Vuurwerkshow bij SO Soest hét uitje op derde kerstdag
SOEST - Rijwielhandelaar Jacco de Bruin uit Soest beleeft donderdagavond zijn vuurdoop. Om half acht barst zijn allereerste vuurwerkshow los op het terrein van voetbalvereniging SO Soest. ,,Spannend, ik heb er ongelooflijk veel zin in. We gaan er een leuk feest van maken’’, zegt hij handenwrijvend.
Drie kwartier lang schiet een professioneel vuurwerkafsteker de ene na de andere sierpijl de lucht in. Afgewisseld met een stamp muziek van een dj. ,,Hoeveel toeschouwers erop afkomen? Vijftienhonderd? Ik weet wel dat het enorm leeft, ik krijg veel reacties.’’
Nagelbijtend volgt hij de weersberichten. ,,Een beetje miezeren is niet erg, maar als het met bakken uit de hemel komt, begrijpt iedereen dat het niet door kan gaan.’’
Het is de eerste vuurwerkshow voor De Bruin, die twee jaar geleden de gelijknamige fietsenwinkel aan de Gallenkamp Pelsweg van zijn broer Ben overnam. ,,Hopelijk het begin van een nieuwe traditie.''
De vuurwerkshow wordt omlijst met een oudejaarsfestijn. Om half vier donderdagmiddag start de verkoop van oliebollen, glühwein, koffie en warme chocomel. De opbrengst is voor de jeugdafdeling van SO Soest. De Top2000, vuurkorven, bobsleebaan, uitreiking van de Blauwe Oliebol en de wedstrijd spijkerslaan zorgen voor extra sfeer en vertier.