200mm Bonbridge shells (Multisalute?)

F

fallas

Guest
Mooie fotos hebben we weer gekregen zeg bedankt! Maar men moet niet vergeten dat dit echte bommen zijn waar je van af moet blijven als je niet weet hoe je het moet gebruiken! mits het goed word gebruikt zal het wel een spektakel worden hoor!

groeten

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
5 Stage is gewoon een multi-report.

Silver palmtree w/ thunder kan je 2 dingen bij voorstellen, een palmtree samengaand met een tal kleinere salute's of een harde burstknal (wat ik dus eerder vermoed).

Met die 1.4G kan idd. beduveling zijn zoals je zegt maar kan ook zijn dat deze shells stammen uit de tijd dat alles nog anders lag.
Maar dat lijkt me raar.|:(

GMP82

Zilveren Member
Sorry hoor, ik vind het VOLSLAGEN BELACHELIJK dat dit bij een particulier terecht kan komen
|:( |:( |:( :r :r :r
En ik hoef geen excuses van 'hij weet wat ie doet, want hij heeft ervaring' of wat ook, want het blijft BELACHELIJK.
Mijn bescheiden mening :+ :7

Laatst bewerkt:

goost

Registered User
ik vind zulk vuurwerk ook absoluut NIET geschikt voor particulier gebruik. ik hoop ook voor je (onverantwoordelijke) vriend dat hij er geschikte mortieren bij heeft.
De handelaar van wie deze persoon ze heeft gekocht mag zich ook wel eens achter de oren krabben. volgens mij weet zo'n persoon zelf niet eens wat hij precies verkoopt.

aan de andere kant... prachtig stukje vuurwerk wat een waar spektakel zal opleveren! weinig mensen die dit spul in huis hebben, wat ook vaak de achterliggende gedachte is om ze toch maar te kopen (baas boven baas gedachte)

ik bezoek zelf liever een show waar ik de schoonheid van zulk soort kunstwerken kan aanschouwen zonder me in levensgevaar te brengen...

jok3rt

Registered User
Staat er niet ook nog een 5'' tussen? Mooi spul trouwens maar veels te gevaarlijk als je t mij vraagt.

Pyromaster2

Registered User
jcwtfreak zei:
Ja mijn mening is dat iedereen moet zelf weten wat hij pakt:w
En hij heeft hier zeker een buis voor als is die naar mijn weten nog niet aangekomen, hij heeft ook wel heir de ruimte voor nouja je hebt eigenlijk voor zon shells nooit genoeg ruimte, maar wel iets idd wat beperkt blijft en geen andere mensen mee kunt verwonden, zou het misgaan.

Groeten,
Jcwtfreak

Naja zovaak dit al wel niet aangekaart is en toch graag even aan het licht wil gooien en dit is niet aanvallend bedoel maar algemeen.

Jij noemt hier toevallig ''Hij heeft hier ook wel de ruimte voor'', maarja wat is de ruimte nou precies voor een particulier?
En wat vind diegene van genoeg ruimte ervoor?
En wat voor een ruimte heeft hij daadwerkelijk? Is dit een openvlakte of een ruimte waar toch enkele obstakels staan?
Ik weet dat het opzich een soort standaardregeltje is dat elke mm een meter in afstand is dus MM=Meter in afstand, maar opzich is dit ter plekke verzonnen door de amateur om het een beetje realistisch te maken, ik weet dat Duitsland en Frankrijk ook zo over de afstanden denken maar eerlijk gezegt krap ik me soms wel eens achter de oren als je ziet dat er wel eens met de afstand gesjoumeld wordt en met name door de amateurs, vooral omdat het dan wat beter oogt voor hun dan eerst effe zo'n eind te rennen.
Ook staan ze vaak niet sterk genoeg in hun schoenen om het publiek op die daadwerkelijke afstand te houden, ze haken af omdat ze denken dat dit niet gevaarlijk genoeg is, en als schieter sta je daar machteloos tegen iniedergeval veel mensen nemen dan die risico wel.

Maarja dit is iets algemeens en heeft niks met persoonlijke aanvallen te maken want ik merk af en toe toch wel dat mensen zich te rare dingen uithalen door dingen te kopen wie achteraf veelste groot bleek te zijn.

En achteraf komt er ook nog bij op welke wijze er gedacht wordt om zulke mortier vast te zetten?
Veranker je hem bovengronds of graaf je hem in?

Tja dat zijn allemaal vragen die mee komen voor het schieten van zulke shells, opzich hoor je eigenlijk bij elke shell je wel druk te maken en je goed voor te bereidden wat betreft schieten en verankeren van je mortieren maar bij zulk spul is het dus extra opletten wat betreft het verankeren en schieten.

Naja en over dat iedereen moet weten wat hij pakt is toch iets wat een beetje onzin is (wel persoonlijk bedoeld) want sommigen weten het risico niet eens, ze zitten nu al doodsangsten uit te zweten terwijl ze dat ding nog niet eens de lucht ingejaagt hebben, sommigen weten niet wat ze in huis halen.
Als je dat wist tja dan was je ook wel tevreden geweest met 4 of 5'' Wat opzich nog te groot is maargoed.

Maarja iig kan ik je als enige tip geven dat je je hoofd koel moet houden en niet lopen stressen nu iedereen er een andere visie op heeft want dat kan je dan wel eens de cruciale fout worden, maar de mensen boven me geven alleen maar aan dat dit opzich onverantwoord is, wat ik opzich ook begrijp.

Laatst bewerkt:

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
de 5 stage thundEr werd ook door alpeco aFGESCHOTEN OP OOSTENDE IN 2005. ZIE FOTO´S EN FILM VAN OOSTENDE

BMW-freaky

Registered User
Vinnie zei:
de 5 stage thundEr werd ook door alpeco aFGESCHOTEN OP OOSTENDE IN 2005. ZIE FOTO´S EN FILM VAN OOSTENDE
Kun je aangeven waar in de film deze jongens precies afgeschoten worden? Ik zie redelijk in het begin wel een aantal multisalutes, maar deze geven alleen meer dan 5 losse knallen dus lijken me niet de Five Stage Thunder.

P

poziloc

Guest
die je in het filmpje ziet, is de 12 titanium salutes timed

oostende_vinnie_53_.JPG

Laatst bewerkt:

Ivanhoe

Registered User
poziloc zei:
die je in het filmpje ziet, is de 12 titanium salutes timed
Die bom leek wel een 1 april grap, wat een waardeloos geval was dat. 8 inch en dan 12 flutknalletjes, echt een afknapper. Komt in aanmerking voor de "Slechtste bom die ik ooit gezien heb"-award....

goost

Registered User
Ivanhoe zei:
Die bom leek wel een 1 april grap, wat een waardeloos geval was dat. 8 inch en dan 12 flutknalletjes, echt een afknapper. Komt in aanmerking voor de "Slechtste bom die ik ooit gezien heb"-award....

haha ik begrijp je reactie ivanhoe,

we weten allebei nog wel een nominatie voor de 'slechtste bom ooit'... denk maar terug aan Bonn van dit jaar waar ze constant van die flut watervallen schoten met een paar kleine saluutjes op het eind...;)

maar ontopic:

iedereen is het er mee eens dat dergelijke producten niet in particuliere handen mogen vallen. de kracht van bommen als deze wordt makkelijk onderschat, omdat de bom in zijn huidige vorm niet de impressie geeft van een spanwijdte van 150 meter of meer...

pas er dus enorm mee op, maar de freak in mij zegt... 'niet vergeten te filmen...;)'

atlantvinc

Registered User
ik denk dat iedereen dat wel heeft, maar het is maar goed dat de meeste ook nog wel een beschermengeltje heeft die je verteld er niet aan te beginnen. ook ik ben nieuwsgierig maar voor mijn doen is het TE.

deze zie ik liever op een filmpje of wanneer er voldoende dranghekken ed staan, en niet in mijn schuurtje :D

Bovenaan