4" Kruiterij shells + effecten...

gantpoplin

Registered User
Ik heb me echt rot gezocht maar ik kan het echt nergens vniden en vuurwerklook lijkt uit de lucht te zijn dus ik post mijn vraag maar even hier:

Ik heb nu thuis 4" kruiterij shells en één van de effecten is green wave... Weet iemand misschien wat voor soort effect dit is, een pic is natuurlijk ook altijd welkom...Ik dacht zelf dat het iets met flitter moest zijn, aangezien op de breeschoten site wel staat wat voor soort mortieren ze o.a. hebben staat er bij het effect flitter: o.a. wave... maar goed ik hoop daa iemand mij even op weg kan helpen;)

Daarnaast heb ik ook meerdere crossette 4" shells en klopt het dat het effect als volgt is: bij ontploffing splitst de shell zich in 4 ballen en deze 4 ballen splitsen zich vervolgens weer op?

Alvast bedankt voor het antwoord]:)

Laatst bewerkt:

joeykarper

Registered User
een wave is een soort van peony maar aan de sterren zitten zegmaar goude of zilvere staarten.
kortgezegd : peonyboeket met vonkenstaart.
mssl joey

Cakey

Registered User
Flitter (of Glitter) is een soort Blinking effect, dit heeft echter niks met een Wave te maken. De Wave kan wel in Glitter effect zijn uitgevoerd, maar dan had er "Green Glitter Wave" moeten staan.

Vuurwerklook.com komt trouwens weer terug, wanneer is nog niet zeker.

joeykarper

Registered User
Nee dit soort sterren zullen waarschijnlijk gewoon in vieren splitsen,anders zou het effect wel anders heten..Een voorbeeld van zo'n effect is : blue shuttles....
Zo'n effect splitst zich weer op.maar die 4 inch crossettes zullen wel een groot effect hebben denk ik zo,en ook lekker fel..

mssl joey

Laatst bewerkt door een moderator:

-Theshadow-

Registered User
joeykarper probeer je posts een beetje beter te verzorgen, ik moet moeite doen om je verhaal te begrijpen. Niet als flame zien, maar als onderbouwde kritiek mate ;)

green crosette lijkt me logisch:

lift - break - shell werpt meerdere (hoeven er zeker geen 4 te zijn) crosettes uit, deze zijn inderdaad goed felle magnesiumcometen die dus elk weer splitsen in 4 kleinere cometen (crosette effect).

Green wave hoogstwaarschijnlijk zilver/goudstaarten verkleurend naar groen, of andersom. Zie ook: Silver wave to green.

Laatst bewerkt:

jawe

Registered User
Bij 4 inch crossete komt er bij de ontploffing van de shell ongeveer 15 staarten uit en daaruit splitst ie,bij deze formaat is het een mooi effect.

Laatst bewerkt:

gantpoplin

Registered User
joeykarper zei:
Nee dit soort sterren zullen waarschijnlijk gewoon in vieren splitsen,anders zou het effect wel anders heten..Een voorbeeld van zo'n effect is : blue shuttles....
Zo'n effect splitst zich weer op.maar die 4 inch crossettes zullen wel een groot effect hebben denk ik zo,en ook lekker fel..

mssl joey

Dit word er gezegd maar ook word er gezegd dat ze in 4-en splitsen...nou ik ga er maar van uit van de post van Jawe... lijkt mij het meest logisch, want een 4 inch shell met 4 felle balletjes is neit veel bijzonders..hoe groot dat ook moge zijn;)

Cakey

Registered User
Splitsen in meerdere balletjes, en daarna knappen ze nog eens uit elkaar.

Crossette effect in potten en kaarsen worden meestal uitgevoerd met ballen (staarten) die uiteen splitsen in 4 ballen/staarten, zoals Laser Arrow van Panda Fireworks.

gantpoplin

Registered User
Jaja dat is het filmpje, wat gaaf zeg! ik neeem aan dat dat 4" red crossette is? en dit is tevens een kruiterij shell?? Daarnaast heb je nog meer filmpjes van kruiterij 4" shells..

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
gantpoplin zei:
Jaja dat is het filmpje, wat gaaf zeg! ik neeem aan dat dat 4" red crossette is? en dit is tevens een kruiterij shell?? Daarnaast heb je nog meer filmpjes van kruiterij 4" shells..

het is als ik het goed heb begrepen een Bonbridge shell. Het effect is erg wijdt al zeg ik het zelf.
En erg vaak kom je ze ook niet tegen. topper (Y)

gantpoplin

Registered User
oke, nou das mooi die ik heb zijn van de kruiterij, maar dan zijn dat de enige bijzondere. Red peony, green peony, purple peony dat zijn natuurlijke hele mooie, maar zoals crosette heeft toch een speciaal appart effect. Daarnaast heb ik er nog meer liggen waaronder een green wave en een onbekende shell...aangezien er dus geen sticker op zit, alleen chinese tekens.

Filmpjes zijn iig altijd welkom]:)

Pyromaster2

Registered User
Ik had zelf afgelopen jaar de 3'' golden crosette van BKV (Blaeser).
Deze vond ik zelf ook een topper, soort van goudstaarten splitsen zich daarna nog in kleinere goudstaarten, alleen het effect was zo verdwenen.
Ook heb ik de 5'' silver to red crosette w/ crackling tail gehad van Broekhoff de Pyrocon-serie.
Ook een bijzonder fraai effect, zilverstaarten splitten zich daarna in allemaal kleine rode staartjes, prachtig om te zien.
Ben zelf wel een fan van Crosette effecten.

gantpoplin

Registered User
Ik vind Crossette ook een gaaf effect! Maar dan wel met de uitwerking zoals bij deze 4" shells. Normale crossettes uit blokken zjin alleen leuk als ze elkaar snel opvolgen, dus niet zoals bij pro-line potten, omstebeurt;)

goost

Registered User
kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over wat een 2" crosette uitwerking is? jorge bombenrohrs hebben deze namelijk in hun assortiment. zouden dit na de burst alleen 4 grote sterren zijn, zouden 4 grote sterren zich nog eens splitsen, of zouden het een stuk of 10 sterren kunnen zijn... ik heb geen idee wat ik van 2" crosette kan verwachten...

ik weet dat dit topic over 4" crosette shells gaat, maar om nu een nieuw topic te openen voor mijn vraag is ook zo overdreven...

P

poziloc

Guest
nee hoor is niet overbodig....daar hebben we een speciaal gedeelte voor...candles

Pyromaster2

Registered User
goost zei:
kan iemand mij duidelijkheid verschaffen over wat een 2" crosette uitwerking is? jorge bombenrohrs hebben deze namelijk in hun assortiment. zouden dit na de burst alleen 4 grote sterren zijn, zouden 4 grote sterren zich nog eens splitsen, of zouden het een stuk of 10 sterren kunnen zijn... ik heb geen idee wat ik van 2" crosette kan verwachten...

ik weet dat dit topic over 4" crosette shells gaat, maar om nu een nieuw topic te openen voor mijn vraag is ook zo overdreven...

Sorry dat ik nog even op deze vraag reageer.

Je zult te maken krijgen met gewoon 1 staart of kogel omhoog waarna hij zich splitst in 4 kogeltjes of staarten.

gantpoplin

Registered User
Overigens lijkt het mij vrij logisch dat je met een 2 inch nooit een effect kan krijgen zoals op het filmpje te zien was, mocht dit wel het geval zijn dan is dit effect minimaal... Ik ben aan het zoeken geweest maar er staan echt nergens video's van 100mm shells ik heb de filmpjes allemaal nog wel van voorgaande jaren, maar er zitten er maar een paar tussen welke 100mm shells betreffen

Bovenaan