33ste internationale vuurwerkfestival Valencia oktober 2012.

Afroman

Registered User
Hallo allemaal,

Tot de dag van vandaag is er nog niet echt veel info betreft het festival in oktober. Toch heb ik al mijn tickets en hotel geboekt aan het plein

Aanwezig 7 t/m 9 oktober.

Gaan er nog meer mensen?

Afroman

Registered User
Informatie gevonden :

http://www.lovevalencia.com/programacion-de-actos-del-9-doctubre-de-2012.html

Even de tekst door google vertaler en lees goed wat er staat:

Overzicht van de gebeurtenissen van 09 oktober 2012
Controleer het schema voor de dag van Valencia op 9 oktober 2012.

Zie Programma van gebeurtenissen van 09 oktober 2012

09 oktober 2012

11.30 H. Ontvangst van de Corporation, autoriteiten en de gasten in het Stadhuis.

11,45 besluit van Alcadia H.Lectura en de levering van Senyera in het Gemeentearchief.

12.00 H. Het verlagen van de Real Gemeentelijke Senyera vanaf het balkon, en het begin van de burgerlijke processie. Na afloop van de processie, Mascletà in de Plaza del Ayuntamiento.
◦ Reis van de Civic Processie. Van het Gemeentearchief aan de Town Hall Square, San Vicente, Plaza de la Reina, het invoeren van de kathedraal door de IJzeren Poort. Na het Te Deum, voor de deur van de Plaza de la Almoina, c / Barchilla, Plaza de la Reina, rue de la Paz naar de Parterre. Krans bij het ​​monument van koning James. Afgewerkt protocol acts zullen terugkeren voor boten straat Pintor Sorolla en de stad, over de Plaza voor de centrale lijn. Aan het einde Mascletà belast met het vuurwerk Marti.
H 16.00 uur. In de Plaza de la Virgen Dansa volksfeest en dan Waltz, Muziek en Cançons Valencia.

17.00 H. Christian VII Entry en Mora stad Valencia. Van de Vrede Street naar het stadhuis en eindigen in Marques de Sotelo.

Het staat er een beetje onduidelijk (mijn spaans is ook slecht) maar volgens mij zal er een mascleta zijn (budget onbekend) Maarja beter iets dan niets! Ik als vuurwerkfreak moet gewoon aanwezig zijn haha

Laatst bewerkt:

Michel_G

Zilveren Member
Op 9 oktober is er inderdaad altijd een Mascletà, en die was vorig jaar (en meen ook nog voor de komende paar jaar) gegunt/vergunt aan Martí. (Is altijd een meerjaren contract) Dus die mascletà zal er wel weer zijn. Vorig jaar in ieder geval heerlijk harde mascletà die, ondanks het ontbreken van salutes (want is geen kooi), toch een lekkere 'bombardeo' (tuurlijk geen traditionele) had door gebruik van blokken en mines.

Wat ik mij alleen afvraag is of dit al zeker is, de datum? Aangezien de Generalitat er ook over gesproken heeft om '9 oktober', net als bij Fallas de 19de maart, variabel te maken door het op een maandag te laten vallen. (in dit geval dus 2de maandag van oktober, dit jaar de 8ste).

Afroman

Registered User
6 en 7 oktober zijn er altijd 2 mascleta's en 2 nocturna's in Pobla de Vallbona.
Wij gaan ook. :lub:

Strak plan, dat gaan wij ook doen :D

Weer nieuwe informatie gevonden, even door de google vertaler en hier het resultaat :

Dag vuurwerk, 8 oktober (KASTEEL VUURWERK) en MASCLETÀ 09 oktober Op 8 oktober (zaterdag nacht) om 24:00 Pyrotechnische Festival in Valencia. Terwijl de zes maanden na de STORINGEN 2012, vuurwerk en mascletà Pyrotechniek door Martí is een voorgerecht van mislukking. Het is een geweldige kans, omdat de VUURWERK worden gehouden op een zaterdag en zondag MASCLETÀ om 14:00 in het stadhuis plein en is een kans om Valencia en weekendje weg te bezoeken. Behalve genieten van een geweldige show meestal onder zonnige Valencia in Valencia, omdat het weer in oktober is bevoorrecht. U kunt genieten van andere entertainment, zoals concerten van het Orkest van Valencia in het Palau de la Música 7 en 8 oktober 2011 en stierengevechten op 8 en 9 oktober. Ook op 9 oktober wordt in San Dionisio gevierd patroonheilige van geliefden in Valencia, en kunnen hun partners de beroemde zakdoek van de liefde "de mocadorà". Op zondag INVOEREN VAN Moren en Christenen door middel van de Plaza del Ayuntamiento en het oplossen van de straat Marques de Sotelo naar de arena en het station op de achtergrond. Ook kunt u genieten van festivals van dans, het aanbieden van bloemen voor het beeld van Jacobus I, de helling van de Senyera etc ... Dit jaar is het feest van Valencia DUELS het weekend en is een onvergetelijke ervaring voor de bezoekers van buiten Valencia. Als u wilt naar Valencia te bezoeken om al deze gebeurtenissen te genieten, neem dan contact met ons op e-mail: admin@livingvalencia.com, om de best mogelijke accommodatie in Valencia te bieden, de appartementen hebben meer voordelen dan door het hebben van HOTELS keuken en woonkamer.

Bron: http://www.livingvalencia.com/es/no...uegos-artificiales-y-mascleta-el-9-de-octubre

Firecrack-R

Registered User
Ik ga hoogstwaarschijnlijk ook weer in oktober, heb er nu alweer zin in:lub: Het is echt ongelofelijk hoe ik m'n eerste mascleta ervaarde, dat was op 7 oktober 2011. Samen met m'n vader stond ik daar te wachten en we werden volledig weggeblazen, al zeg ik het zelf een voor mij en m'n vader dierbaar moment! Voor mij nog wat meer, omdat hij mijn hobby nu pas echt begrijpt. Begrijpt hoe indrukwekkend vuurwerk kan zijn.

Ik heb het ook gefilmd. Wilde het eerst niet plaatsen vanwege mijn reacties telkens maar het is pure emotie wat je hoort.

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Schitterend om te zien!
Waarom niet posten? Is toch juist mooi om iemand zijn eerste reacties te horen, als hij ongeveer weet wat er staat te gebeuren maar eigenlijk ook weer niet. Kikkuh man.

Als je eens naar Fallas gaat zal je merken dat dit nog maar iets kleins was.

Thanks voor het delen.

Firecrack-R

Registered User
Ik ben ook al naar fallas geweest Tony, en dan is dit idd een kleine mascleta. Toch blijft deze mij het meest bij, samen dan met die van Valenciana en Vicente caballer, want dat was ook 1 groot gekkenhuis.

Afroman

Registered User
Dit jaar weer, mooie film sessie maken voor FPM, hoop dat het in valencia ook kicken gaat worden, ik wil dit jaar vanaf hotelkamer mascleta op het plein filmen, gaan er nog meer mensen in oktober ? :) Meeting houden om met zijn alle naar Pobla de Vallbona te gaan? mijn tickets zijn al geboekt heren.

Dennis010

Registered User
Geweldige reactie Firecrack-r... ik weet nog hoe ik erbij stond tijdens mijn eerste mascleta... helemaal LIJP !! Ik hou juist van dit soort filmpjes. RedBaron kan ook altijd zo lekker mee joelen op de video's... heerlijk !! Ook wij zijn er dit jaar weer bij (3e jaar). Bij ons zijn niet alleen de tickets, auto en vakantiehuis geboekt, maar zelfs het terras bij onze grote vriend in Pobla is al afgehuurd voor 2 dagen :lub::happy: Op naar de paella, tapas en de Aqua Valencia. Nog maar 6 weekjes en we zijn er !!

Firecrack-R

Registered User
Ja, zo denk ik er ook over Dennis, de emoties gewoon laten gaan en lekker joelen. Ik ga er echt niet als een koele kikker bijstaan het is namelijk helemaal lijp en dan word ik als freak ook lijp. Redbaron en z'n Whooooeehoooeeees haha mooi ja. En jij weet het mooi neer te zetten, krijg er ook gelijk zin in YIiiiOEHOE!

Firecrack-R

Registered User
Nou de tickets zijn geboekt, lekkerrrr. Ben erg benieuwd naar de schieters op 8 oktober. Ik heb heel het web afgezocht maar er is echt nog niks te vinden, wel dat er mogelijk vuurwerk is met muziek dus een pyromusical.. Maar dit stond ook maar op een niet al te betrouwbare site dus die kans is ook vrij klein.

1 maandje.

Tony

Administrator
Medewerker
Nou de tickets zijn geboekt, lekkerrrr. Ben erg benieuwd naar de schieters op 8 oktober. Ik heb heel het web afgezocht maar er is echt nog niks te vinden, wel dat er mogelijk vuurwerk is met muziek dus een pyromusical.. Maar dit stond ook maar op een niet al te betrouwbare site dus die kans is ook vrij klein.

1 maandje.

Ik heb eergisteren nog geinformeerd in Valencia maar er was inderdaad nog geen besluit genomen over wie deze shows gaan schieten.

Firecrack-R

Registered User
Dus er zijn een aantal bedrijven die een offerte hebben gedaan om deze show te schieten, maar ze komen er nog niet helemaal uit. Ik hoop op een Vulcano en een Europla, of nog een echte Italiaan erbij. Zou strak zijn.

Afroman

Registered User
Gezellig, leuk dat je erbij bent man! Jij ook Dennis... ik lees een terrasje met paella, dat moet ik ook proeven natuurlijk! Kan je vanaf daar mooi filmen? Ik heb een mooie spot nodig om te kunnen filmen ;) Nog 1 maandje heren... kan niet wachten.

Dennis010

Registered User
Een mooie plek om te filmen :) Maak je maar geen zorgen, als je op dat terrasje zit hangen de mascletalijnen boven je bord. Je kan in Pobla staan waar je wilt, tot op een meter of 5 van de mascleta (en dan is ie hard hoooorrrrrrr). Alles is bereikbaar, je kan tijdens de opbouw gewoon door het schietveld lopen als je het even netjes aan de pyrotechnischi vraagt. Foto's maken ook geen probleem. Als je 10 minuten voor de mascleta in Pobla aankomt, kan je nog steeds vooraan staan. Ideaal daar !! En over het eten en drinken hoef ik alleen het volgende te zeggen: :lub::lub: Voor de echte hollander die al dat buitenlandse voer niet hoeft is er een goede pizzeria naast het pleintje. Vorig jaar was ik tijdens de nocturna te lui (en vol van eten) om op te staan, dus heb ik de show gewoon zittend vanaf het terras gefilmd. :happy:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Onder die overkapping sta je wel ver weg! Zeker 5 meter van't vuurwerk.
Dan knalt 40 gram flash nog best aardig... :)

Bovenaan