4" pyro-art shells silver mines

Status
Niet open voor verdere reacties.

giant_surprise

Registered User
Heeey,

http://www.badongo.com/pic/327258
kan iemand mij misschien vertellen wat voor effect deze shell zou geven.
Ik heb al een tijdje op internet gezocht en kan enkel wat foto's vinden.
Maar ik kan nog niet echt voor de geest halen wat voor effect dit zal geven in een shell.
Ik hoorde ook dat mines meestal alleen in cylindrische vorm voorkomen klopt dat?
Wil graag foto's en het liefst filmpjes van een soortgekijk effect.

Groeten

PeterVuurwerk

Registered User
Mines komen ook in spherische vorm voor, ik weet bijna zeker dat deze shells bij de stijging eerst een mine effect heeft waarna in de lucht een zilveren boeket te zien is.
Dus hoog en laag effect!

Vavoom

Registered User
Dit is gewoon een sterrenmijn, maar dan als kogelbom uitgevoerd.
Effect: Silver wave
Geen boeket in de lucht!!!

giant_surprise

Registered User
Dus jij wil zeggen dat er alleen een mine uitkomt en verder geen boeket??
Kan het niet zijn dat de mine in de liftcharge is verwerkt aangezien deze groter is dan bij andere 4 inch shells?

Vavoom

Registered User
Dus jij wil zeggen dat er alleen een mine uitkomt en verder geen boeket??
Ja, dat zeg ik. (in vet nota bene)
En het is ook nog eens zo.

Kan het niet zijn dat de mine in de liftcharge is verwerkt aangezien deze groter is dan bij andere 4 inch shells?
Nee, dat kan niet.
(Uiteraard is dat lichtjes gechargeerd. In theorie is het mogelijk, maar dat is hier niet het geval)

Vavoom

Registered User
Dus het zijn gewoon gare shells als ik het goed begrijp?(con)
Heeft er niemand een filmpje?

Nee, het zijn geen gare shells.
Het zijn mines. Dat is een totaal ander effect.

Het is niet de bedoeling dat er hoog in de lucht een boeket geprojecteerd wordt, maar dat er vanaf de monding van de mortier een zuil van vuur(effecten) gepresenteerd wordt.

Foto's van mines (volledige naam is starmine) zwerven er genoeg rond op internet. Google is uw vriend. Maar Ms. Dewey als zoekvriendin is ook niet verkeerd. http://www.msdewey.com

PeterVuurwerk

Registered User
Hmm nu ik de tekst op de liftcharge bekijk, begin ik ook aan mezelf te twijfelen.
Feuertopf stelt zo goed als vast dat het een mine effect geeft. Feuertopf betekend zoals Vavoom al vermeld dat het een zuil van vuur uit de monding van de mortier komt.

excuses voor de verwarring.

grtz PeterVuurwerk

giant_surprise

Registered User
Dit zijn pyro-art shells. Heb dit effect zelf ook. Zijn trouwens meerde salutes want er staat op: coloured mines with titanium salutes meervoud dus..(yes)

einstijn

Registered User
Nee, het zijn geen gare shells.
Het zijn mines. Dat is een totaal ander effect.

Het is niet de bedoeling dat er hoog in de lucht een boeket geprojecteerd wordt, maar dat er vanaf de monding van de mortier een zuil van vuur(effecten) gepresenteerd wordt.

Dus die hele shell ''mine'' ontploft in de mortier? waar dient de stijglading dan nog voor, Ik twijfel nog steeds een beetje aangezien er op avp heel anders over wordt gedacht en ik dat toch een stuk logischer vind :p Waarom maken ze een starmine in vredesnaam in deze vorm ?

SReFLEctioN

Registered User
Dus die hele shell ''mine'' ontploft in de mortier? waar dient de stijglading dan nog voor, Ik twijfel nog steeds een beetje aangezien er op avp heel anders over wordt gedacht en ik dat toch een stuk logischer vind :p Waarom maken ze een starmine in vredesnaam in deze vorm ?

Weet niet waar jij het vandaan haalt dat de hele lading in de buis ontploft, dit staat nergens hoor. Het is naar mijn idee (hopelijk is die goed) dat de shells uit de buis gelanceerd wordt en precies op het moment dat die uit de buis komt ontploft. Dit lijkt mij het meest logisch, dan krijg je als het ware een normale peony (bij wijze van) die door de lanceersnelheid naar boven kruipt. De kruitballetjes willen namelijk nog hun weg naar boven vervolgen.

Tony

Administrator
Medewerker

Er wordt hier een goede uitleg gegeven waarvan ik 100% zeker weet dat die correct is. Sommige mensen op AVP en ook hier trouwens hebben nog nooit een shells van dichtbij gezien laat staan in hun handen. Dit soort mines worden veel vaker gebruikt dan jij denkt.

einstijn

Registered User
Weet niet waar jij het vandaan haalt dat de hele lading in de buis ontploft, dit staat nergens hoor. Het is naar mijn idee (hopelijk is die goed) dat de shells uit de buis gelanceerd wordt en precies op het moment dat die uit de buis komt ontploft.

Nou bij een star-mine heb je toch meestal gewoon een lading liftpowder en stars in een buis en die ontbrand waardoor al je stars de lucht in vliegen. Dus vanuit de mortier,

Er wordt hier een goede uitleg gegeven waarvan ik 100% zeker weet dat die correct is.

Ehm welke uitleg?

Die van dat het een mine is ? Dat het een shell is met mine in stijglading ? Dat het een shell is ? of dat het een mine is die op een bepaalde hoogte boven de mortier afgaat ?

Volgens mij heb jij er namelijk wel verstand van

Ben benieuwd naar het filmpje dan zullen we het zien (mas)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan