5" Italiaanse Cilinder Salutes

powerfull

Registered User
Beste mede-freaks,

Ik heb dus een vraag over de 5" Italiaanse Cilinder Salutes er word beweerd dat hier 1000 gram FLASH in zit, klopt dit? En heeft iemand misschien ervaring met deze shell? En een filmpje o.i.d?

M.v.g. Powerfull :smile1:

KoenL

Registered User
Beste mede-freaks,

Ik heb dus een vraag over de 5" Italiaanse Cilinder Salutes er word beweerd dat hier 1000 gram FLASH in zit, klopt dit? En heeft iemand misschien ervaring met deze shell? En een filmpje o.i.d?

Ik zit net in ander Thread te kijken en ik zie dat je 3" inch bommen en een 1,5" shellkit hebt. Wil je ons ook vertellen dat je een 5" Italiaanse Cilinder bom hebt?:weird:

powerfull

Registered User
Ik zit net in ander Thread te kijken en ik zie dat je 3" inch bommen en een 1,5" shellkit hebt. Wil je ons ook vertellen dat je een 5" Italiaanse Cilinder bom hebt?:weird:

Dat is op het moment niet zo belangrijk :blink1: het gaat me erom of er iemand ervaring mee heeft of iets dergelijks :bigsmile:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Beste mede-freaks,

ik denk niet dat dit kan, het heeft waarschijnlijk ook geen enkele nut,
als zou je een 12inch knal mortier hebben met 12 kilo flash.
het zal nooit allemaal ontbranden , de bom breek eerder al.

powerfull

Registered User
ik denk niet dat dit kan, het heeft waarschijnlijk ook geen enkele nut,
als zou je een 12inch knal mortier hebben met 12 kilo flash.
het zal nooit allemaal ontbranden , de bom breek eerder al.

Bedankt voor deze toelichting, maar waar ik deze dingen dus vandaan heb, beweert dat er 1000 gram flash in zit, en in de 3" Italiaanse Cilinder Salute zit 240 gram Flash, de kosten zijn trouwens wel prijzig, de 5" kost 100 euro de stuk, en de 3" kost 40 euro per stuk!

Tony

Administrator
Medewerker
Bedankt voor deze toelichting, maar waar ik deze dingen dus vandaan heb, beweert dat er 1000 gram flash in zit, en in de 3" Italiaanse Cilinder Salute zit 240 gram Flash, de kosten zijn trouwens wel prijzig, de 5" kost 100 euro de stuk, en de 3" kost 40 euro per stuk!

Puur handelaars praat en die prijzen dan :push: ..
Te zot voor woorden.

fexZy

Registered User
is 1000 gram niet een beetje veel?:unsure: maar goed het is maar wat je wil voor 100 euro..:blink:

Ivanhoe

Registered User
Die prijs is nog niet zo vreemd hoor. Bij Weco betaal je af fabriek al 26 euro voor een Italiaanse 4" titanium krone en 15 euro voor een italiaanse 3" cylinder salute.

Bassiefireworks

Registered User

Je bent best hard afgezet.
De prijs die ik zou moeten betalen als ik ze zou nemen zijn 80 euro voor de 5'' en 25 voor de 3''/ Alsnog heel erg duur. En al helemaal wie gaat er nou met een salute van 1000 gram rondlopen? dan is er volgens mij wel iets mis in je hoofd:weird:

Tony

Administrator
Medewerker
Die prijs is nog niet zo vreemd hoor. Bij Weco betaal je af fabriek al 26 euro voor een Italiaanse 4" titanium krone en 15 euro voor een italiaanse 3" cylinder salute.

Maar de titaan kroon is wel iets anders dan een losse salute.
En de 4 inch salute was die niet fabriek af €7,50 ?

T-sec

Registered User
Als referentie kost een import Italiaanse 3" ti salute bij Moog-Nico rond de €9,00 ex. p/st. bruto.

fexZy

Registered User
1000 gram flash is ernstig veel, vergis je niet!

hier heb ik 2 filmpjes van 2 pijlen
1tje met 300 gram flashkruid
en 1tje met 500 gram flashkruid

300 gram:

500 gram:

:nuts: ziet er erg bruut uit moet ik zeggen...

Laatst bewerkt:
P

poziloc

Guest
Ik heb even je bericht aangepast in verband met de youtube code
Je moet de code die in de url staat, na het = teken tussen

Laatst bewerkt:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
of zou het misschien met de opname apparatuur te maken kunnen hebben!

ze broc ski²

Registered User
nouw van een 5'' weet ik dat niet maar een 3'' salute(shell) knalt toch wel wat doffer dan een vergelijkbaare pijl(daarmee bedoel ik zelfde aantal kruit in hou), niet zo heel veel maar ik vind dat toch op een andere manier knallen, zowiezo zijn pijlen en shells iets heel anders en kan je ze eigenlijk niet met elkaar vergelijken! maar goed het zouw (in dit geval) ook aan de opname aperatuur kunnen liggen, maar deze pijlen zijn wel home made! het verschilt ook van de kwaliteit van het flash poeder wat erin zit en de samenstelling daarvan.

hoop dat jullie een beetje snappen wat ik bedoel, het is moeilijk uit te leggen maar ik ervaar dat zo.

Laatst bewerkt:
Bovenaan