Bonbrige Display Shells

jcwtfreak

Registered User
Ik vind Bonbridge shells van zéér goede kwaliteit en het mooie is bij bonbridge shells dat er af en toe teveel burstcharge inzit waardoor je echt megaharde bursts krijgt!:cool: , 4'' is ook goed en 5'' ook erg goed en 6'' ben ik het beste over te spreken die peony's komen echt op je af TOP!

Maar over de 8'' van Bonbridge ben ik minder goed te spreken vorig jaar had ik 3 verschillende meegemaakt die me vriend schoot namelijk: Multi Stage Thunder, Golden Palmtree w/tail en Crossette Ring allemaal ietsiepietsie klein effect voor 200mm me vriend schoot diverse 6'' van Beko en Bonbridge af die boven de 200 uitkwamen maar tot 6'' zijn het zeker goede kwaliteit shells!

Ik zal deze week wel es een rijtje filmpjes van diverse maten Bonbridge shells posten.

Laatst bewerkt:

mvd

Registered User
Let op deze foto's zijn gemaakt bij een vriend van me het vuurwerk is dan ook niet van mij.. helaas:cheesy:

p1010014be0.jpg

Aantal bonbridge kartonnen. Zoals je ziet heeft bonbridge meerderen soorten kartonnen. De inhoud kan varieren van 36 stuks tot 62 tot 72 als ik spreek over de 3''.

Pyromaster2

Registered User
Let op deze foto's zijn gemaakt bij een vriend van me het vuurwerk is dan ook niet van mij.. helaas:cheesy:

p1010014be0.jpg

Aantal bonbridge kartonnen. Zoals je ziet heeft bonbridge meerderen soorten kartonnen. De inhoud kan varieren van 36 stuks tot 62 tot 72 als ik spreek over de 3''.

Ik heb mij laten vertellen dat de kartonnen op de getoonde foto allemaal troep is.
De kartonnen met shells waren blootgestelt aan vochtige omstandigheden.
Dus het is oppassen als je ze aangeboden krijgt.
Shells die blootgestelt zijn aan vochtige omstandigheden kunnen namelijk eerder failure's oplopen omdat de liftcharge aangetast wordt en de ontstekers/vertragers.
Ik weet dan niet hoe het gestelt staat met de inhoud van de shell zelf, maar naar mijn weten zijn shells vaak gepasted met watervaste lijm.

Je hebt verschillende kartons zoals MVD al aangaf de kartons van 36 stuks zijn wel van hele goede kwaliteit aangezien dit de laatste nieuwe zijn.
Maar de kartons van 72 stuks is inderdaad crap, vorig jaar een aantal gezien waar gewoonweg de schimmel op stond en heb ook van meerdere mensen gehoord dat er vaak ook wel ploppers tussen zaten die dus niks doen.

En de kartons op deze foto zien ook niet al te best uit, ook kenmerken van waterschade echter wil dit nog niet zeggen dat de shells zelf aan zijn getast.
Echter loopt het lont wel gevaar, vorig jaar meerdere keren gezien dat het lont ook echt verrot was en dan is het echt opassen geblazen.

Tony

Administrator
Medewerker
Je hebt verschillende kartons zoals MVD al aangaf de kartons van 36 stuks zijn wel van hele goede kwaliteit aangezien dit de laatste nieuwe zijn.
Maar de kartons van 72 stuks is inderdaad crap, vorig jaar een aantal gezien waar gewoonweg de schimmel op stond en heb ook van meerdere mensen gehoord dat er vaak ook wel ploppers tussen zaten die dus niks doen.

En de kartons op deze foto zien ook niet al te best uit, ook kenmerken van waterschade echter wil dit nog niet zeggen dat de shells zelf aan zijn getast.
Echter loopt het lont wel gevaar, vorig jaar meerdere keren gezien dat het lont ook echt verrot was en dan is het echt opassen geblazen.

Als het karton aangetast is door het water ga er dan maar vanauit dat de shells ook aangestast zijn. Ook deze zijn van karton gemaakt en nemen zeer snel vocht op. Wat je tegewoordig vaak ziet is dat ze de shells apart verpakken in een plastic zakje.

jaspertjuh

Registered User
En de stof die in vuurwerk verwerkt zit (salpeter) neemt ook zeer snel vocht op! Ik raad je dan ook aan om als je shells hebt, er een paar van die vochtvretende zakjes bij te doen ;)

mvd

Registered User

aangezien dit de laatste nieuwe zijn
dit is niet waar er zijn namelijk nieuwe shells uitgebracht in het jaar 2007 deze schijnen van goede kwaliteit te zijn helaas is de prijs dan wel wat duurder.

Pyromaster2

Registered User
Schaalconstructie kan aangetast zijn maar het hoeft niet zozeer te zijn dat de binnenste stars aangetast worden.
Meeste shellschaal constructies zijn wel zo'n 5mm dik, als het niet dikker is, als ze gepasted zijn, ze zouden dus echt in de regen of in een bak water moeten weken.
Daarbij komt wel kijken dat de break minder bevordelijk wordt omdat de schaalconstructie zijn stijfheid verliest, een shell kan namelijk wel watervast gepasted zijn maar het karton kan alsnog water opnemen, zelfde is dat met meranti-multiplex, de platen zijn met watervaste lijm verlijmt maar de platen zelf kunnen wel gaan rotten op langer termijn, dit zal dus ook voor de schaalconstructie gelden neem ik aan.
Een vochtige omgeving zoals mist of dauwafzetting zullen enkel het gedekte stoppine-lont en liftcharge en de ontstekers aanvreten.
De zakjes die om de shells zitten zullen denk ik toch puur bedoelt zijn om de liftcharge en ontstekers te beschermen tegen vocht, de meeste quickfuselonten zijn tegenwoordig waterproof dankzij de geplastificeerde laag om de kartonnentube ze kunnen dus tegen water, enkel als de tube zelf blootgestelt wordt, dompelt men het hele lont onder water dan kan men het lont niet meer gebruiken.
Ik heb dus eerder gezien dat de kartonnen van 72 stuks nog ongeplastificeerde quickfuselonten hadden, dus schimmel op de lonten kan ik me dus wel goed voorstellen, beetje schimmel op de geplastificeerde quickfuselonten moet niet bijzonder veel uitmaken omdat het een afzettingslaag is van de schimmel die het stoppine(blackmatch)lont niet aantast.

Maargoed vraag geldende is dus tot in hoeverre de shell zelf bestand is tegen water, het is watervast verlijmt meestal, maar tot hoeverre is watervast/watervast nou eigenlijk?
Hier doel ik dus niet op de liftcharge, ontstekers en lont, maar puur de inhoud.

Laatst bewerkt:

fexZy

Registered User
En de stof die in vuurwerk verwerkt zit (salpeter) neemt ook zeer snel vocht op! Ik raad je dan ook aan om als je shells hebt, er een paar van die vochtvretende zakjes bij te doen ;)

misschien een rare vraag hoor maar als je zakjes bij de shells in de doos doet, trekt je het vocht toch juist de doos in?! of zie ik dit verkeerd:worried:

Son-T

Registered User
dat zie je verkeerd.
het word geabsorbeerd. dat wil zeggen dat wanneer de vochtige lucht in aanraking komt met zon silica korrel ,dan pas word het vocht ontrokken aan de lucht .De zuigende werking van de korrels zijn minimaal om de vochige lucht te laten doen bewegen naar de korrels toe.

Lucht is overal. Zo heb je vochtige lucht buiten de doos maar ook binnen de doos en om die vochtige lucht binnen aan te vallen zouden de zakjes moeten helpen. De vochtige lucht buiten de doos zou het karton(van de doos) al moeten opnemen .Zo is er ook veel afhankelijk van de windstromingen in de ruimte hoe meer circulatie hoe beter...doordat de lucht in de doos relatief niet beinvloed word door luchtstromingen ,zou het vochtgehalte in de doos hoger kunnen zijn dan erbuiten ...zekers wanneer de doos zelf al vochtig is ..

Zo word en altijd een vochtige ruimte gecreerd binnenin de doos.
ALs je natte doos dan in een droge kamer komt blijft de omgeving binnenin de doos vochtig.En duurt het weer heel lang voor alles weer vochtvrij is Daarom is het het beste om een droge doos te hebben en een droge ruimte. Dan hoef je helemaal geen zakjes te gebruiken .:blink1:

Plastic zakken zouden voldoende moeten zijn om de bom te beschermen tegen vocht.Maar als er een scheurtje in het plastc zit dan heeft de zakfunktie bijna geen waarde meer en dan zouden de korrels een 2e bescherming bieden ,

Nu graag weer ontopic!! Bonbrige Display Shells

firewall

Registered User
is er een filmpje beschikbaar van de 4 inch silver willow van Bonbridge of is er iemand die er wat meer over kan vertellen?

ik hoor het wel:cool:

Pyromaster2

Registered User
is er een filmpje beschikbaar van de 4 inch silver willow van Bonbridge of is er iemand die er wat meer over kan vertellen?

ik hoor het wel:cool:

Om een indicatie te krijgen over het effect zelf is het aan te raden om bij Jorge filmpjes sectie te gaan kijken, hier de link.

Staan wel wat willow's tussen

Het is een indicatie hé, elke shell verschilt wel en is bijzonder op zijn eigen manier.:)

KX250

Registered User
Hier nog een foto van een 150mm Bonbridge shell, met het effect; Red peony with golden pistil to dark to golden peony with red pistil.

Groeten KX250..

Bovenaan