3" Mines Alpeco

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruitsnuiver

Registered User
bij alpeco verkopen ze geen 2inch shells met een lucht effect.
ze verkopen wel de thunderkings ( effect = knal ) 12 stuks in een doos en kost 25 euro volgens mij..
en ze verkopen de 2inch spaanse mines voor 7euro per stuk.

kruitsnuiver..

kobus

Registered User
kruitsnuiver zei:
bij alpeco verkopen ze geen 2inch shells met een lucht effect.
ze verkopen wel de thunderkings ( effect = knal ) 12 stuks in een doos en kost 25 euro volgens mij..
en ze verkopen de 2inch spaanse mines voor 7euro per stuk.

kruitsnuiver..

ow dan weet ik dat ook weer.bedankt kruitsnuiver;)

Huge_Cohones

Registered User
Schijnbaar zijn er toch echt 75mm mines te koop bij alpeco. Dit zijn duidelijk andere spaanse mines dan die 50mm versies.

We merken het vanzelf wel, aangezien dit wel nagevraagd zal worden aan alpeco. Als dit topic opeens spoorloos is, weten we ook gelijk dat een mazzeltje was voor G-Maxx. Zo niet, heeft alpeco weer een leuk stukje spaans vernuft in hun assortiment.

GR, Huge

Sparkey

Registered User
Ik denk dat je hiermee een bijzonder mooi (maar gevaarlijk) stuk siervuurwerk in huis hebt gehaald. Er staat op het forum een filmpje van een 50mm mine. Daar moet je aan denken maar dan een stuk groter natuurlijk. Misschien een uitgekauwd onderwerp, maar denk eraan dat dit vuurwerk is uitgerust met quickfuse.

Laatst bewerkt:

Feuerwerk

Registered User
Wat was de prijs die je ervoor betaalde per stuk, kon je ze open en bloot in de etalage zien liggen?

Zou Xavier misschien een antwoord kunnen geven op dit mysterieus topic..

G-Maxx

Registered User
Sparkey zei:
Ik denk dat je hiermee een bijzonder mooi (maar gevaarlijk) stuk siervuurwerk in huis hebt gehaald. Er staat op het forum een filmpje van een 50mm mine. Daar moet je aan denken maar dan een stuk groter natuurlijk. Misschien een uitgekauwd onderwerp, maar denk eraan dat dit vuurwerk is uitgerust met quickfuse.

Hij is uitgerust met quickfuse, we hebben er normaal lont bijgekregen zodat er gewoon tijd is om weg te lopen.

bas

Registered User
Op de foto's op pagina 1 is duidelijk te zien dat ze er wel zijn.
Ze zien er ook anders uit want deze zijn in hard karton verpakt.
De titanium neige van 2inch zit in een niet echt een sterke huls verpakt maar heeft meer iets weg van een papiertje.
Ik weet niet of daar al een foto van is geplaats anders zal ik van het weekend effe een foto maken.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
bas zei:
Op de foto's op pagina 1 is duidelijk te zien dat ze er wel zijn.
Ze zien er ook anders uit want deze zijn in hard karton verpakt.
De titanium neige van 2inch zit in een niet echt een sterke huls verpakt maar heeft meer iets weg van een papiertje.
Ik weet niet of daar al een foto van is geplaats anders zal ik van het weekend effe een foto maken.

en wie zegt dat deze foto,s gemaakt zijn bij alpeco????? precies die zijn daar ook niet gemaakt.

xavier

Registered User
Alpeco heeft geen shells in het assortiment. Thunder king mortiertjes zijn uit het assortiment gehaald om kwaliteitsredenen en komen niet meer terug.
Alpeco heeft enkel 2" mines in het assortiment. Waarom mines wel en geen shells. Het gebruik van mines is minder gevaarlijk dan shells. Als er iets misloopt (met mines is dit bijna nihil) zijn de gevolgen minder ernstig dan shells.

bas

Registered User
vonk zei:
en wie zegt dat deze foto,s gemaakt zijn bij alpeco????? precies die zijn daar ook niet gemaakt.

Ok mischien zijn ze ergens anders gehaald.
Maar hij zegt toch zelf dat ie ze bij alpeco heeft gehaald.
En hij laat zelfs foto's ervan zien.
Als jij je vuurwerk bij alpeco haalt ga je toch ook niet direct daar al alles fotograveren.
Dat doe je dan toch ook thuis.
Waarom zou iemand erom willen liegen waar ie ze gehaald net of het stoer is ofzo.
Het is alleen wel vreemd dat er zo weinig over bekend is.

Laatst bewerkt:

pyroflip

Registered User
Pyrofreak_roder zei:
Blijf het een vreemde zaak vinden je zegt niet dat je zomaar iets bij alpeco koopt als dat niet zo is.. strange..

lijkt me ook onwaarschijnlijk zie

G-Maxx zei:
Bij Alpeco heb ik die oranje buizen gehaald van het formaat 3" en een paar mines erbij. O.a. effect titanium.

Kent iemand deze mines en ben je er tevreden over?

EDIT: mortier gewijzigd naar mines.

ik geloof niet dat bij alpeco geen uitleg van/over produckt verstrekt aan mensen die iets kopen....en als g-maxx iets koopt zonder uitleg te vragen dan.....laat ook maar...hoewel ik het raar vind...

vonk

FPM Moderator
Medewerker
bas zei:
Ok mischien zijn ze ergens anders gehaald.
Maar hij zegt toch zelf dat ie ze bij alpeco heeft gehaald.
En hij laat zelfs foto's ervan zien.
Als jij je vuurwerk bij alpeco haalt ga je toch ook niet direct daar al alles fotograveren.
Dat doe je dan toch ook thuis.
Waarom zou iemand erom willen liegen waar ie ze gehaald net of het stoer is ofzo.
Het is alleen wel vreemd dat er zo weinig over bekend is.

nog 1 keer dan alpeco verkoopt alleen 2inch mines !!!!!! niet groter.

dat het vreemd is dat er zo weinig over bekend is vind ik niet zo raar ze worden er namelijk niet verkocht.

waarom zou iemand er over liegen tja....

G-Maxx

Registered User
Okay, op de eerste plaats: ik ga toch echt niet lopen liegen over iets als vuurwerk. Ik heb bij Alpeco wel 75mm mines gehaald.

De namen van de mines zijn:
Volcan 75mm cylindrique neige titanium
&
Volcan 75mm cylindrique couleur et serpenteaux verts.

Dit staat vermeldt op de picklist van Alpeco.
Ze lagen niet in de vitrine, we wouden de 3" buis hebben inclusief de mines. Die kregen we zonder enig probleem (kvk).

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Kan het geen restpartijtje zijn waar Alpeco van af moest.
Dat is vergeten in de bunkers en weer ontdekt is.

Maar G-Maxx het lijken mij mooie mines en als je ze af wilt steken voorzichtig zijn.
Niet met je kop boven de buis hangen, maar daarover meer info in mortieren topics.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan