Keulen (D)

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Wanneer: 14-Jul-2012
Plaats: Keulen
Land: Duitsland
Wie: Weco
Kaliber: Professioneel muzieksynchroon vuurwerk
Tijd:
Waarom: Kölner Lichter
Extra Info:
Aankondiging

DJ-ArSoN

Registered User
Zijn er mensen die al eens vanuit het Rheinpark bij de Tanzbrunnen gekeken hebben? Is dat goed te doen? Wij zaten tot nu toe altijd aan de kant van de Dom, ter hoogte van de Bastei. Lekker met al die kraampjes enzo, maar al wel vroeg druk en het zicht niet altijd top. Hoe is dat in het park qua drankjes en drukte? En het zicht daar? Misschien willen we dit jaar dan wel aan die kant gaan zitten.

Moontan

Moderator
Medewerker
Kölner Lichter im Zeichen der "Freundschaft"

Leverkusen/Köln (RPO). Die Vorbereitungen für die Kölner Lichter am 14. Juli laufen nicht nur beim Leverkusener Veranstalter Werner Nolden auf Hochtouren: Bei Chef-Feuerwerker Georg Alef sind die "China-Kracher" wohlbehalten eingetroffen, die Höhner haben die passende CD frisch aus der Presse geholt und auch die Früh-Brauerei ist neu mit im Boot.

Das Höhenfeuerwerk steht bei seiner 12. Auflage unter dem Motto "Freundschaft". Ausgangspunkt war zunächst das Kölner Chinajahr zur 25-jährigen Städtepartnerschaft mit Peking, doch "wir können die Höhner ja nicht 30 Minuten chinesisch singen lassen", wie Veranstalter Nolden sagt. Deswegen gibt es einen bunten Ritt durch die weiteren 23 Kölner Partnerstädte: Von Istanbul, über Rio de Janeiro, Thessaloniki, Liverpool und weiteren "Zwischenstopps" zurück an den Rhein.

In dem 29-minütigen Hauptfeuerwerk schießt Pyrotechniker Alef 1,49 Tonnen Netto-Explosivstoffmasse in die Luft. "Im Frühjahr habe ich mir schon die 'Zückerchen' in China angeguckt", sagt der erfahrene Feuerwerker, dem offensichtlich schon die Finger jucken. "Erstmals werden wir funkgesteuert zünden." Allein 3800 Feuerwerksbomben nur für das Hauptfeuerwerk müssen verbunden und adressiert werden. Etwa 2500 Single-Shot-Kometen und Feuertöpfe, mit denen der Musiktakt vorgegeben wird, werden gerade montiert.

http://www.rp-online.de/bergisches-...lichter-im-zeichen-der-freundschaft-1.2898824

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Heb de video van Voreifelrambo bekeken en ik moet zeggen dat de show vuurwerktechnisch prima in elkaar zat!
Muzieksmaak valt over te twisten, maar da's een keus van de organisatie en Weco denk ik.

smilli

FPM Filmer
Vind de muziek keuze echt slecht maar goed, schieten was vrijwel altijd op de maat en er ging ontzettend mooi spul omhoog:smiling:

ifeelfine

Registered User
wat appart dat Kölner Lichter kennelijk niet meer leeft op deze site, terwijl we er een aantal jaar geleden lyrisch over waren.Het evenement is mijn ogen nogal uit zijn voegen gegroeid, ik voel me niet echt prettig meer in de drukte van de stad ook al heb ik inmiddels slaapplek in de buurt. Mijn schoonouders zijn na hun pensionering vlak buiten keulen gaan wonen.

Het vuurwerk blijft goed (dit jaar het grootste ooit maar dat zeggen ze ieder jaar :p ) maar die muziek pffff

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Vorig jaar hoorde ik zulke baggermuziek op films dat ik maar niet heen ben gegaan dit jaar, maar nu was de muziek nog steeds niet best, maar het vuurwerk wonderschoon en lang.
Volgend jaar het een kans geven dan maar.

myrmidon

Registered User
Voor het synchroon schieten een 8, voor de keuze van de muziek een 3, wat een bocht!

Laatst bewerkt:

pyro_t

Registered User
Vond de show de beste in jaren, al vond ik die van vorig jaar ook goed.

Ik stond in het tanzbrunnen park, ook omdat daar de höhner optraden maar wel optijd een plekje langs de rijnoever opgezocht voor een goed zicht, en dat had ik ook.
Van de muziek moet je houden. En ik hou daar zeker van, heb zowat alle albums van de Höhner en verder voor 30 GB aan kölsche muziek op de computer staan en dat wordt elk jaar rond 11-11 meer.

Maar ik kan mij voorstellen dat de meeste mensen niet van die (toch enigzins carnaval) muziek houden, maar de meeste mensen uit keulen en omgeving wel.
Voor mij liever deze muziek dan dat klasieke geneuzel

Zaten hele mooie bommen tussen en een super finale, deze staat volgend jaar weer op kalender

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
|HD| Kölner Lichter 2012 [Vuurwerk, Feuerwerk, Fireworks]
Gepubliceerd op 15 jul 2012 door Pyromil0
Hauptfeuerwerk zu den Kölner Lichtern 2012

Tony

Administrator
Medewerker
Ik heb de show net in zijn geheel bekeken en vond het helemaal top!
Mooie producten en goed geschoten. Is Weco BACK?

shinji

Moderator
Medewerker
Ik heb de show net in zijn geheel bekeken en vond het helemaal top!
Mooie producten en goed geschoten. Is Weco BACK?

Weco is back, wat een fenomenale show is dit nou. Het doet inderdaad weer denken aan het begin van deze eeuw, toen Weco bij de beste van de wereld hoorde.

Bovenaan