'Rellen die we nu zien zijn dezelfde rellen die ons oud en nieuw verpesten'

Plum Bloom

Registered User
Ingezonden brief in de Telegraaf van vandaag (vrijdag 21-8 2020), geschreven door M. Popijus.

Vuurwerk

Reljongeren bekogelen de politie met stenen en vuurwerk. En hier is dus ook de verklaring waarom er in bepaalde grote steden zo gehamerd wordt op een vuurwerkverbod. Vreemd he? Of toch niet? Burgemeesters zijn blijkbaar gek op symptoombestrijding terwijl de oorzaak nu duidelijk wordt. Niet optreden, de-escaleren noemen ze dat. Op de straat zeggen ze 'we hebben gewonnen want ze durven niet'. En de gewone man wordt zijn traditionele oud-en nieuwviering afgepakt. Want de rellen die we nu zien zijn dezelfde rellen die ons oud en nieuw verpesten.

petertje23

Registered User
Inderdaad kort, maar wel de bekende spijker op zijn kop!

Nu ook wordt er met {zwaar} vuurwerk gegooid, wat wederom het consumenten vuurwerk in een kwaad daglicht zet.

Z@P

Registered User
Het begint gewoon allemaal met opvoeding, welke normen en waarden krijg je mee vanuit huis. Zo simpel is het volgens mij. Tijd van de-escaleren is voorbij.

Sweet Laker

Registered User
Gaat niet gebeuren, de overheid laat liever inslaan op ouderen die op een bankje bij de hofvijver zitten te chillen. Kan toch niet voorstellen dat alle agenten achter dergelijk beleid (blijven) staan,.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Gaat niet gebeuren, de overheid laat liever inslaan op ouderen die op een bankje bij de hofvijver zitten te chillen. Kan toch niet voorstellen dat alle agenten achter dergelijk beleid (blijven) staan,.

Je bedoelt dat oudje die 2 x in het gezicht van een agent staat te spugen en na meerdere waarschuwingen verhaal komt halen, zelfs na de eerste tik? Of die lieve oude man die tegen een politiebusje staat te slaan?

Ik heb echt 0 respect voor dat soort "lieve oudere die zitten te chillen". Beroeps demonstranten zijn t!

Pindo89

Member
Ook al douw je nu dit bewijs in hun gezicht dat het rellen al gebeurt zonder vuurwerk, het maakt ze toch niet uit. Als er een vuurwerk verbod komt, weet ik 100% zeker dat het nieuws gaat vermelden dat de autobranden, rellen met zoveel % is gedaald bla bla bla en het is was een goede beslissing.

stefantvs

Administrator
Medewerker
Ook al douw je nu dit bewijs in hun gezicht dat het rellen al gebeurt zonder vuurwerk, het maakt ze toch niet uit. Als er een vuurwerk verbod komt, weet ik 100% zeker dat het nieuws gaat vermelden dat de autobranden, rellen met zoveel % is gedaald bla bla bla en het is was een goede beslissing.
die nieuws berichten zullen zeker al klaar liggen , mocht het niet in hun voordeel uitkomen dan heeft het mee te maken dat het slecht weer was tijdens oud en nieuw of icm corona ! ze gaan een reden vinden om hun verhaal recht te lullen

Sweet Laker

Registered User
Je bedoelt dat oudje die 2 x in het gezicht van een agent staat te spugen en na meerdere waarschuwingen verhaal komt halen, zelfs na de eerste tik? Of die lieve oude man die tegen een politiebusje staat te slaan?

Ik heb echt 0 respect voor dat soort "lieve oudere die zitten te chillen". Beroeps demonstranten zijn t!

Nee, ik bedoel die man die op een bankje zat en over de hofvijver zat te kijken die van achter werd aangevallen. In de media is alleen het beeld te zien dat ze weer terugtrekken naar het busje.

Op dat moment was er 0 reden om zodanig hard 'in te grijpen'. De agenten in uniform hielpen die 6 man dan ook niet maar stonden klaar om de burgers die daarbij gewond raakten te helpen.

Dat iemand wordt aangepakt als hij een agent tot tweemaal toe in het gezicht spuugt spreekt voor zich.

Een agent die zich door een vrouw in een rolstoel zodanig 'bedreigd' voelt dat hij meent haar omver te mogen duwen.

Ach ja, het kan gebeuren. Maar lijkt mij geen gepast geweld; 'beroepsdemonstrant' of niet.

Laatst bewerkt:

Sweet Laker

Registered User
Als ik de overige reacties lees, lijkt mij dit ontopic.

Ik gaf alleen mijn visie weer op de situatie van de startpost; zonder de intentie om hele discussies te krijgen. Iemand quote mijn bericht echter waarop ik wat nadere uitleg geef hoe ik het zie. Niet meer, niet minder.

Bovenaan