Geen TT's

ajax4life

Registered User
Is het waar dat ze geen thumping thunders mogen verkopen vanaf 18 mei 2005??
Want op avp-zomer staat dat....

zink901

Registered User
ajax4life zei:
Is het waar dat ze geen thumping thunders mogen verkopen vanaf 18 mei 2005??
Want op avp-zomer staat dat....
Inderdaad iemand loopt te verkondigen dat de keuring dan afloopt en vrijwel al het knalvuurwerk wordt afgekeurd. Hij zegt dit te hebben gehoord van Ertbrand en Alpeco. Ik zet mijn grote twijfels hierbij.

Pyropim

Registered User
Al het vuurwerk moet inderdaad goedgekeurd zijn, en wat ik jammer genoeg vernomen heb is dat de tumping thunder niet goedgekeurd is of word

Ivanhoe

Registered User
Voor de duidelijkheid het gaat hier om een mogelijke afkeuring in de categorie feestvuurwerk. Het afgekeurde knalvuurwerk zal in de regel wel als spektakelvuurwerk kwalificeren

zink901

Registered User
Het wordt dus gewoon met KvK als ik het geod begrijp. Maar nu is het zo dat (volgens mij) geen enkele winkel in Baarle met KvK mag verkopen.

SilverDragon

Registered User
Maar wat je nu dus allemaal hoort is dat de normale knallers die tot feestvuurwerk horen worden afgekeurt als feestvuurwerk en waarschijnlijk tot het spektakelvuurwerk gaat behoren.
Het festvuurwerk mocht eerst 2 gram kruit bevatten en tot ... decibel knallen.

Is het dan niet gewoon dat ze de regels strenger maken,
en dat het aantal decibels vermindert wordt of het kruitinhoud verlaagd wordt.
;(

Want dat hoor je eigenlijk ;)

Ivanhoe

Registered User
Volgens mij is het zo dat ze nu voor het eerst serieus op geluiddsterkte worden getest, ik meen 153 dB op 2 meter. Een aantal feestvuurwerkknallers, zoals kennelijk de TT, overschrijden deze grens

zink901

Registered User
Een jongen bij ons zat erg met de nitraten dus uit wanhoop mailde hij maar naar Harry Loots. Uit de mail terug bleek dat Loots er niets vanaf wist en hij had nog volop TT!

Schwede

Registered User
Hallo

Heeft iemand een beeld van de super thumping thunder?
Sorry voor mijn Holladers ;)

Bij voorbaat dank

dennis-pyro

Registered User
staat volgens mij al ergens op de site maar goed

album_picm.php

zink901

Registered User
Nu hij er toch staat, ik vraag me steeds af wat voor een (lawine) pijl erop staat.

[adminbreak]Voor deze keer dan, maar zulke offtopicvragen voortaan aub via PM![/adminbreak]

Laatst bewerkt door een moderator:

Ivanhoe

Registered User
zink901 zei:
Nu hij er toch staat, ik vraag me steeds af wat voor een (lawine) pijl erop staat.

[adminbreak]Voor deze keer dan, maar zulke offtopicvragen voortaan aub via PM![/adminbreak]
Ik meen dat dat een thunder king is van Alpeco waar de koker vanaf is gehaald

Laatst bewerkt:

Ruffneck

Registered User
Tis geen Thunder King maar een lawinepijl die eind vorig jaar bij sommige winkels onder de toonbank werd verkocht. Merk/importeur niks over bekend zover ik weet.

SilverDragon

Registered User
Maar als de TT dan zou gaan behoren bij het knalvuurwerk met KvK,
wat gebeurt er dan met het andere kvk vuurwerk???

Bijv de JCWT, voor kvk vuurwerk heb ik gehoord dat er niet zo heel veel regels zijn waar aan gehouden moet worden, dus zou de JCWT moeten blijven toch???

PeterVuurwerk

Registered User
het gaat denk ik eerder om de veiligheid en gevarenkwalificatie.
dus of het nou in 1.1 of 1.4 wordt gedeeld.
aan de hand van de gevarenklasse zijn er dus ook andere bunkers nodig.
en ik denk dat alpeco de knallers zo willen keuren dat ze in 1.4 komen.
ongeacht de kwalificatie worden ze ondanks de kruitinhoud met kvk verkocht

ik kan het ook verkeerd hebben

bouvon

Registered User
Ik las dit op het forum van pyroteam :

Gepost door Kevin [Administrator] op Woensdag, 4 Mei 2005 / 13:41

Hallo,

Zoals je misschien al wist waren de nitraten tijdelijk uit de schappen omdat ze getest werden. Helaas zijn ALLE nitraten afgekeurd en er zit dus een kans in dat er dit jaar met oud en nieuw geen nitraten verkrijgbaar zijn. Binnekort worden de vlinders getest.

Kevin

Moet ik me nu zorgen gaan maken of wordt er bedoeld dat alle nitraten zonder kvk straks met kvk worden.
Ik had al een reactie gepost op het pyroteam forum, maar het is een klein forum dus weinig reacties.

Laatst bewerkt door een moderator:

bosman

Registered User
bouvon zei:
Ik las dit op het forum van pyroteam :

Gepost door Kevin [Administrator] op Woensdag, 4 Mei 2005 / 13:41

Hallo,

Zoals je misschien al wist waren de nitraten tijdelijk uit de schappen omdat ze getest werden. Helaas zijn ALLE nitraten afgekeurd en er zit dus een kans in dat er dit jaar met oud en nieuw geen nitraten verkrijgbaar zijn. Binnekort worden de vlinders getest.

Kevin

Moet ik me nu zorgen gaan maken of wordt er bedoeld dat alle nitraten zonder kvk straks met kvk worden.
Ik had al een reactie gepost op het pyroteam forum, maar het is een klein forum dus weinig reacties.

Dat zou wel heel erg zijn, weet jij ook waar die dat vandaad heeft?

Patrick

Registered User
bosman zei:
Dat zou wel heel erg zijn, weet jij ook waar die dat vandaad heeft?

Ik heb zo m'n vermoedens, maar ga ik niet zeggen zonder zeker te weten. Eén ding is zeker.. Sommige nitraten (zoals TT) zijn idd afgekeurd, maar dat ze allemaal afgekeurd zijn is volgens mij een uitspraak die op losse schroeven staat.
En als het wel zo is wordt er waarschijnlijk wel al aan nieuwe aangepaste varianten voor volgend jaar gewerkt.

Bovenaan