Aftellen naar nieuwe jaar niet langer in Amsterdam, maar in Den Haag

Moontan

Moderator
Medewerker
Aftellen naar nieuwe jaar niet langer in Amsterdam, maar in Den Haag

DEN HAAG - 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.... Gelukkig nieuwjaar! Het nationale aftelmoment is niet langer in Amsterdam, maar komt dit jaar vanuit Den Haag.

Dat betekent dat televisiekijkers die om middernacht naar NPO1 kijken, live de licht- vuurwerkshow op en boven het Binnenhof en de Hofvijver te zien krijgen, in plaats van de show bij het Scheepvaartmuseum in de hoofdstad. Dat heeft de gemeente Den Haag bekendgemaakt. De televisie-uitzending wordt gepresenteerd door Dionne Stax.

De Haagse burgemeester Pauline Krikke is verheugd dat Den Haag dit jaar het decor vormt. 'Het Binnenhof met de Hofvijver is niet alleen een icoon van Den Haag, het is ook het hart van onze nationale democratie. Hoeveel Nederlanders zouden er niet een foto hebben gemaakt op die bekende plek? Ik kijk er zeer naar uit om daar met de duizenden aanwezige Hagenaars en de miljoenen Nederlanders die via de televisie meekijken het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar in te luiden. En natuurlijk om daarbij iedereen een heel gelukkig nieuwjaar te wensen', stelt zij in een verklaring

Vuurwerkshow
Den Haag organiseerde eerdere jaren ook al een vuurwerkshow op de Hofvijver. Het evenement op 31 december is van 21.00 uur tot 1.30 uur.

Den Haag hoopt dat het een 'plaatselijk, feestelijk en gezellig karakter' krijgt. Op de Plaats en het Buitenhof zijn dj's en er is horeca. Vanaf 28 december is er al een videoprojectie te zien op de gevel van de gebouwen van het Binnenhof. Het vuurwerk om middernacht wordt vanaf pontons in de Hofvijver afgestoken. Dit wordt ondersteund met een 'multimediashow vol muziek, licht en video', aldus de gemeente.

Omroep West
Bij Omroep West hebben we ook iets leuks tijdens oud en nieuw. Wij zenden de vreugdevuren op Scheveningen en Duindorp rechtstreeks uit op televisie.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/35...aar-niet-langer-in-Amsterdam-maar-in-Den-Haag

bridge

Bronzen Member
Ik vind het 00.00 uur moment altijd een nare onderbreking van de avond. Sta je lekker te stoken vanaf 18.00 u, komen er ineens allemaal mensen naar buiten. Zeer storend. Kunnen ze dat niet uitstellen tot 02.00 uur. Alvast bedankt!

De mooiste stookuren zijn toch voor 00.00 uur vind ik. Tussen 18.00 en 20.00 stoken heel veel mensen. Fase 1. Na 21.00 u begint voor veel mensen de echte oudjaarsavond en gaan ze naar binnen. Dan breekt fase 2 aan en dat vind ik de mooiste uren, zo tussen 2100 en 23.45 u. Dan zijn alleen de echte freaks actief en zie je op een paar plekken dat het permanent doorgaat Fase 3 na 00.00 uur vind ik het allemaal wat minder worden.

Sweet Laker

Registered User
Het hart van nationale policratie,.. Je zou haast denken dat de Gestapo / SD daar nog stiekem een kantoor heeft zitten.

AWG

Registered User
Het hart van nationale policratie,.. Je zou haast denken dat de Gestapo / SD daar nog stiekem een kantoor heeft zitten.

ik vind het vooral geweldig dat die stad van yuppies,hipsters,bakfietsmoeders en policor special snowflakes nog minder aandacht krijgt, vuurwerk is immers eng en gevaarlijk en kan in hun safespace komen, dus blij dat het ze daarom nu grotendeels afgenomen is.

kijken hoe gezellig ze het straks vinden over aantal jaar als gemeente amsterdam ook gaat bezuinigen op het vuurwerkfeest zelf nu het geen landelijke aandacht meer krijgt en er geen sponsors meer te vinden zijn.

hoogmoed..:snooty:

en dan

de val... :shocked:

Laatst bewerkt:

ifeelfine

Registered User
multimediashow vol muziek, licht en video', en heel weinig vuurwerk waarschijnlijk aan de veiligheidsmarges van vorig jaar te zien mensen staan er zo ongeveer met hun neus op de vijver

beetje gepruttel van consumentenvuurwerk met wat single shots dan heb je het wel gehad ben ik bang

maar ach ik sta toch buiten ze gaan hun gang maar

Plum Bloom

Registered User
En misschien weer een leuk incidentje met een shell in het publiek, dat vervolgens in de doofpot wordt gestopt. Vraag maar aan Frits Broks.

joszie

Zilveren Member
Om 0.00 uur sta ik buiten te genieten van al het vuurwerk wat in de straat afgeschoten wordt om direct zodra het rustiger wordt om 0.20 direct met eigen gekocht vuurwerk te beginnen.
Het zal me echt een rotzorg zijn waar er afgeteld wordt, ik kijk er toch niet naar. Zolang ik niet gedwongen wordt om genoegen te nemen met zo'n evenement is het mij helemaal prima.

AWG

Registered User
Niet zo generaliseren svp. Meer dan genoeg vuurwerkliefhebbers in Amsterdam eo.

ik vroeg me al af wanneer je zou reageren haha.:grin:

voor de rest weet ik best dat er veel liefhebbers zijn in 020, maar je weet zelf hoeveel van de ''upperclass'' of ''vinden dat ze upperclass zijn'' er in 020 wonen.
en nee die wonen niet in de jordaan of de bijlmer etc.
020 is DE plek waar veel van die mensen bij elkaar wonen, grachtengordel wordt dat ook wel genoemd. en mocht hun leven een upgrade krijgen dan gaan ze in het gooi of in laren of blaricum wonen.

van die lui is in de rest van het land (en ongetwijfeld ook in jullie stad) bekend dat die wel ''van de wereld zijn''(letterlijk en figuurlijk).
dat zijn niet de liefhebbers die met een bos pijlen onder de arm de deur uit gaan om te gaan stoken na het avondeten, nee die gaan met een fles champagne en een doosje sterretjes(want dat is lollig meedoen met het plebs) zwaar aangeschoten aan het water staan, om selfies te maken en te twitteren...
diezelfde mensen luisteren 3fm en gaan bij het glazen huis staan omdat ze een gutmensch zijn.

kortom neem het alsjeblieft niet te serieus koetje.:have a nice day:

ifeelfine

Registered User
gutmensch hey we hebben hier een (potentiele) reaguurder met AWG (die zijn ook welkom hoor) ik ben zelf hoogopgeleid (mijn vrienden zelfs universitair) maar ik ga (wij gaan) ook met een bundel pijlen naar buiten na het avondeten, is dat nog van belang in deze??

(ps ik kijk ook nog eens naar het glazen huis en naar de top2000 bah wat ben ik burgerlijk zeg)

AWG

Registered User
gutmensch hey we hebben hier een (potentiele) reaguurder met AWG (die zijn ook welkom hoor) ik ben zelf hoogopgeleid (mijn vrienden zelfs universitair) maar ik ga (wij gaan) ook met een bundel pijlen naar buiten na het avondeten, is dat nog van belang in deze??

(ps ik kijk ook nog eens naar het glazen huis en naar de top2000 bah wat ben ik burgerlijk zeg)

no G what the fuck G ben hooggeleid G, altijd goed geleid en shit.:grin: (sidney classic)

heb het niet eens over opleiding gehad LOL.
ben zelf trouwens middelgeleid G bouwgeleid en shit.

ik ben overigens een gluurder bij geenstijl zijn altijd tig mensen die hetzelfde vinden als ik en het beter kunnen verwoorden dus wat voegt mijn versie dan nog toe.

over hipsters:
opleiding zegt me geen reet het gaat erom hoe je karakter is, en als je je een airtje aanmeet van''mijn poep stinkt niet'' en ''op de hoogte uit de hoogte''
zo ben ik niet opgevoed. ik heb een baard omdat dat fijn is dat ik me niet zo vaak hoef te scheren en mijn bolle kop wat gecamoufleerd wordt,
ik zet er geen krullspelden in of doe er allerlei olien en cremespoelingen doorheen omdat ik een modepopje ben die eigenlijk stoer en rugged wil lijken met een flannelen ruitjesoverhemd en een broek met opengeknipte knieeen ,noch ga ik elke week naar een speciale barbier waar ik veel te veel betaal om bij te scheren wat ik zelf ook prima kan,
en plaatjes op je lichaam laten zetten om intressant te zijn en om wat over te praten te hebben is al helemaal triest.
zoiets doe je omdat je het echt mooi vind en/of omdat het echt iets voor je betekend, (tattoo,s omdat anderen die hebben of in een opwelling dan ben je niet goed smurf)
noch koop ik speciale wagyu of black angus beef(rundvlees dus), wat dan met een speciaalbier of speciaalwhiskey gegeten moet worden om stoerder te lijken dan ik werkelijk ben. en vegan ben ik ook al niet.

een kiloknallertje en een halve liter kanon en dan ben ik een tevreden mens.
en die iphones en dergelijke waarmee constant ge-apt en getwittert en facebooked moet worden om plaatjes te uploaden wat er nu toch weer voor hun op tafel staat tja dat heb ik eigenlijk ook niet, een prepaid lg telefoontje van 10 euro...

eigenlijk is mijn leven dieptriest als ik het zo eens doorlees.:grin:

glazen huis was leuk in 2010 en in 2011, in 2012 zei giel beelen dat mensen die vuurwerk afstaken dat dat zonde van het geld is en dat ze dat geld maar aan serious request moesten schenken... die graftak kreeg toen ruim 6,5 ton per jaar, sindsdien kan ik het nog maar met moeite aanzien. en toen had ik dit nog niet eens gelezen.
https://moneycrisis.wordpress.com/2013/11/06/goede-doelen-als-geldmachines/

top2000 is leuk om te volgen. en met burgerlijkheid is niks mis, zolang je maar niet de zoveelste schaap onder de schapen bent ,en zelf helder en nuchter blijft onderzoeken en vragen stellen.

maar zodra jij ook ineens selfies gaat nemen (al helemaal met zo,n speciale stok,IN en IN TRIEST) van jezelf bij een waterkant terwijl er vuurwerk afgeschoten wordt dan zijn we uitgepraat :faill:
zolang jij met ouwejaar met een bos pijlen onder je arm naar buiten loopt als pyrofreak zijnde dan kunnen wij in ieder geval altijd praten.:have a nice day:

Laatst bewerkt:

adgertic

Registered User
no G what the fuck G ben hooggeleid G, altijd goed geleid en shit.:grin: (sidney classic)

heb het niet eens over opleiding gehad LOL.
ben zelf trouwens middelgeleid G bouwgeleid en shit.

ik ben overigens een gluurder bij geenstijl zijn altijd tig mensen die hetzelfde vinden als ik en het beter kunnen verwoorden dus wat voegt mijn versie dan nog toe.

over hipsters:
opleiding zegt me geen reet het gaat erom hoe je karakter is, en als je je een airtje aanmeet van''mijn poep stinkt niet'' en ''op de hoogte uit de hoogte''
zo ben ik niet opgevoed. ik heb een baard omdat dat fijn is dat ik me niet zo vaak hoef te scheren en mijn bolle kop wat gecamoufleerd wordt,
ik zet er geen krullspelden in of doe er allerlei olien en cremespoelingen doorheen omdat ik een modepopje ben die eigenlijk stoer en rugged wil lijken met een flannelen ruitjesoverhemd en een broek met opengeknipte knieeen ,noch ga ik elke week naar een speciale barbier waar ik veel te veel betaal om bij te scheren wat ik zelf ook prima kan,
en plaatjes op je lichaam laten zetten om intressant te zijn en om wat over te praten te hebben is al helemaal triest.
zoiets doe je omdat je het echt mooi vind en/of omdat het echt iets voor je betekend, (tattoo,s omdat anderen die hebben of in een opwelling dan ben je niet goed smurf)
noch koop ik speciale wagyu of black angus beef(rundvlees dus), wat dan met een speciaalbier of speciaalwhiskey gegeten moet worden om stoerder te lijken dan ik werkelijk ben. en vegan ben ik ook al niet.

een kiloknallertje en een halve liter kanon en dan ben ik een tevreden mens.
en die iphones en dergelijke waarmee constant ge-apt en getwittert en facebooked moet worden om plaatjes te uploaden wat er nu toch weer voor hun op tafel staat tja dat heb ik eigenlijk ook niet, een prepaid lg telefoontje van 10 euro...

eigenlijk is mijn leven dieptriest als ik het zo eens doorlees.:grin:

glazen huis was leuk in 2010 en in 2011, in 2012 zei giel beelen dat mensen die vuurwerk afstaken dat dat zonde van het geld is en dat ze dat geld maar aan serious request moesten schenken... die graftak kreeg toen ruim 6,5 ton per jaar, sindsdien kan ik het nog maar met moeite aanzien. en toen had ik dit nog niet eens gelezen.
https://moneycrisis.wordpress.com/2013/11/06/goede-doelen-als-geldmachines/

top2000 is leuk om te volgen. en met burgerlijkheid is niks mis, zolang je maar niet de zoveelste schaap onder de schapen bent ,en zelf helder en nuchter blijft onderzoeken en vragen stellen.

maar zodra jij ook ineens selfies gaat nemen (al helemaal met zo,n speciale stok,IN en IN TRIEST) van jezelf bij een waterkant terwijl er vuurwerk afgeschoten wordt dan zijn we uitgepraat :faill:
zolang jij met ouwejaar met een bos pijlen onder je arm naar buiten loopt als pyrofreak zijnde dan kunnen wij in ieder geval altijd praten.:have a nice day:
Ik smeer olie in m'n baard en drink met liefde speciaalbier.... Ondanks dat ben ik het roerend met je eens. :grin:

AWG

Registered User
Hoogopgeleiden verdienen inderdaad het dubbele. Punt is dat ze het niet altijd krijgen.

klopt zelfde geldt voor alle levels.
zonder laagopgeleiden zijn er geen kantoren waar de hoogopgeleiden het dubbele horen te verdienen.
maargoed wat dat betreft gaan we steeds weer meer terug naar een maatschappij waarin 1 groep heel rijk is 1 groep heel arm is, en een grote groep daartussen die graag rijk willen worden maar dat niet kunnen worden(mits ze single blijven) en o zo bang zijn om af te glijden naar de arme groep.
''de gemiddelde rijkdom '' voor iedereen is er na 1,5 tot 2 generaties wel af.
en straks kun je helemaal lachen als blijkt wat er van onze pensioenen over is...

Laatst bewerkt:
Bovenaan