Sagra del Fuoco - Recco (Genoa) Italy - 7-8 September 2014

carlo

FPM Kalender Beheer
FESTIVITEITEN TER ERE VAN ONZE-LIEVE-VROUW VAN SUFFRAGIO - "SAGRA DEL FUOCO"

Zondag 7 september 2014
9.30 Vlag hijsen door de Commissie en door de 7 Wijken
23.00:
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Spiaggia” verzorgd door de broers Scudo (“I Guaglioni”) - Pollena trocchia - Naples
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “San Martino” verzorgd door Gerardo Scudo - Ercolano - Naples
Vuurwek spektakel vanaf de oosterse pier van de wijk “Liceto” verzorgd door Gianni Vaccalluzzo “Zio Piro” - Belpasso - Catania

Maandag 8 september 2014
3.30 Begroeting aan de Maagd Maria met het tradizionale afschieten van “mascoli” door de Wijken
12.30 Afschieten van “mascoli” van de wijk “Verzemma” in de rivierbedding voor de kerk N. S. del Suffragio
13.00 Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Verzemma” verzorgd door La Tirrena Fireworks van de broers Ferraro - Mondragone - Caserta
20.30 Plechtige processie door de straten van het dorp met het beeld van Onze-Lieve-Vrouw, ver-gezeld van de Broederschappen met hun kruisbeelden en van het Filharmonisch Orkest G. Rossini.
Tijdens het passeren van het beeld van Onze-Lieve-Vrouw worden er “mascoli” afge-schoten door de wijken “Collodari”, "Verzemma", ”Liceto”, “Bastia”, ”Spiaggia” en “Ponte”
23.00:
Vuurwerk spektakel vanaf de oosterse pier van de wijk “Bastia” verzorgd door Bruscella Italian Group - Modugno - Bari
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Ponte” verzorgd door Lorenzo la Rosa - Bagheria - Palermo
Vuurwerk spektakel vanaf de westerse pier van de wijk “Collodari” verzorgd door de broers Pannella - Benevento
24.00 Afschieten van “mascoli” van de wijk “San Martino” in de rivierbedding voor de kerk N. S. del Suffragio

Dinsdag 9 september 2014
18.30 Neerlaten van de vlag door de Commissie en door de 7 Wijken

www.sagradelfuoco.it

2013-09-08-9828.jpg

tronetti

Registered User
Bizarre show van Zio Piro.
Alle vergelijkingen met andere deelnemers gaan hier mis....

Vorig jaar hebben ze de deur ingetrapt met een grote show, waar de nodige fouten inzaten.
Maar deze keer zo goed als foutloos.
Interessant om het schietgedrag van La Rosa te volgen, sinds Gianni Vaccalluzzo hier z'n intrede heeft gedaan.
In het verleden ging La Rosa er meestal fors overheen als ze allebei op een festival schoten.
Motta Sant' Anastasia 2011 is hier een goed voorbeeld van. Maar de laatste jaren is het andersom.
Deze editie in Recco zegt genoeg.

De show heeft een moordend tempo, met een opening zoals in Siano dit jaar. Erg Mooi!
De finale.....tja, het woord finale heeft denk ik nu een andere definitie gekregen in Recco.
Als je denkt dat het gebeurd is, doen ze er nog een schepje bovenop. Wat een geweld!
Alessandro heeft dit ook gedaan in Vallerano, maar deze pakt beter uit.
Als ik het zo zie, is Bruscella ook een beetje beïnvloed. Het aantal controbombe wordt steeds meer in één bom.
Waar gaat dit in de toekomst heen?

Pannella heeft trouwens ook weer een erg goede show neergezet, en 'Reccowaardig'.
Minpuntje is dat de show bijna hetzelfde is als vorig jaar, alleen een wat andere materiaal-keuze.
Maar voor de rest een topshow.

PyroPlop32

Registered User
Ik vond dat Zio Piro de beste show neerzette en Bruscella schoot ook erg goed.
La Rosa vond ik zelfs een klein beetje tegenvallen.

wat wel opviel was dat Scudo ( ik weet niet welke van de 2 aangezien beide op dezelfde kade stonden )
volgens mij 90% materiaal van Panella gebruikt heeft, alle labels die we de volgende dag tegenkwamen op die kade stond Panella op.

waarschijnlijk weet jij daar iets meer vanaf tronetti ?

en in de dagshow zelfs normale shells gezien die uit erg korte 8" buisjes werden geschoten en dat waren enkele salutes met 2500 gram flash erin.
zulke harde salutes heb ik in italie nog niet meegemaakt, dat ging echt nergens over.

het tempo en de finales gingen ook echt nergens meer over :lub:
ze hebben in italie liever een kort showtje die compleet los gaat dan een show met een
minder tempo.

volgens sommige kenners en freaks is het allemaal niks in recco maar als ik volgend jaar de mogelijkheid heb wil ik er zeker weer heen !

Laatst bewerkt:

tronetti

Registered User
wat wel opviel was dat Scudo ( ik weet niet welke van de 2 aangezien beide op dezelfde kade stonden )
volgens mij 90% materiaal van Panella gebruikt heeft, alle labels die we de volgende dag tegenkwamen op die kade stond Panella op.

Het zou best kunnen, maar ik heb zo snel geen typische effecten van Pannella kunnen vinden. Vreemd.

Gerardo Scudo produceerd voor La Rosa
Luigi Di Matteo / Carmelo Di Candia voor Vaccalluzo, en soms ook La Rosa.
Ferraro produceerde ook regelmatig voor Paolelli.

Maar dat er onder elkaar materiaal uitgewisseld wordt, is niet nieuw.
Onlangs heeft Zio Piro in Augustus nog een show geschoten tijdens een festival (Gualtieri Sicaminò, Messina) waar Schiattarella ook schoot. Gianni Vaccalluzzo heeft gewoon een bombe da tiro mee laten komen door Schiattarella. Makkelijk toch?
Het is niet hun specialiteit, net als bij La Rosa, dus laten ze het aan andere bedrijven over.
Vaak komt er niet eens geld aan te pas.
Soms levert Vaccalluzzo inserts (sfere/granatine) aan Luigi, met name bij bombe di scala a otto.
Dit soort 'ruilhandel' gebeurt regelmatig.

Bovenaan