Mascleta Competitie - Xeraco 2013

Tony

Administrator
Medewerker
Afgelopen week is bekend gemaakt dat Xeraco (dorp buiten Valencia) dit jaar weer een Mascleta competitie organiseert. Het festival word gehouden van 3 t/m 6 Augustus.

xeraco2013.jpg

Fede Caravaca , Chairman of the Festival Committee:

Xeraco is a town that invests heavily in its festivities, and that is why we want people to enjoy the main attraction of our parties and for that we wanted to have the best fireworks of Valencia and Spain both.

Data en Deelnemers:
3 Augustus - Pirotecnia Aitana
4 Augustus - Pirotecnia Ricardo Caballer
5 Augustus - Pirotecnia Caballer (Vicente)
6 Augustus - Pirotecnia Borredá

The shoot will take place in the sports park at 14:00 for each of the major feast days.

Het budget per mascleta is €6000

The main focus of the festival is the fire and gunpowder, and XERACO is a leader in this kind of activity. A part of this contest can also enjoy fireworks kilometers, correfocs organized by the Local penya "Foc Seguit", a traditional cordà and fireworks valued at more than € 24,000, the culmination of our parties.

Bron: Pirofan.com

fireworkaddict

Registered User
Wat een verschrikkelijke timing, 3 augustus vertrek ik weer uit Spanje. Verlengen is helaas niet mogelijk, ben ook afhankelijk van 3 andere mensen.

Een budget van €6000,-. In welke order van grootte moet ik dat zoeken qua mascleta's?
Zo'n competitie is wel een leuke opzet, hopelijk volgend jaar weer.

Tony

Administrator
Medewerker
Wat een verschrikkelijke timing, 3 augustus vertrek ik weer uit Spanje. Verlengen is helaas niet mogelijk, ben ook afhankelijk van 3 andere mensen.

Een budget van €6000,-. In welke order van grootte moet ik dat zoeken qua mascleta's?
Zo'n competitie is wel een leuke opzet, hopelijk volgend jaar weer.

Dat worden fijne mascletas.
Het is een competitie die elk bedrijf gewoon graag wilt winnen dus ik ga er vanuit dat ze flink tekeer zullen gaan.

dick kroone

Registered User
Hallo allemaal ik heb dit jaar eerste 2 weken augustus vakantie. Wil graag naar spanje met vriendin. Maar een beetje vuurwerk is altijd mooi meegenomen in spanje. Dit festival lijkt me wel leuk om een keer te zien. En valencia is natuurlijk en geweldige stad. Is er iemand die nog tips heeft of mischien weet of er rondom valencia meer te zien is eerste 2 weken augustus. Is in elche ook niet iets te doen rond deze tijd. Hoop dat iemand me kan helpen.

shinji

Moderator
Medewerker
Ik zit met m'n kids daar in de buurt en ga zeker een paar mascletas meepakken. Verdere feestjes in de buurt die de moeite waard zijn kan je vinden in Albaida ( 3-8 Aug), Aldaia ( 2 Macro mascletas), Altea ( Nit de L'Olla), Mislata , Elche ( Nit D'Alba) en er zullen er vast nog een paar zijn.
Beetje jammer is wel dat De Nit de L'Olla en Nit D'Alba allebei 10 Augustus zijn.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Jammer genoeg is het geluid niet helemaal lekker waardoor ik persoonlijk niet echt een oordeel over de mascletas kan geven. Wat ik wel heel erg jammer vind is dat de terremoto van Aitana in eerste instantie niet aangaat waardoor er een stilte valt en we weten allemaal wat dat betekend.

VvanVuurwerk

Registered User
Vind de Inicio van Ricasa erg gevarieerd (zie ik daar salutes met gekleurde rook op 2:17?) en een mooi ritme hebben. Wel een beetje jammer van de geluids kwaliteit en camera posities, maar je kunt misschien ook niet de super kwaliteit verwachten zoals de fallas mascleta beelden van FPM.
Jammer dat de mascleta van Aitana dood valt voor de terremoto wand de rest van de finale ziet er wel echt dik uit.

Laatst bewerkt:

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Echt wel een goede show van het voor mij totaal onbekende Xeraco.
Dat multi-colour thema....:lub: zwijmel!

shinji

Moderator
Medewerker
Als jullie raden wie deze, overigens geweldige, show geschoten heeft, verdien je een koelkast. Een wat langer filmpje komt eraan.

Tony

Administrator
Medewerker
Als jullie raden wie deze, overigens geweldige, show geschoten heeft, verdien je een koelkast. Een wat langer filmpje komt eraan.

Ik denk het te weten maar pas zeker weet ik het als ik de finale ziet. Het is wel een 100% andere show dan wat we van hun gewend zijn.

Bovenaan