Zoetermeer: Volgend jaar wel weer traditionele vuurwerkshow

Moontan

Moderator
Medewerker
Volgend jaar wel weer traditionele vuurwerkshow

De vuurwerkshow die al jaren wordt georganiseerd door Dennie van Herwijnen gaat volgend jaar naar alle waarschijnlijkheid wel gewoon door.

Dit jaar besloot Van Herwijnen de show uiteindelijk af te lasten omdat de veiligheidseisen van de gemeente volgens hem opeens ‘buitenproportioneel’ waren. De gemeente laat volgens hem nu weten dat er ‘iets verkeerd is gegaan’ in de communicatie en dat Van Herwijnen niet verplicht was om mensen te fouilleren, maar de gemeente dit alleen adviseerde. Ook zouden er dranghekken bij de waterkant geplaatst moeten worden, maar Van Herwijnen was van
mening dat dit juist gevaarlijke situaties zou opleveren.

,,Wat er precies is fout gegaan in de communicatie wil ik graag weten. Daarom heb ik gezegd dat ik in januari om tafel ga met de gemeente om dit op te helderen. Dat het een advies is geweest, is mij nooit ter ore gekomen. Het kan ook moeilijk bij zo’n evenement en het lijkt mij op dit moment onnodig. Stel, dat ik merk dat de sfeer een bepaalde kant opgaat, dan zal ik meer toezicht regelen. Maar de sfeer was de afgelopen jaren juist goed. Maatregelen moeten wel zinvol zijn.”

Inmiddels heeft Van Herwijnen bij de gemeente aangegeven dat hij de traditionele vuurwerkshow in 2018 wel door wil laten gaan. De show trekt al jaren zo’n 3.000 mensen naar de Dobbeplas. ,,De show staat gepland voor 17 december. Maar ik wil dan wel goede
en duidelijke afspraken maken.”

https://www.ad.nl/zoetermeer/volgend-jaar-wel-weer-traditionele-vuurwerkshow~ac370cf2/

Bovenaan