jcwtfreak zei:
Ja mijn mening is dat iedereen moet zelf weten wat hij pakt:w
En hij heeft hier zeker een buis voor als is die naar mijn weten nog niet aangekomen, hij heeft ook wel heir de ruimte voor nouja je hebt eigenlijk voor zon shells nooit genoeg ruimte, maar wel iets idd wat beperkt blijft en geen andere mensen mee kunt verwonden, zou het misgaan.
Groeten,
Jcwtfreak
Naja zovaak dit al wel niet aangekaart is en toch graag even aan het licht wil gooien en dit is niet aanvallend bedoel maar algemeen.
Jij noemt hier toevallig ''Hij heeft hier ook wel de ruimte voor'', maarja wat is de ruimte nou precies voor een particulier?
En wat vind diegene van genoeg ruimte ervoor?
En wat voor een ruimte heeft hij daadwerkelijk? Is dit een openvlakte of een ruimte waar toch enkele obstakels staan?
Ik weet dat het opzich een soort standaardregeltje is dat elke mm een meter in afstand is dus MM=Meter in afstand, maar opzich is dit ter plekke verzonnen door de amateur om het een beetje realistisch te maken, ik weet dat Duitsland en Frankrijk ook zo over de afstanden denken maar eerlijk gezegt krap ik me soms wel eens achter de oren als je ziet dat er wel eens met de afstand gesjoumeld wordt en met name door de amateurs, vooral omdat het dan wat beter oogt voor hun dan eerst effe zo'n eind te rennen.
Ook staan ze vaak niet sterk genoeg in hun schoenen om het publiek op die daadwerkelijke afstand te houden, ze haken af omdat ze denken dat dit niet gevaarlijk genoeg is, en als schieter sta je daar machteloos tegen iniedergeval veel mensen nemen dan die risico wel.
Maarja dit is iets algemeens en heeft niks met persoonlijke aanvallen te maken want ik merk af en toe toch wel dat mensen zich te rare dingen uithalen door dingen te kopen wie achteraf veelste groot bleek te zijn.
En achteraf komt er ook nog bij op welke wijze er gedacht wordt om zulke mortier vast te zetten?
Veranker je hem bovengronds of graaf je hem in?
Tja dat zijn allemaal vragen die mee komen voor het schieten van zulke shells, opzich hoor je eigenlijk bij elke shell je wel druk te maken en je goed voor te bereidden wat betreft schieten en verankeren van je mortieren maar bij zulk spul is het dus extra opletten wat betreft het verankeren en schieten.
Naja en over dat iedereen moet weten wat hij pakt is toch iets wat een beetje onzin is (wel persoonlijk bedoeld) want sommigen weten het risico niet eens, ze zitten nu al doodsangsten uit te zweten terwijl ze dat ding nog niet eens de lucht ingejaagt hebben, sommigen weten niet wat ze in huis halen.
Als je dat wist tja dan was je ook wel tevreden geweest met 4 of 5'' Wat opzich nog te groot is maargoed.
Maarja iig kan ik je als enige tip geven dat je je hoofd koel moet houden en niet lopen stressen nu iedereen er een andere visie op heeft want dat kan je dan wel eens de cruciale fout worden, maar de mensen boven me geven alleen maar aan dat dit opzich onverantwoord is, wat ik opzich ook begrijp.