Festival Balls (Bex)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Devestator_001

Registered User
Hallo Freaks,

Ik heb even een paar vraagjes over de Festival Balls van Bex. Het gaat hier om de 1.5'' én de 2'' versie.

1: Ik hoor van mensen dat er in de 1.5'' doos 12 shells zitten en 1 mortier. Van weer anderen hoor ik dat er maar 6 shells in zitten. Hoeveel shells zitten er in de 1.5'' en de 2'' paketten?

2: Hoe duur is 1 doos van 1.5'' shells en 2'' shells ongeveer?

3: Wat zijn de effecten van de verschillende calibers?

4: Dit jaar wou ik van beide calibers een paar dozen kopen. Alleen ik heb géén idee hoe groot het effect is en hoe hoog de shells de lucht in geschoten worden. Hoe hoog komen de 1.5'' en de 2'' shells, en hoe groot is het effect ongeveer?

5: Zijn deze paketten aan te raden aan iemand die voor het eerst mortieren gaat schieten?

Alvast heel erg bedankt.

:w

Ruffneck

Registered User
Ze zijn een beetje te vergelijken met God Songs alsje het mij vraagt..

1.5 inch: 12 shells+buis

2inch: 6 shells+buis

2inch:
album_pic.php

1.5inch:
album_pic.php

De prijs moetje los per doos rond de 15 zoeken schat ik, zoals als godsongs.

Wat ik gehoord heb van mensen die ze hadden uitgetest is dat ze met veel geweld gelanceerd worden maar dat het effect een btje tegenvalt. Tis wel leuk denk ik om dit met meerdere tegelijk in fanshaped vorm te schieten.

Verder ishet wel erg goed geschikt om mee t ebeginnen. Maar pas er wel mee op! er komt nog steeds veel kracht bij vrij en er kan erg veel mis mee gaan.

En als laatste wil ik even waarschuwen, dit spul komt van Bex en is dus net zoals de panzers en de doodskoppen al behoorlijk wat jaartjes oud, de kwaliteit zal dus wel wat achteruit zijn gegaan.

Devestator_001

Registered User
Tnx Ruffneck!

Heeft verder niemand informatie voor me over de stijghoogte en de grootte van het effect? Helderheid etc...?

Ollie

Registered User
Kwaliteit van de 1,5 inch is ronduit slecht. De 2 inch heb ik nog niet gezien. Bij de 1,5 inch was niet eens sprake van burstlading!

gr.

Devestator_001

Registered User
hmm... misschien moet ik dan toch een tweede keer nadenken over of ik die paketten wel moet kopen... Ik heb ook geen zin in een slechte O&N... |:(

Patrick

Registered User
Er zijn ook nog via via Festival Spaceballs van het merk Weco te verkrijgen. Vergeleken met de foto's hierboven ziet dat spul er een stuk nieuwer uit. Kwa naam lijkt het in ieder geval verdacht veel op elkaar.
Ook bij die mortiertjes van Weco zit amper een burstknal. Wel een lekkere knal bij het lanceren. Verder zijn ze niet super bijzonder ofzo, maar wel leuk als je nog nooit mortieren hebt geschoten.

36.jpg

Patrick

Registered User
Devestator_001 zei:
Ik kan waarschijnlijk ook aan gewone losse 2'' shells komen. Wat is dan aan te raden? Zo'n pakket of losse shells?

Los is waarschijnlijk stukken goedkoper. De stap van 1,5 naar 2 is ook niet eens noemenswaardig groot. Als je er maar rekening mee houdt dat aan een echte mortier vaak schietlonten zitten (dus plak er een stuk visco aan) en zorg ervoor dat je goede geschikte buizen erbij weet te krijgen. Nou ja zorg in elk geval dat je op de hoogte bent hoe en wat voordat je ze gaat afschieten!! Volgens mij was daar ooit een topic over.

Devestator_001

Registered User
Ik heb dat topick idd al helemaal doorgelezen en weet nu wel hoe het moet. Volgens mij zijn die losse shells ook beter... toch?

Laatst bewerkt:

Mats

Registered User
.

Het effect van de losse 2'' shells zal wel beter zijn denk ik.
Maar deze zijn ook een stuk gevaarlijker, onderschat dat niet ( oa door het verschil in lont )
Lees iig dit toppic even goed door voordat je gaat beginnen met het schieten van shells http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showthread.php?t=1703
Want ook 2'' shells kunnen voor een hoop narigheid zorgen.

roet Roel.

Laatst bewerkt:

Mats

Registered User
.

2'' shells gaan per 144 in een karton als ik me niet vergis, en de kartonsprijzen liggen meestal rond de 350 euro per karton.

Groet Roel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan