Bonbrige Display Shells

boefje

Registered User
Hallo,

Ik had een foto gezien op internet van een bombrige display shell, een "red green thunder rain star shell".

Ik was toch wel erg nieuwschierig wat voor een effect deze shell geeft, want ik heb er nog nooit eerder van gehoord, van dit effect.

Misschien heeft iemand toevallig een filmpje van dit effect?

Gr,

Maurice

Schuim

Moderator
Medewerker
lijkt mij een shell te wezen met de twee kleuren gemixt (dus rood en groen naast elkaar) en dat rain lijkt mij genoeg te zeggen toch?

maar ik heb eigenlijk nog nooit wat gehoord of gezien van deze jongens

zijn ze nieuw ofzo?
of weer alleen via de handelaren te krijgen?

greedings,
uwe schuim

Pyromaster2

Registered User
Dit betreft een 100mm shell van Bonbridge en zijn al vaker opgedoken,vorig jaar al en de jaren ervoor.

Zal een multicolour rain star shell zijn met harde burtsknal.
Rain is net weer iets anders dan een peony,rain brand namelijk wat langer en maakt een vlucht naar beneden toe tijdens deze branding.
Maar komt niet geheel op de grond terecht dus niet zoiets als de waterfallbombes van Weco want die zakken wel heel laag tot de grond.

Het zal dus gewoon een multicolour effect in dit geval mixed green en red,met een harde knal zijn,tijdens de burst.

Laatst bewerkt:

magic sky line

Registered User
de kwaliteit van bonbridge shells komt een beetje over een met broekhoff shell. ik heb ook ooit eens een bonbridge shell met rain effect gehad maar vond hem meer op een wave effect lijken.

R0nNoZ

Registered User
Re: Bombrige Display Shells

Bonbridge hetzelfde als broekhoff? Het is toch wel een feit dat Bonbridge shells 1 van de beste zijn of zit ik ernaast. Ze hebben een goed kwalitatief vol effect.

Laatst bewerkt door een moderator:

Anthony_bomb.

Registered User

Het effect van de bommen staat er in het frans op.
'BOMBE JAUNE ET VERTE AVEC COMETE ARGENT'

en

'BOMBE BLEUE ET OR VERTE AVEC COMETE ARGENT'

om maar 2 voorbeelden te noemen ;)

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User

Bonbridge hetzelfde als broekhoff? Het is toch wel een feit dat Bonbridge shells 1 van de beste zijn of zit ik ernaast. Ze hebben een goed kwalitatief vol effect.

1 van de beste wil ik het meteen niet noemen dat zijn die van Broekhoff evenmin.
Kijk elk merk heeft zo zijn plus en minpunten, de 1 besteed daar meer werk aan aan bijvoorbeeld effectgrootte de ander weer aan het effectsduur, Bonbridge shells zijn wel goed maar niet meteen overal de beste in, iniedergeval ik denk daar zo over, ieder heeft zo zijn eigen mening.
Kijk bijvoorbeeld naar de Zink 600 serie van deze shells wordt hoge kwaliteit verwacht, naja de kleuren zijn wel mooi helder en goed gekleurd maar sommige effecten vind ik persoonlijk 3 x niks, en zeker het geld van een kleine 30 tot 40 euro voor 100mm wat sommigen ervoor vragen niet waard.
Zo zie je maar weer dat smaken persoonlijk erg verschillen.;)
Dus je kunt er geen lijn in trekken wat betreft welke shell beter is.

Anthony_bomb.

Registered User
Hier een foto van een karton 4'' Shells van Bonbrige.
Ongeveer 20 stuks ervan zijn met tail.

Karton4BB1155470639.jpg

wesley1983

Registered User
ik heb ze vorig jaar ook gehad, vond ze wel redelijk maar dat was t ook. Toch wil ik ze dit jaar weer halen.. zijn deze bij weco nog gewoon te krijgen?

Pyromaster2

Registered User
ik heb ze vorig jaar ook gehad, vond ze wel redelijk maar dat was t ook. Toch wil ik ze dit jaar weer halen.. zijn deze bij weco nog gewoon te krijgen?

Ik weet niet precies wat je bedoeld maar ik kan je wel vertellen dat op geen enkele legale wijze mortierbommen/shells wordt verkocht aan particulieren in Belgie.
Dus ik denk dat je het antwoord dan wel hebt.;)

Pyromaster2

Registered User
Snap heel dat antwoord niet......Bonbridge shells bij Weco te verkrijgen???

Hij bedoelde denk ik in dit geval Alpeco i.p.v Weco.
Hij wou tevens weten of deze shells nog te krijgen waren voor de particulier wat in dit geval dus niet zo is mits je in bezit bent van alle juiste papieren voor opslag etc.

Weco fabriceerd geen bonbridge shells, alhoewel de china shells lijken er wel verdacht veel op qua uiterlijk alleen dan een ander label enz. erop geplakt.
Maar zijn het toch niet;)

rembo

Registered User

Het effect van de bommen staat er in het frans op.
'BOMBE JAUNE ET VERTE AVEC COMETE ARGENT'

en

om maar 2 voorbeelden te noemen ;)

ja die 2 had ik ook
het is gewoon een peony met 2 kleuren en silvertail

vertaald: geel+groen met zilveren komeet (tail dus)
blauw+goud met zilveren komeet (tail dus) deze vond ik erg mooi

Ik had ook nog:
Bombe verte avec jaune coeur (groen met geel hart (pistel dus))

dit allemaal in het kaliber van 3inch

filmpjes van deze shells: (+ andere bonbridge shells)
http://www.youtube.com/watch?v=-opWMjvGwH8

edit @ athony:

is dat niet bleu et or, en geen verte... zo was het bij mij in iedergeval

rembo

Laatst bewerkt:
Bovenaan