Mijn verhaal over vuurwerk

RickGAE

Registered User
Hallo allemaal,

Ik wil graag wat over hoe ik de vuurwerkperiode beleef.

Ik ben pas sinds twee jaar bezig met vuurwerk, daarvoor was ik er zelfs bang voor en durfde niet naar buiten om 00:00. Twee jaar geleden besloot ik eens een rotje aan te steken, ik begon het leuk te vinden. Een jaar later (2012) googelde ik op vuurwerk en kwam FPM tegen, ik besloot een account te maken en toen begon het echt. Ik besloot voor het eerst mijn eigen vuurwerk te kopen, ik heb toen voor 85 euro deze collectie gehaald:

Ik hielp mee bij FreakTV (nu TV Zonder Naam), daar vroegen ze of ik een reportage wou maken, ik kwam meteen met het idee vuurwerk. Ik ben 30 december langs verschillende winkels gereden en Robin Hood was toevallig open, ik heb daarbinnen gevraagd of ik mocht filmen, het antwoord was ja. Ik heb daar de showroom even gefilmd en ben vervolgens naar huis gegaan om de opnames te bekijken.
Op 31 december ben ik om 09:00 opgestaan om vervolgens om 10:00 gelijk te kunnen beginnen, eerst een paar rotjes en Black Spanish crackers afgestoken en daarna even gaan eten. Na het eten ging ik gelijk weer verder. Vervolgens om 12:00 heb ik met vrienden afgesproken en ben tot 15:00 doorgegaan, toen hebben we even Call of Duty en FIFA 13 gespeeld. Daarna hebben we nog even wat gefilmd en afgestoken.
De reportage voor FreakTV van die 2 dagen is hier te bekijken:

’S avonds gingen we naar familie, daar heb ik de hele avond vuurwerk afgestoken.
Het was een geweldige dag met mooi vuurwerk.
Op 2 januari maakte ik een account op VWC.

Dit seizoen is voor mij grootser dan ooit, ik ben voor het eerst in september al met vuurwerk bezig, ik heb ook gelijk een account op AVP gemaakt.

Plannen voor dit seizoen:
- Shows in de omgeving van Apeldoorn bekijken.
- Tijdens de voorverkoop alle showrooms langsgaan om te gaan kijken.
- Weer met vrienden afspreken en de hele dag vuurwerk afsteken
- Filmen

Bedankt voor het lezen.

Laatst bewerkt:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Leuk verhaal! Dank voor het delen. Denk dat de hobby voor heel veel van ons zo is begonnen.

white thunder

Registered User
Goed verslag van jouw beleving,leuk dat je het met ons deelt,en ook de manier hoe het je zo veranderde,ja vuurwerk spreek je aan of niet.En bij jou is goed te merken dat het je aanspreekt:hehe!:,ga zo door, en ik hoop dat je nog menig leuk vuurwerk momentje beleefd!In ieder geval weer bedankt voor je bijdrage :smiling:

ThunderBall

Registered User
Leuk verhaal bedankt voor het delen en ik hoop voor je dat je wat shows kan gaan bezoeken want dat is echt weer een leuke toevoeging aan je vuurwerk hobby.:hehe!:

RickGAE

Registered User
Bedankt voor de vele reacties!

@smilli ik denk aankomend seizoen al :p
@ThunderBall Ik heb dit jaar nog geen een show bezocht :huh:.

RickGAE

Registered User
Da's jammer rick, wie weet komen er nog wel wat winkel demo's in jouw regio aan het eind van het jaar, maar pas op het werkt ook weer verslavend dat bezoeken van demo's!:hehe!:

Vroeger had je hier de Robin Hood demo en de Brezandemo, maar daar heeft de buurt jaarlijks bezwaar tegen :(

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk

Vuurwerk023

Registered User
@Rick miss kan je wel met iemand meerijden als er iemand uit je omgeving is heb laatst ook te horen gekregen dat ik met Gerard naar de RUBRO demo mocht (whitethunder) helaas moest ik toen voetballen...

RickGAE

Registered User
@Rick miss kan je wel met iemand meerijden als er iemand uit je omgeving is heb laatst ook te horen gekregen dat ik met Gerard naar de RUBRO demo mocht (whitethunder) helaas moest ik toen voetballen...

Ik mag van mijn ouders alleen hier halen. :(

Update:
Ik ben vandaag gepakt, ik stak rotjes af met vrienden. En een vriend gooide vuurwerk in een tuin. Mensen kwamen achter ons aan en ik schrok heel erg. Later belde de politie dat ik een waarschuwing heb, ook staat mijn naam genoteerd. Ik ga geen vuurwerk meer afsteken buiten oud en nieuw, dat weet ik wel.

white thunder

Registered User
Ik mag van mijn ouders alleen hier halen. :(

Update:
Ik ben vandaag gepakt, ik stak rotjes af met vrienden. En een vriend gooide vuurwerk in een tuin. Mensen kwamen achter ons aan en ik schrok heel erg. Later belde de politie dat ik een waarschuwing heb, ook staat mijn naam genoteerd. Ik ga geen vuurwerk meer afsteken buiten oud en nieuw, dat weet ik wel.

Je bent dr goed vanaf gekomen,volgende keer melden ze je aan bij Halt,en daar zit je denk ik ook niet egt op te wachten.En hoe vervelend het is het wachten op de dag dat het mag,je ziet maar wat dr van komt als je het geduld niet op kan brengen.En ook beetje dom om het dan overdags te doen:hehe!:,dus je bent gewaarschuwd nouw!

RickGAE

Registered User
Je bent dr goed vanaf gekomen,volgende keer melden ze je aan bij Halt,en daar zit je denk ik ook niet egt op te wachten.En hoe vervelend het is het wachten op de dag dat het mag,je ziet maar wat dr van komt als je het geduld niet op kan brengen.En ook beetje dom om het dan overdags te doen:hehe!:,dus je bent gewaarschuwd nouw!

Ik ga het echt niet meer doen (Categorie 1 is een uitzonderding :p)

Laatst bewerkt:

RickGAE

Registered User
Tegenwoordig inderdaad ook een hoop leuk spul in het Categorie 1 gebeuren. Keuze genoeg om de laatste 3.5 maand vol te komen. Vervelend dat wachten, hahaha!

Idd, zodra de torches weer op vooraad zijn ga ik die gelijk bestellen incl. wat grondbloemen etc. :p
Idd, mijn vrienden hadden nog rotjes liggen en toen begon het XD

white thunder

Registered User
Idd, zodra de torches weer op vooraad zijn ga ik die gelijk bestellen incl. wat grondbloemen etc. :p
Idd, mijn vrienden hadden nog rotjes liggen en toen begon het XD

Zo begin het ook meestal,de 1 heeft wat en de ander zegt dat durf je niet en dat is meestal begin van de ellende,laat je niet meer meeslepen,want al heb je niks gedaan je bent dr bij en dat is al genoeg,snap je,geduld hebben of Cat. 1 kopen :hehe!:.(Maar het is herkenbaar)

RickGAE

Registered User
logo.png

Het is inmiddels weer december, heerlijke maand. Ik ga deze maand een aantal keer schrijven over een rondje langs alle winkels, ook zal ik straks na 31 december nog wat plaatsen over ‘de dag’.

Op 1 december heb ik gelijk de eerste showroom bezocht, Vuurwerkgigant Apeldoorn. Hier stond een hele mooie showroom opgebouwd. Dit jaar is er voor het eerst ook een demo van de Vuurwerkgigant (18 december, Americahal Apeldoorn). Na de showroom te hebben bekeken heb ik een folder gevraagd en ging ik weer richting huis. Eenmaal thuis aangekomen kwam ik erachter dat ik was vergeten foto’s te maken, misschien dat ik die op een later moment nog ga maken.

Op 4 december ben ik naar de tweede winkel gegaan, Meijerink Vuurwerk. Hier stond een grote tent achter waar de showroom is gebouwd. Hier stond ook een mooie showroom.
Hier heb ik wel foto’s gemaakt:
pmev.jpg

7tmu.jpg

umob.jpg

jrzo.jpg

do7d.jpg

b6q2.jpg

In de winkels waar ik ben geweest heb ik een folder meegenomen en ik heb er deze week ook al een aantal thuis gehad:
njxl.jpg

Bovenaan