeten bijvoorbeeld nog naar de veiligheid kijken, want de nieuwe plek is dichter bij de bebouwing van Malburgen-West dan Stadsblokken.”

Vuurwerk__379933a.jpg

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...anjefees-naar-‘Groene-Rivier’.ece

@Thundershow: ze hebben jouw video bij dit artikel geplaatst!!

cf-pyromaniac

Registered User
Re: Ook vuurwerk Oranjefees naar ‘Groene Rivier’

ARNHEM - Net als dancefestival Free Your Mind (op 2 juni) wijkt de Stichting Viering Nationale Feest- en Gedenkdagen, voor het vuurwerk op Koninginnedag, uit naar de uiterwaarden tussen Stadsblokken en Malburgen- West in Arnhem-Zuid.

Al jaren is Stadsblokken de plek waar het Oranjefeesvuurwerk wordt afgestoken. Dit jaar stuit de organisatie, net als Dancetour en Free Your Mind, op een ‘nee’ van grondeigenaar Phanos. Dat wil ook de woonbootbewoners uit de ASM-haven weg hebben.

Voorzitter Ruud Venhoek is blij met de gevonden oplossing in de ‘Groene Rivier’, al is die onder voorbehoud. „We moeten bijvoorbeeld nog naar de veiligheid kijken, want de nieuwe plek is dichter bij de bebouwing van Malburgen-West dan Stadsblokken.”

Vuurwerk__379933a.jpg

Bron: http://www.gelderlander.nl/voorpagi...anjefees-naar-‘Groene-Rivier’.ece

@Thundershow: ze hebben jouw video bij dit artikel geplaatst!!

Kijk, eindelijk beetje erkenning bij een grote krant :hehe!: doet me goed :lub:

gizmo75

Registered User
Het Koninginnedag Vuurwerk in Arnhem gaat definitief door en wel om 22.15u.

Aan de mods het verzoek het tijdstip in de startpost en in de kalender aan te passen. Tnx!

gizmo75

Registered User
Ik ben net nog even wezen kijken bij de opbouw. Zoals altijd netjes ontvangen en even bijgekletst met Jolanda over de show van vanavond, die van gisteravond bij Twente - Ajax in de Grolsch Veste en natuurlijk de overname van Azuma.

Er zal vanavond vooral profspul tot 3" worden geschoten en waarschijnlijk ook nog wat consumentenblokjes. Ze staan dit jaar wegens het politieke spelletje wat hierboven staat beschreven niet op de Stadsblokken zelf maar een meter of 30 a 40 verderop, midden in de uiterwaarden. En dat merk je: nog niet zolang geleden stroomde daar nog smeltwater uit de Alpen en dus is het op verschillende plekken nogal drassig. Gelukkig hebben ze een mooi droog plekje gevonden. Omdat ze in de uiterwaarden staan kun je de show vanavond nog beter aan de kant van Arnhem-Zuid bekijken.

Graag tot vanavond!

cf-pyromaniac

Registered User
Vanmiddag ook wezen kijken op afstand, wat opnames gemaakt van de opbouw zag er veel belovend uit.
ben benieuwd hoe de show dit jaar wordt tegenover voorgaande jaren.

Maar consumentenblokjes ga je toch niet afsteken op de afstand waar hun staan?? daar is afstand vindt ik te groot voor... maar goed we zullen het zien vanavond.

gizmo75

Registered User
Hierbij mijn filmpje van de vuurwerkshow op Koninginnedag 2012 aan de Rijnkade in Arnhem, gefilmd uit de losse pols. Het vuurwerk werd vanuit de uiterwaarden bij de Stadsblokken geschoten, wij stonden aan de kant van Arnhem-Zuid. Ondanks de harde wind en het missen van de salutes aan het begin een mooie show van Dream Fireworks!

DioR

Registered User
Eerlijk gezegd vond ik de show niet bijzonder. Vond het een beetje een herhaling van vorig jaar.

Bovenaan