Datum: 19-03-2026
Plaats: Valencia
Tijd: 14:00
Wie: Pirotecnia Hermanos Caballer
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik denk dat het de timing was die zo nauw is op dit moment en ook zo precair, het moment van laatste slagen terremoto en de eerste slagen truenillos in de lucht zat idd een hele kleine stilte, maar mijn inziens niet zo dat er sprake was van een stilte! Ja de overloop was niet perfect zoals je weleens ziet dat de lading Truenillos al gaat en de laatste slagen in de terremoto er nog zijn. Dit is een kwestie van een keus die Hns maakte denk ik!Niemand opgevallen dat er tussen terremoto en bombardeo een i.m.o. best hinderlijke stilte viel?
Het is waar wat je schrijft Erik, dat "normaal" gesproken elkaar overlapt, maar juist in deze fase vraagt het de uber timing! Daarom zie je nog weleens mannen in het veld staan die het handmatig willen ontsteken om zo de perefecte overname te laten plaatsvinden! Dat Hns koos voor deze optie is er een die op zichzelf veel risico vraagt juist ivm de te vallen stilte, maar in dit geval was het verwaarloosbaar gelukkig! Bij Pennaroja zag je de perfecte timing bijvoorbeeld.Ik was ‘er even uit’, op dat moment, om het maar zo te zeggen. Omdat het, in mijn beleving, altijd overlappend (‘de lading Truenillos die al gaat’) c.q. perfect strak aansluitend verloopt.
Dank voor de nagekomen recensies overigens. Hopenlijk in ‘27 weer![]()
Heel erg graag gedaan en ben blij dat het zo overkomt o.a bij jou! ja de sfeer was op dagen gewoon geweldig. Mooi met de locals staan babbelen en worden voorzien van lekkernijen en ook de gezelligheid. Het weer speelde in deze natuurlijk een zeer grote rol tov 2025!Dank voor de uitgebreide verslagen over de mascletas @Mr_Mascleta. Erg interessant om te lezen!
Ik vond de sfeer op het plein bij deze, de laatste mascleta, echt geweldig! Mooi om te zien hoeveel het met de Valencianen doet. Wat een emotie komt er bij kijken.