Negatief Brand in schuur naast vuurwerkwinkel, huizen tijdelijk ontruimd.

The Cigarman

Moderator
Medewerker
Orthen.jpg
In een schuur naast een vuurwerkwinkel in de straat Orthen in Den Bosch is woensdagmiddag brand uitgebroken. Uit voorzorg zijn een aantal huizen in de buurt kort ontruimd. Het vuur is niet overgeslagen naar de vuurwerkwinkel of de huizen.

Wat er precies in brand heeft gestaan in de schuur is niet duidelijk, laat de veiligheidsregio weten. De schuur is direct verbonden aan een winkel waar vuurwerk wordt opgeslagen en verkocht. Het gebouw van de winkel is van steen, waardoor het vuur niet over is geslagen.

Ontruiming uit voorzorg
Toch werden uit voorzorg huizen in de straat ontruimd, maar de bewoners konden na een paar minuten alweer terugkeren naar huis omdat het vuur onder controle was. De brandweer heeft het vuur snel geblust, maar was nog even bezig met sloop- en nabluswerkzaamheden.

Om zeker te weten dat het vuur uit was en niet meer smeulde, werden onder andere dakplaten van de schuur gesloopt. De brand in de schuur is beperkt gebleven.

Orthen 2.jpg Orthen 3.jpg Orthen 4.jpg

Bron: https://www.omroepbrabant.nl/nieuws...aast-vuurwerkwinkel-huizen-tijdelijk-ontruimd

Het betreft Vuurwerk Orthen.

joszie

Zilveren Member
Als de schuur naast een schoenenwinkel had gestaan, was het dan ook zo breed uitgemeten in het nieuws gekomen?

bridge

Zilveren Member
Ik erger me ook groen en geel aan framing op fpm. Toen er nog niks aan de hand was werd hier al gepleit voor een vuurpijlverbod.

Schuim

Moderator
Medewerker
We gaan een beetje offtopic maar..

Ik ben nog steeds een groot voorstander van een verbod op vuurpijlen voor consumenten.
Die kunnen er gewoon niet mee om gaan. Die snappen al niet hoe hun telefoon werkt, laat staan simpele natuurkunde.
En ook bij echte liefhebbers heb ik het vaak zat fout zien gaan omdat ze gewoon even net niet lang genoeg nadenken.

Daarnaast was de kwaliteit van pijlen al jaren ver ondermaats en zaten er best veel productie fouten in.
Dat houd niet in dat ze niet van goede kwaliteit kunnen zijn. Maar die hier bij massa werden verkocht was meestal troep.

firewire

Registered User
We gaan een beetje offtopic maar..

Ik ben nog steeds een groot voorstander van een verbod op vuurpijlen voor consumenten.
Die kunnen er gewoon niet mee om gaan. Die snappen al niet hoe hun telefoon werkt, laat staan simpele natuurkunde.
En ook bij echte liefhebbers heb ik het vaak zat fout zien gaan omdat ze gewoon even net niet lang genoeg nadenken.

Daarnaast was de kwaliteit van pijlen al jaren ver ondermaats en zaten er best veel productie fouten in.
Dat houd niet in dat ze niet van goede kwaliteit kunnen zijn. Maar die hier bij massa werden verkocht was meestal troep.
‘van het’

Of je hebt wat gemist, dat kan ook.😆

Bovenaan