3" Mines Alpeco

Status
Niet open voor verdere reacties.

G-Maxx

Registered User
Bij Alpeco heb ik die oranje buizen gehaald van het formaat 3" en een paar mines erbij. O.a. effect titanium.

Kent iemand deze mines en ben je er tevreden over?

EDIT: mortier gewijzigd naar mines.

Laatst bewerkt door een moderator:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
denk dat je je vergist in de grote.. alpeco verkoopt geen 3inch mortieren wel 2 inch mines.

komen de mortieren ergens anders vandaan dat zal het waarschijnlijk titanium (salute,s ) zijn... dit is dus een mortier met alleen knal

G-Maxx

Registered User
vonk zei:
denk dat je je vergist in de grote.. alpeco verkoopt geen 3inch mortieren wel 2 inch mines.

komen de mortieren ergens anders vandaan dat zal het waarschijnlijk titanium (salute,s ) zijn... dit is dus een mortier met alleen knal

Bij het forum foto's zie je de buizen waar ik het over heb. De mortieren voor de 3" buis zijn 75mm mortieren.

G-Maxx

Registered User
vonk zei:

Okay, even voor mij: wat is het verschil tussen een mine en mortier? Dan vergis ik me niet meer in benaming.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
G-Maxx zei:
Bij het forum foto's zie je de buizen waar ik het over heb. De mortieren voor de 3" buis zijn 75mm mortieren.

zeg ook niet dat alpeco geen buizen verkoopt met de maat 3 inch, alleen geen mortieren met die maat.

verschil tussen mine en mortier is:

mine......... komt vrijwel gelijk tot uitwerking nadat het de buis verlaten heeft.

mortier..... komt pas op grote hoogte tot uitwerking

goede vergelijking kan je zien bij de movie,s en dan met name bij het fallas gedeelte!!!

Tony

Administrator
Medewerker
vonk zei:
zeg ook niet dat alpeco geen buizen verkoopt met de maat 3 inch, alleen geen mortieren met die maat.

verschil tussen mine en mortier is:

mine......... komt vrijwel gelijk tot uitwerking nadat het de buis verlaten heeft.

mortier..... komt pas op grote hoogte tot uitwerking

goede vergelijking kan je zien bij de movie,s en dan met name bij het fallas gedeelte!!!

Het probleem is hier dat eigenlijk de buis MORTIER heet maar in de volksmond wordt mortier gebruikt voor de bom . Maar Mortier is de buis en shell is dat mooie ronde bolletje.

G-Maxx

Registered User
Re: 3" mines Alpeco

Okay, ik begrijp nu ook dat ik het woord mortier verkeerd gebruik.

Ik heb MINES gehaald en GEEN mortieren. Niet dat iedereen nu gaat denken dat Alpeco mortier verkoopt!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Tony zei:
Het probleem is hier dat eigenlijk de buis MORTIER heet maar in de volksmond wordt mortier gebruikt voor de bom . Maar Mortier is de buis en shell is dat mooie ronde bolletje.

okay..... waar de folksmond allemaal niet goed voor is haha.. maar ben gelukkig nooit te oud om te leren.

is deze vergissing ook weer opgelost!

G-Maxx

Registered User
vonk zei:
okay..... waar de folksmond allemaal niet goed voor is haha.. maar ben gelukkig nooit te oud om te leren.

is deze vergissing ook weer opgelost!

Kun je nagaan hoeveel verwarring er kan ontstaan door een woord verkeerd te gebruiken. |:(

Pyromaster2

Registered User
G-Maxx zei:
Bij Alpeco heb ik die oranje buizen gehaald van het formaat 3" en een paar mines erbij. O.a. effect titanium.

Kent iemand deze mines en ben je er tevreden over?

EDIT: mortier gewijzigd naar mines.

Haal er wel standaard 50mm mortieren bij (2''), want ik heb een idee dat je ze uit 75mm. mortieren wilt schieten.
Tenminste als ik je vraag goed formuleer want ik zie nergens staan dat je al 50mm. mortieren hebt, alleen 75mm mortieren.

Schiet ook deze mines niet uit te grote mortieren, mine's worden net als shells in een inch maat gegeven en duid de inch maat dus aan uit welke mortier hij geschoten diend te worden.
In dit geval dus uit een 2'' (50mm. ) mortier.

G-Maxx

Registered User
Pyromaster2 zei:
Haal er wel standaard 50mm mortieren bij (2''), want ik heb een idee dat je ze uit 75mm. mortieren wilt schieten.
Tenminste als ik je vraag goed formuleer want ik zie nergens staan dat je al 50mm. mortieren hebt, alleen 75mm mortieren.

Schiet ook deze mines niet uit te grote mortieren, mine's worden net als shells in een inch maat gegeven en duid de inch maat dus aan uit welke mortier hij geschoten diend te worden.
In dit geval dus uit een 2'' (50mm. ) mortier.

Ik heb dus 75mm mines met een 3" buis.

Tony

Administrator
Medewerker
G-Maxx zei:
Okay, nu het duidelijk is waar we het over hebben: iemand ervaring met deze mines? Zijn ze een beetje goed?

Naar mijn idee zijn er alleen 2 inch mines bij Alpeco te koop ( 50MM ).

kobus

Registered User
ik weet niet of ik het hier mag neerzetten,maar verkoopt alpeco nou shells van 2 inch die op grote hoogte op uitwerking komen?volgens mij had ik gelezen dat die verkockt mochten woorden maar ik weet het niet zekker dus bij deze....?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan