Castillo Pirotecnia Valenciana

Mr_Mascleta

Registered User

De Castillo geschoten door Jose Manuel Crespo propiertario y diseñador van Pirotecnia Valenciana.

Een zeer mooi geschoten vuurwerk met een tintje Italiaans met zijn meerslagenbommen maar vooral in het teken stond van de karateristieke stijl van Valaciana; con la fuerza, constant tempo en steeds maar die krachtige slagen!
Mooie thema's en elk in een climax en een mooi slot. Als uitschieter het thema " Fachada de Kamuro" estilo de "Luis Brunchu" althans geïnspireerd door deze grootmeester van destijds!
De finale is waanzinnig te noemen, met een mooie zoals ie hoort te zijn driedelig; Pre-Final; met als basis silbatos y serpetinas - Final; met daarin zeer krachtige trueno's aviso in een mooie ritme- Bombardeo; met daarin een schitterende versnellingen ingezet met heel veel kleur en aan de voet slagen trueno's en als afsluiter mooie slagen met daarin zeer harde trueno's de estudatas!

Ook in dit type vuurwerk laat Jose Manuel Crespo 37 jaar jong, wederom zien dat hij een GROOTS vuurwerker is!!!!!!

Laatst bewerkt:

Poziloc

FPM Hangouderen
Re: Castillo Pirotecnia Valenciana.

Dit is tot nu toe de beste show van deze week.....strakke piemel show.

thunderboy

Registered User

Wat heeft dit bedrijf toch een enorm vette manier van een show schieten, alle veel voorkomende effekten zie je voorbij komen. Telkens weer die rustige opbouw, gevolgd door een salvo en dan nog eens een keer eroverheen blazen net als je denkt dat het niet gekker kan. Onbeschrijfelijk:tounge:
Tsja wat moet ik nou over zo'n finale nog zeggen, ben er gewoon sprakelooos van hahaha tering wat een ziekelijke afsluiting de tranen staan in mn ogen hier!

tronetti

Registered User

Heb weer zitten genieten. Valenciana heeft weer een gave show geschoten met de nodige Italiaanse ingrediënten.
Ze hebben hun winkelwagentje weer goed gevuld bij Di Matteo.....Super!

Vind ze nog steeds één van de beste schieters!

Tony

Administrator
Medewerker
Heb weer zitten genieten. Valenciana heeft weer een gave show geschoten met de nodige Italiaanse ingrediënten.
Ze hebben hun winkelwagentje weer goed gevuld bij Di Matteo.....Super!

Vind ze nog steeds één van de beste schieters!

Ze kopen bij marterello!
Die waren trouwens ook aanwezig.

Koetje

Registered User

Prachtige show dit, goed uitgewerkte thema´s en flink blazen op het laatst. Nice!

Z@P

Registered User

Vind deze ook beter dan die van ricasa, hoe fan ik ook ben van ze.
Heerlijk die italiaanse invloeden, i like it!!:lub:

elgielo

Registered User

Wooooooow wat een show ook!

Te gek die agressiviteit,
net zoals de show tijdens hun comeback in de rivierbedding in 2008

Zo hoort het in mijn ogen.

tronetti

Registered User

Ze kopen bij marterello!
Die waren trouwens ook aanwezig.

Oke, thanks. Was eerst van gedachten dat Di Matteo het materiaal geleverd had, aangezien ze veel voor andere bedrijven produceren. Kun je me misschien vertellen of de meerslagen in de show van Ricasa ook van Martarello SRL zijn?

joosti

Registered User

Dit is een hele mooie show die Valenciana heeft geschoten,met zeer,mooie thema's en mooie bommen,zo te zien hebben we een hoop gemist dit jaar.

tronetti

Registered User

Na alle shows weer gezien te hebben, steken ze er voor mij weer met kop en schouders boven uit.
Ricasa schiet ook goede shows, maar wordt allemaal erg voorspelbaar.

Vorig jaar was voor mij Europla de beste....lekker vernieuwend!

VvanVuurwerk

Registered User

Europla vond ik inderdaad ook erg goed vorig jaar.. Waarom hebben ze dit jaar dan eigenlijk Europla eigenlijk vervangen door Valenciana? En niet Turis? Zou voor volgend jaar het volgende rijtje er in kunnen zitten: Europla, Valenciana, Vicente, Ricasa?
Zou mij erg mooi lijken wand ben van plan volgend jaar (samen met BearGrylls) voor de 2e keer af te reizen naar Valencia.

Mr_Mascleta

Registered User

Nou dan heb ik ook nog wel een leuk lijstje. Alhoewel iedereen er gemakshalve vanuit gaat dat Turis geen goede show schiet vergeten we wel met z'an allen dat hij 95% materiales propias inzet ofwel eigen fabrikaat met schitterende composities en kleuren.
1,Valenciana de Nit del Foc
2.Pirofantasia
3.Peñarroja
4.Caballer FX
5.Turis

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker

De show van Valenciana was heerlijk.
Veel Italiaanse tintjes dit keer, maar lekker zoals zij dat eerder deden in de bedding met veel grote kalibers en geen gepiel met single-shots en candles, want dat zou dit soort shows alleen maar ontsieren.

Over volgend jaar? Ik zou zeggen de 2 slechtste eruit (Vicente en Ricasa b.v.) en b.v.
Pirofantasia en Europla erin of misschien een Marti?
Beetje vernieuwing kan af en toe geen kwaad om de reuzen wakker te houden.

Mr_Mascleta

Registered User

Over volgend jaar? Ik zou zeggen de 2 slechtste eruit (Vicente en Ricasa b.v.) en b.v.
Pirofantasia en Europla erin of misschien een Marti?
Beetje vernieuwing kan af en toe geen kwaad om de reuzen wakker te houden.

Helemaal mee eens, Ricasa en Vicente eruit in 2013, het is niet anders. De optie om Marti is ook een goede en passend in de kleine maar zich wel willen laten zien Valenciaan net zoals de andere namen.
Jij hebt het over de reuzen, maar zo zie ik ze al een jaar of 4 niet meer hoor, ja puur op naam, maar als je werkelijk kijkt naar hun prestaties? Het enig wat ze kunnen doen is groot schieten in de zin dat ze redelijk uitpakken in materiaal, maar inhoudelijk laten ze helaas en dat is een pijnlijke constatering in Fallas verdomd weinig nieuws zien!

Natuurlijk zijn het wel goede shows, maar ik heb eerder geschreven gezien de reputatie zijn ze zich verplicht elk jaar iets anders te laten zien omdat het product vuurwerk zich daarvoor uitermate goed voor leent, maar ook de ongelooflijke know-how die beide bezitten is al een argument om het anders te laten zijn.

Tony

Administrator
Medewerker
Ik zit dit echt met verbazing te lezen.
Ricasa eruit? Slechtste met Vicente?

Marti erin? Gebaseerd op?
Peñarroja erin?????? x 1000??????

Het lijkt wel cabaret!

Mr_Mascleta

Registered User
De vraag zou ook kunnen zijn Toon waarom jij dit met verbazing zit te lezen? De vergelijking met cabaret gaat mank in mijn beleving. Maar wat zijn jouw argumenten om Vicente en Ricasa er wel in te laten?

Dat er andere opties zijn baseer ik op het feit dat die firma's Castillos kunnen schieten met zeer veel afwisseling( niet zoveel crackling als Ricasa voor het 4de jaar op rij) mooie thema's met die typische climax erin zonder overkill, goed kleur combinaties met eigen fabrikaat, overzichtelijk, en zelf denk ik ook dat ze meer trots willen laten zien als ze op dit podium mogen schieten.

Daarnaast weten we allemaal dat zowel Vicente als Ricasa het veel beter hebben als je het hebt over financiële middelen waardoor het lijkt dat ze veel beter zijn, maar is dit wel zo? Deze vraag is gebaseerd op wat ze nu laten zien en ik toch enig gemakzucht bespeur met het schijven(bestand ophalen vanuit pc, ik heb het zelf gezien op kantoor) van hun show?

Maar goed hier zijn meningen voor en laat een discussie open en gezond.

Tony

Administrator
Medewerker
Omdat Ricasa ondanks dat ze niets vernieuwends hebben laten zien toch gewoon een top show neerzet die je bijna nergens anders ziet. En daar gaat het toch om? We willen elke week wel een ander soort show zien maar dat gaat niet, dat is gewoon niet realistisch te noemen. Ricasa veranderd zijn shows 1 keer in de 3 jaar en deze shows gaan ze heel Spanje/andere landen door. Zo werkt het gewoon en is het ook vol te houden. Doe je 1 show per jaar dan kan het wel maar bij dit soort bedrijven is het onmogelijk.

Dit geldt trouwens voor heel veel grote bedrijven van wereldklasse. Volg de competities maar eens. Bedrijven lopen vaak een aantal competities in 1 jaar af en daar zie je bijna elke keer dezelfde show voorbij komen. De 1 wat groter dan de ander maar dezelfde thema's en volgorde.

Jij als geen ander zou moeten weten wat Ricardo Jr. allemaal in het bedrijf MOET doen en wat hij voor het bedrijf betekend. En als je dat weet dan weet je ook dan "even" een andere shows designen niet altijd werkt of gaat.

Betreft de stand van de bedrijven;
Ik vraag me af of Vicente het de laatste jaren wel zo goed heeft. Waar je voorheen bij diverse bedrijven in Europa/de wereld Vicente spullen zag zie je nu veelal Ricasa spullen voorbij komen. Ik denk ook nu de Spaanse vuurwerkmarkt al 2 jaar op zijn gat ligt dat de prioriteiten van Ricasa in de export liggen en niet bij het schieten van een verliesgevende show.

Het Cabaret; Ging mij over de opmerking van Jos dat hij Turis boven een Ricasa zet.
Dat is volgens mij puur gebaseerd op een aantal mooie producten van Turis en niet op de shows anders kan ik het gewoon niet geloven :)

Laatst bewerkt:
Bovenaan