Stoken in Thailand

Registered User
Hallo vrienden van het kruit.

Ik ben samen met mijn vrouwtje een maand wezen rondreizen in Thailand, de reis hebben we afgesloten op de eilanden Ko Phagnan en Ko Samui, op deze eilanden heb ik er lekker op los gestookt.

Vuurwerk is er vrij te koop in vooral kleine supermarktjes net buiten de dorpjes, in de dorpjes en steden vind je ook heuze vuurwerkwinkels.
Alles is vrij te koop, van sterretjes, ufo balonnen tot 16sh 4" cakes en shells tot en met 6" voorgemonteerd!!!
Jullie hebben misschien mijn foto reportage uit Aruba gezien, nou deze uit Thailand doet er niet voor onder, heheheheh, watertanden maar...

Ik heb s'avonds vele uurtjes op het strand doorgebracht met, rollen, matten, kleiner spul, balonnen, cakes, flowerbeds, candles en shells, te gek!!!
De Thai houd van vuurwerk en het is er erg goedkoop.

Samen met de toffe eigenaar Alan en zijn vrouw van de "Fireworks Shop" op Ko Samui heb ik een showtje op het strand geschoten.
Alles is daar nog heel basic, zijn schietsysteem bestond uit een accu en ontstekers van paperclips, 1 shot afvuren duurde 3 seconden.
Ik heb hem uitgelegd hoe een spijkerplank werkt, die heeft hij nu gemaakt, met twee accus in serie en hij is heel tevreden.
De shells en cakes die hij verkocht zijn o.a van het merk Great Wall en erg goed, zijn shows schiet hij hier ook mee maar ik heb hem uitgelegd dat hij voor zijn shows beter losse shells kan schieten vanuit rekken met bijv hdpe buizen, ook dat heeft hij nu voor elkaar.
Op youtube kan je filmpjes van zijn winkel, shows en ons showtje zien, Pyromaniacs having fun.
Geniet van de foto's in mijn ALBUM.

Laatst bewerkt door een moderator:

RNBakker

Registered User
He Firewire mooi verslag van je trip naar Thailand. Op het filmpje is goed te zien dat jullie lekker los gaan op het strand.

Je vakanties komen steeds meer in het teken te staan van het vuurwerk. Iets wat ik zelf ook graag doe. Alleen mijn vrouw vond het afgelopen vakantie een beetje veel worden:bigsmile:. Op het filmpje zie ik mevrouw firewire vrolijk is, dus dat zit wel goed.

Heb je zelf ook nog gefilmd?

Dreek

Registered User
Leuke foto's man! Ik kom er net vandaan, mezelf 3 weken rot lopen zoeken naar vuurwerk , maar niks gevonden helaas.

Ik hoorde wel van mensen daar dat het inderdaad vrij makkelijk was om zwaar spul te kopen, jammer genoeg de laatste avond pas.

gr.

Edit; Die prijzen ook. Nog geen 1000,- Baht voor een 6'' voorgemonteerde shell, minder dan 20,- euro.

Registered User
Jammer dat het geluid van het filmpje niet gelijk loopt met het beeld, ik heb zelf ook nog filmpjes, oa. van de winkels en een ander showtje.
Rob: We sloten deze vakantie af met vuurwerk, het was een hele actieve vakantie, hiken, lopen, bergen, regenwoud, heuvels, steden en strand, Thailand heeft het allemaal, een aanrader hoor.
In Thailand betaal je ongeveer een derde van de prijs die gevraagd wordt, vaak nog lager, geldt voor taxi, auto huren, eten, kleding en dus ook vuurwerk.
Thanx voor de leuke reakties

GMP82

Zilveren Member

Je bedoelt dat je nooit de vraagprijs moet geven maar altijd moet afdingen?

Heb al diverse keren gehoord dat je daar voor een schijntje in een 4 of 5sterren hotel kunt bivakkeren... bizar eigenlijk.

Registered User
Ik bedoel afdingen, op alles!!!
Daar slaap je idd voor 10,-euro in een vijfsterren hotel, bungalows op het strand met badkamer, veranda en airco zo'n 6,-euro, auto huren 5,- en uit eten/drinken met je meissie rond de 6,-euro en het eten is superrr...
Prijzen kunnen tientallen malen lager zijn dan in Holland.
Hey Raymond, wij waren ook in Chang Mai, night bazaar en een lange trekking, vraag bij TAT waar je kan eten en naar dansen kan kijken, vuurwerk bij afloop.

The Cigarman

Moderator
Leuk stukje Firewire.
Leuk om te lezen en het lijkt gaaf om eens keer op vakantie te gaan naar Thailand.
Oud en nieuw vieren daar lijkt me echt geweldig.

Sp@cem@n

Registered User
Ik ga morgen naar Thailand!
Zit een aantal dagen in Bangkok en daarna nog een week in Phuket. Vanuit daar gaan we wat eilanden bezoeken.
Ik had al een druk programma maar nu dus nog drukker als ik dit zo lees!:)

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ga morgen naar Thailand!
Ik had al een druk programma maar nu dus nog drukker als ik dit zo lees!:)

Veel plezier van onze kant! Vergeet vooral niet te filmen als je vuurwerk ziet!!!

Sp@cem@n

Registered User
Hierbij mijn ervaringen met het stoken in Thailand:)

Eerst zijn we een aantal dagen in Bangkok geweest. De eerste avond dat we ergens op het terras zaten heb ik er meteen ff naar geïnformeerd maar omdat die mensen daar zo geweldig Engels kunnen ben ik er niet veel wijzer door geworden.
Waar het een beetje op neer kwam dat ze het wel regelmatig zagen met feesten enzo maar wisten niet waar ik het kon kopen.
Ben er door de excursies verder niet meer aan toegekomen om rond te kijken.

Eenmaal in Phuket aangekomen was het al meteen anders. 's Avonds toen we op het balkon zaten hoorden en zagen we meteen al vuurwerk op het strand. Ben ff later naar het strand gegaan maar alles was al weer weg helaas:(

We zaten zelf op Patong Beach en ben daar 2 keer een tuk tuk ingegaan opzoek naar een vuurwerkwinkel maar niet kunnen vinden.
Omdat we in Phuket ook veel exursies gingen doen kwam ik er de laatste dag pas weer aan toe om rond te gaan voor vuurwerk.

Eindelijk een taxi gevonden die wel echt een vuurwerkwinkel wist!:) Dit was in Phuket Town, zo'n 30min. rijden. Maar goed, zo'n godsvermogen kosten die taxi's daar niet dus dat maar gedaan.

Shells zijn tot 6" legaal verkrijgbaar en zitten al netjes voorgemonteerd in een mortier. Verder heb je er veel potten, blokken en matten. Een voorgemonteerde 5" shell kost daar 600 Baht(omgerekend ongeveer €13,-)
Van deze prijzen kan ongetwijfeld nog wat vanaf. Ik denk nog wel voor de helft als je genoeg koopt en lang door blijft zeiken.

Hier nog ff een paar foto's die ik ff snel in die winkel gemaakt heb. Die kerel liet me later ook nog een aantal blokken zien die hij achter had staan. Deze mocht ik helaas niet op de foto zetten:(
Welke blokken het precies waren weet ik niet, stond alleen maar Aziatische tekst op. Wel stond er made in China op met een 1.3 sticker. 1 blok maakte hij open en was een 150sh. blok met verschillende kalibers met een max. van 3".
Leuk spul dus om op het strand af te steken:)

Deze vrouwtjes waren net de voorraad aan het aanvullen en schrokken zich wezenloos toen ik een foto met flits maakte:)

Dit was de nieuwe collectie, hier heb ik 2 potten van meegenomen.

Matjes en hindoerollen.

Shellkitjes.

Voorgemonteerde shells.

Potten die ik gekocht heb.

De onderste 2 potten heb ik zelf nog gekocht en afgestoken. Dit waren goeie potten met harde burstknal.
Het nadeel was alleen dat het erg hard waaide die avond!:(
Ik had geen keus want het was onze laatste avond dus moest ze wel afsteken. De potten zijn nog wel gefilmd en zal ze wel online zetten wanneer ik ze heb. Zal nog wel ff duren want staan nog bij een vriend van mij op de camera.
Als ik nog langer was gebleven was ik zeker weer terug gegaan naar deze winkel en had veel meer gekocht. Had nu maar 1000 Baht bij me ne het was toch gauw zo'n uur rijden(heen en weer) met de taxi.

Tony

Administrator
Medewerker
Je moet alleen de url van de foto tussen de
goed zetten. Ik zie nu van alles door elkaar staan. Ik heb de eerste foto goed gezet, dan kan je gelijk zien hoe die er hoort te staan.

Warlord

Hi beste mensen,
Ik zit momenteel in Thailand en heb ook al het nodige weggestookt, voornamelijk met Loi Krathong in Chiang Mai..Was echt supergaaf, 3 dagen lang een gekkenhuis..
Zodra ik weer terug ben zal ik wat foto's en een uitgebreider verslag plaatsen..

Ga nu weer fijn chillen bij het zwembad..LoL