4 vuurpijlen voor 160 euro

Martin21

Registered User
Hallo heeft er iemand ervaring met die grootste vuurpijlen die ze bij Alpeco verkopen? er staat bij dat er 200 gram kruit in zit en je hebt er 4 voor 160 euro, maar ernaast hangen pijlen met van die bollen er op met 190 gram en daar heb je er 4 van voor 55 euro geloof ik.
Aardig prijsverschil, maar dat zal je ook wel aan de kwaliteit merken neem ik aan.
WAT IS WIJSHEID???
Alvast bedankt, groeten Martin

rocketeer

Registered User
die pijlen met die bollen er op heetten kogelpijlen en die kosten €90,= voor de 4 als het de ariane 190 pijlen zijn met ongeveer denk ik 200 tot 250 gram kruit
en als deze kogel pijlen €55,= kosten de 4 dan zullen dat de feestvuurwerk uitvoeringen wel zijn met 75 gram kruit en die zou ik niet nemen zonde van je geld

Ivanhoe

Registered User
Volgens mij worden er wat zaken door elkaar gehaald. Het pakket van 160 E zal het Weco assortiment 1 zijn (en niet het high life pakket, dat is een feestvuurwerkpakket met 5 pijlen). De 600-620 gram is het bruto-gewicht van de pijlen, dus inclusief huls en (waarschijnlijk) stok.

De 4 kogelpijlen voor 90 E zijn de Ariane 250 (kaliber 100mm). @ rocketeer: die van 55 E zullen de Ariane 190 (75mm) zijn.

Mijn keus: Ariane 250, stukken beter dan de pijlen uit het weco ass. 1 pakket die met name indruk maken door hun grootte maar naar verhouding een zeer matig en rommelig effect hebben. Nog beter naar mijn smaak: de Weco maestro 90 mm kogelpijlen, maar ik begreep dat deze op dit moment niet worden verkocht bij Alpeco.

rocketeer

Registered User
idd ik bedoel de ariane 250
maar hij spreekt over pijlen met bollen er op en de 190 is een normaal ogende pijl en geen kogel dus waarschijnlijk bedoelt hij de feest vuurwerk uitvoering met 4"kogel er op en die waren toendertijd idd €55,= of €60,= per vier

Ivanhoe

Registered User
rocketeer zei:
idd ik bedoel de ariane 250
maar hij spreekt over pijlen met bollen er op en de 190 is een normaal ogende pijl en geen kogel dus waarschijnlijk bedoelt hij de feest vuurwerk uitvoering met 4"kogel er op en die waren toendertijd idd €55,= of €60,= per vier
Je hebt gelijk rocketeer, de Ariane 190 is die pijl met dubbel effect. De 4 pijlen van 55 E zijn overigens wel 75 mm (spektakelvuurwerk)kogelpijlen, zie deze draad ---> http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=3800&highlight=kogelpijlen

Zoals je in dat topic kunt zien maak ik daar dezelfde vergissing als jij, ook ik dacht dat het om de 4" feestvuurwerkpijlen met 75 gramsvulling moest gaan (ik zou Alpeco willen adviseren om deze pijlen uit het assortiment te halen leidt alleen maar tot telleurstellingen en is een beetje misleiding van de klant).

rocketeer

Registered User
de 75mm kogelpijlen feestvuurwerk zitten dacht ik per 6 verpakt maar dit durf ik niet 100% zeker te zeggen

Mokum-pyro

Registered User
hoi

die 75 mm bol pijlen bij alpeco zitten idd per 6 verpakt

hierbij wat foto,s

http://www.vuurwerkcrew.com/album/displayimage.php?album=2&pos=3

de bovenstaande zijn rond de 60 euro per 6

dit zijn de ariane (250?) 90 euro per 4,zijn zeer mooi !! had pas een filmpje gezien. ga de link zoeken voor je!

http://www.vuurwerkcrew.com/album/displayimage.php?album=2&pos=84

verder kan ik je zeggen... koop noooit die weco ass 1 pijlen. dan word je echt opgelicht! ook als ik filmpjes zie. dan denk ik van: slordige lelijke effecten. erna zie ik een filmpje van een zink 914 pijl. zou zo rond de 15 euro moeten kosten en dan denk ik zo. dat is pas mooi!

dit is mijn mening

groete

Laatst bewerkt door een moderator:

Martin21

Registered User
Bedankt!

Okee jongens harstikke bedankt voor jullie reacties, dan worden het dus die kogelpijlen van 90 euro die bedoelde ik ook, wist alleen de prijs niet precies meer, goed dat ik dit nu weet anders had ik dus zeker de miskoop van de maand gehad want ik wou die van 160 kopen!

Dream-Real

Registered User
Ik heb de Weco Palm Star bij mijn handelaar weg voor 35 euro.
Is dat dan goedkoop?? Trouwens, iemand fimpljes van deze serie??
Ik heb de Palm Star en Sky Light al gezien. Maar die andere nog niet.

Alvast bedankt.;)

Sparco

Registered User
Dream-Real zei:
Ik heb de Weco Palm Star bij mijn handelaar weg voor 35 euro.
Is dat dan goedkoop?? Trouwens, iemand fimpljes van deze serie??
Ik heb de Palm Star en Sky Light al gezien. Maar die andere nog niet.

Alvast bedankt.;)

Reken uit he..
Normaal kost het 160 euro voor 4 pijlen..
Dat is dus 40 euro p. pijl. Jij hebt er 35 voor betaald.. Dat is 5 euro minder, alleen zal ik je moeten teleurstellen dat, dat voor die pijl nog steeds te veel is.. Aangezien de ariane 250 veel beter zijn. En die zijn 90 euro voor 4 (dus 22,50 p pijl) :)

PeterVuurwerk

Registered User
het pakket in kwestie, is het linker pakket van weco:

IMG_1732.jpg

Wizz

Registered User
christ wat een prijzen vraagt alpeco, vorig jaar bij handelaar 95 euro voor 4 van die dikste weco's

afzetterij als je het mij vraagt.

NLsandman

Registered User
Wizz zei:
christ wat een prijzen vraagt alpeco, vorig jaar bij handelaar 95 euro voor 4 van die dikste weco's

afzetterij als je het mij vraagt.

Toen ik er laatst was werd er zelfs door een verkoper van alpeco aan iemand geadviseerd om beter een mooie doos van dat geld te halen dan die pijlen van weco, dat zegt mij al genoeg:w

Tony

Administrator
Medewerker
NLsandman zei:
Toen ik er laatst was werd er zelfs door een verkoper van alpeco aan iemand geadviseerd om beter een mooie doos van dat geld te halen dan die pijlen van weco, dat zegt mij al genoeg:w

Dat zegt jou genoeg ?
De pijlen van Weco zijn nog altijd van zeer goede kwaliteit.,
Alpeco verkoopt uiteraard liever hun huismerk Bonbridge maar dat wil niet zeggen dat de pijlen van Weco slecht zijn.

NLsandman

Registered User
Tony zei:
Dat zegt jou genoeg ?
De pijlen van Weco zijn nog altijd van zeer goede kwaliteit.,
Alpeco verkoopt uiteraard liever hun huismerk Bonbridge maar dat wil niet zeggen dat de pijlen van Weco slecht zijn.

Dat heeft die verkoper ook helemaal niet beweerd dat die pijlen slecht zijn.
Als hij dat had gedaan had hij wel die ariana 250 geadviseerd in plaats van die doos.
Het ging er meer om wat je krijgt voor je geld en dan heb je van een grote doos meer plezier dan van 4 grote pijlen.

Ik heb precies het zelfde met die euroblitz die ik heb gekocht, die zijn het geld ook absoluut niet waard, tis een goede knal pijl maar 55 euro per 4 is overdreven.

tommy-gun

Registered User
Re: Bedankt!

Martin21 zei:
Okee jongens harstikke bedankt voor jullie reacties, dan worden het dus die kogelpijlen van 90 euro die bedoelde ik ook, wist alleen de prijs niet precies meer, goed dat ik dit nu weet anders had ik dus zeker de miskoop van de maand gehad want ik wou die van 160 kopen!

€160,- voor 4 pijlen, dat is €40,-p/st.
Man dat is fl 88,- p/st en fl fl 352,- voor een paar pijlen.
Denk dat jullie je hoofd en beetje op hol laten brengen.
Precies 20 sec. plezier van.
Welke pijlen zijn dat nu waard ?

Tony

Administrator
Medewerker
Re: Bedankt!

tommy-gun zei:
€160,- voor 4 pijlen, dat is €40,-p/st.
Man dat is fl 88,- p/st en fl fl 352,- voor een paar pijlen.
Denk dat jullie je hoofd en beetje op hol laten brengen.
Precies 20 sec. plezier van.
Welke pijlen zijn dat nu waard ?

De grote 600 a 700 grams pijlen zijn altijd zo duur geweest,.
In de gulden tijd koste deze ruim 90 gulden per stuk.
Het is maar net wat je zelf wilt. De 1 koopt een overdoos knallers de ander een doosje pijlen.

Bovenaan