Jaarwisseling Vuurwerkshow Hofwei was duur feest

Moontan

Moderator
Medewerker
'Jaarwisseling Vuurwerkshow Hofwei was duur feest'

Westvoorne – Het is twijfelachtig of er dit jaar weer een vuurwerkshow tijdens de jaarwisseling in Westvoorne komt. Het gemeentebestuur wil niet nog een keer veel geld in het evenement pompen.

De show op de Hofwei in Oostvoorne, die ruim 300 bezoekers trok, heeft in totaal 10.000 euro gekost. De helft ging naar het vuurwerk. De rest was bestemd om onder meer de catering en muziek af te kopen. Ondernemers vonden het financiële risico te groot. De gemeenteraad vindt het 'een duur feest' voor een evenement dat relatief weinig mensen trekt. Ze willen dit jaar alleen nog maar bijdragen als ondernemers ook meedoen. Burgemeester Peter de Jong belooft dat er nooit meer sprake zal zijn van een dergelijk hoog bedrag voor een vuurwerkshow. Als er geen ondernemers worden gevonden gaat het evenement tijdens de komende jaarwisseling niet door.

De totale kosten voor de afgelopen jaarwisseling in Westvoorne zijn bijna 40.000 euro. Dat ging verder op aan schade, voorzorgsmaatregelen, schoonmaak en beveiliging.

http://www.weekbladwestvoorne.nl/ni...wisseling-vuurwerkshow-hofwei-was-duur-feest-

Schuim

Moderator
Medewerker
Wat een typische prutsers weer..

Je kunt niet na 1 poging zeggen of een evenement gaat lopen of niet, helemaal in een situatie als deze waarbij er genoeg andere uitwijkmogelijkheden zij,
3 jaar/edities is het minimum waarbij je het 2e dik in de reclame moet gaan zitten om de mondelijke reclame te ondersteunen bij een "geslaagde" editie.

Is er "split even" of 10% verlies gedraaid in je eerste jaar dan doe je het met een evenement als dit nog erg netjes!

Zoek voor de gein maar is op waar Westervoorne licht.
Een gemeente met een "schamele" 14k inwoners verspreid over een gebied van heb ik jou daar.

Ik zou me als gemeente is een flinke veer in mn reet steken dat ik überhaubt die 300 inwoners al bij elkaar heb gekregen.

Ik durf hier ook aan te nemen dat er op een aankondiging in de regionale krant en misschien een paar a4 poster'tjes in een stoffige hoek van de kroeg en de supermarkt hier verder totaal geen moeite in is gestoken door wie dan ook om het bekend te maken.

Het is logisch dat je de horeca moet afkopen, dit omdat die donders goed weten waar ze mee bezig zijn en er al vanuit gingen dat ze er verlies op gingen draaien.
Ook de 5000 kosten en de 5000 aan showbudget zijn bedragen waar ik op durf te baseren dat hier mensen mee bezig zijn geweest die totaal niet wisten wat ze aan het doen waren.

Wat een wanvertoning dit..

EDIT: ik ben blij dat ik lekker aan de andere kant van het land woon als ik dit zo lees

Laatst bewerkt:
Bovenaan