11 Vakantie filmpjes Spanje

RNBakker

Registered User
De komende periode ga ik hier 11 films plaatsen van spaanse vuurwerkevenementen.

2 mascleta’s
2 mascleta’s nocturna
3 avondshows
1 correfoc
1 corda
1 kinder corda
1 kinder hand mascleta

De eerste film is de mascleta manual infantil. Een knalfeestje uitgevoerd door kinderen onder strikte begeleiding van hun ouders. De jongens en meisjes wordt op deze manier geleerd om op verstandige wijze met vuurwerk om te gaan. Deze mascleta manual is de start van een week die in het teken staat van vuurwerk. Alle deelnemers zijn lid van een culturele vereniging La Penya el Coet.
In het begin van de film zie je hoe de kinderen een voorraad vuurwerk uitgedeeld krijgt die in de feestweek afgestoken mag worden. Per leeftijd zit er ander vuurwerk in het pakket dat ze in ontvangst mogen nemen van de voorzitter.

Corda Infantil:

Corda:

Nocturna:

Correfoc:

Castillo:

mascleta 1 Aldaia:

mascleta 2 Aldaia:

Show Vincente caballer in Els Poblets:

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Re: Vakantie filmpjes Spanje

GEWELDIG!

Zo leer je kinderen met vuurwerk om te gaan. Dat angsthazen gedoe in Nederland zorgt alleen maar voor ongelukken. Rob, ik ben heel erg benieuwd wat je nog meer in het vat hebt. Een hele toffe eerste film!​

Dreek

Registered User

Aaaah schitterend Rob!!

Zouden ze eens in Nederland moeten doen, mensen op jonge leeftijd leren omgaan met vuurwerk!

Wacht met smacht op de andere films!

de pyromaniac ©

Registered User

Helemaal geweldig al dit eerste filmpie van je rob.
Ben ook zeker heel benieuwd naar de rest van je filmpies.

PS. Zie ik je gassies er nu tussen staan bij het maken van die groepsfoto ?

Groetjes Detje :blink1:

scania

Registered User

Hey Rob erg leuk verslag van een gedeelte van je vakantie, waar je me al met veel plezier over verteld hebt!
Ben ook erg benieuwd naar de rest,vooral die corda!!!

shadow13

Registered User

Geweldig filmpje Rob.Erg leuk om te zien hoe het ook kan en erg leerzaam voor de kids:nuts:

PyroPlop32

Registered User

super gaaf om dit te zien !

zo leer je tenminste de jeugd al op erg jonge leeftijd hoe met vuurwerk om te gaan.

RoYvette

FPM Filmer

Heerlijk Rob die filmpjes, ik zou zeggen laat ze maar komen ik wacht zeker op de nocturna's, hoop dat ze spoedig online komen.

GR: RoYvette

KoenL

Registered User

He Rob! Dat begint goed, ben benieuwd naar de rest van het lijstje. Leuk gefilmd!

elmo

FPM Moderator

Superfilmpje rob,bedankt voor het delen.
Laat de rest maar snel komen.

elgielo

Registered User

hahaha prachtig om te zien dit!
Groot talent word jong geschapen.

Heel erg goed en verstandig dat ze dit de kiddies van jongs af aan al leren!
De meeste ongelukken met kinderen gebeuren naar wat ik heb gezien toch door onwetendheid. (bijvoorbeeld 100k knallers los afsteken).
En ze steken het toch wel af al dan niet stiekem maar dan kun je er toch beter maar op tijd bij wezen!

Jammer dat wanneer je dit in nederland zou willen opzetten/proberen, je waarschijnlijk op een hoop verzet van diverse kortzichtige linkse rakkers over je heen zou krijgen!

Toch weer jammer hoe gespannen de gemiddelde politicus/linkse nozem is wanneer je het woord vuurwerk in de mond neemt hier in nederland:(

Rob bedankt voor het filmpje ik heb er van genoten en kijk uit naar meer pionierswerk!

RNBakker

Registered User

Bedankt voor de leuke reacties.

Mijn gezin en ik vonden het een eer om dit mee te mogen maken. Bijzonder gastvriendelijke mensen in die vuurwerkclub. We kwamen voor de kinder mascleta, maar kwamen er niet meer weg. We zijn daar meerdere dagen aanwezig geweest om mee te feesten en te eten. Helaas valt de zomervakantie volgend jaar te vroeg om het weer mee te kunnen maken.

Helemaal geweldig al dit eerste filmpie van je rob.
Ben ook zeker heel benieuwd naar de rest van je filmpies.

PS. Zie ik je gassies er nu tussen staan bij het maken van die groepsfoto ?

Groetjes Detje :blink1:

We kwamen alleen als toeschouwers, maar je weet hoe het daar gaat. Als je niet meedoet hoor je er niet bij. Mijn jongens zijn 6 en 10 jaar. De jongste had nog nooit zelf vuurwerk afgestoken en de oudste mocht afgelopen o&n zijn kleine rotjes niet in de hand houden. Neerleggen en aansteken met een lontje, verder kwam hij niet. En nu staan ze beiden midden in een handmascleta, uiteraard onder begeleiding van een van de Spaanse leden.
Ze staan bij de groepsfoto en o.a. bij 3 minuut en 51 seconden zie je ze (bruin en oranje shirt) nog wat onwennig gooien. Later ging dat soepeler.

RNBakker

Registered User

Het tweede filmpje is de corda infantil. Een aantal van de kinderen die ’s middags aan de mascleta meedeed voerde ’s avonds de corda uit. Een corda is een vuurshow met fontijnen (borrachos) die over de grond vliegen. Als je denkt “wat doen ze nu met dat plakband in het begin” daar plakken ze de broekspijpen mee dicht tegen de borrachos.

Klik op de volgende link voor het filmpje: http://www.vimeo.com/6988631

nitraat4life

Registered User

Hey hele mooie filmpjes en ziet er heel leuk uit! Tweede deel zit alleen een wachtwoord op? Kan hem in ieder geval niet openen!

Tony

Administrator
Medewerker

Het tweede filmpje is de corda infantil. Een aantal van de kinderen die ’s middags aan de mascleta meedeed voerde ’s avonds de corda uit. Een corda is een vuurshow met fontijnen (borrachos) die over de grond vliegen. Als je denkt “wat doen ze nu met dat plakband in het begin” daar plakken ze de broekspijpen mee dicht tegen de borrachos.

Klik op de volgende link voor het filmpje: http://www.vimeo.com/6988631

Geweldig filmpje weer Rob.
Ik denk dat we dit in Nederland ook moeten introduceren. Inplaats van een kinderverjaardag bij de Mac in de keuken gewoon een Corda Infantil! :love:

michel0911

Registered User

Kunnen we dit filmpje niet naar alle 2de kamer leden sturen ?

Onder het mom van : investeren in de toekomst.

gietjo

Registered User

hoe eerder ze ermee beginnen hoe eerder ze shows schieten.hahahaha. er zijn er vast een paar die het ver gaan schoppen in de vuurwerk wereld (waar je mee omgaat wordt je mee besmet)

Dit zijn leuke films om te kijken. GO ON Rob!!!!!!

Bovenaan