Antwerpen (B)

Moontan

Moderator
Medewerker
Antwerpen (B)

Wanneer: 31-Dec-2011
Plaats: Antwerpen
Land: Belgie
Wie: Vangelabbeek
Kaliber: Professioneel
Tijd: 23.55 – 00.30 (01-Jan-2012)
Waarom; Oud en Nieuw feest

Moontan

Moderator
Medewerker
Eindejaarsvuurwerk
Net zoals de voorgaande jaren luidt de stad Antwerpen om middernacht het nieuwe jaar in met een vuurwerk. Dat wordt dit jaar afgeschoten op de Schelde ter hoogte van het Zuiderterras. Vanaf middernacht schittert de Antwerpse hemel 20 minuten lang. Alles is perfect te zien en te horen op beide oevers (kijkplaatsen: Scheldekaaien van de Cockerillkaai tot de Plantinkaai, het wandelterras Zuiderterras, Linkeroever, Hogere Zeevaartschool, Oosterweel...).
De vuurwerkmeesters Vangelabbeek zijn sinds 21 december bezig met de voorbereidingen van het vuurwerk. Resultaat: een feestelijke show die de toeschouwers zal verbazen vanaf het moment dat de eerste pijl wordt afgeschoten. Het vuurwerk wordt afgeschoten op een soundtrack van hedendaagse muziek. Voor personen met een belemmering zijn plaatsen voorzien op de busparking, naast het café Zuiderterras.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLSDE_20111228_001

RedBaron

Registered User
Vangelabbeek. HIHI. dAT VIND IK TOCH WAT SNEU voor die Antwerpenaeren.

De Antwerpenaren zijn het zo onderhand wel gewend dat er van buiten Antwerpen een bedrijf komt schieten voor het oudejaarsvuurwerk. Daarvoor was het 3 jaar Laser Fireworks uit Nederland, en het jaar daar weer voor was het wederom Vangelabbeek. Dat vuurwerk werd toen ivm met slecht weer (als ik het me goed herinner) afgeschoten pas een half jaar later. ik denk dat sommige hier dat ook nog wel herinneren. Het was een ware aanfluiting, en niks synchroon op de muziek, veel dezelfde blokken, enz.

De laatste keer dat een Antwerps bedrijf dit vuurwerk schoot is alweer 5 jaar geleden. En dat was toen de firma Hendrickx en Lefeber. Ik blijf me er steeds over verbazen dat ze geen bedrijf uit de buurt uitkiezen of de kans geven. Er zijn wel degelijk bedrijven uit Antwerpen of de direct omgeving die een offerte uitbrengen weet ik. Ook het groot vuurwerk van de opening van het MAS (Museum aan de Schelde) in mei dit jaar hebben ze ook gegund aan een peper duur frans bedrijf (Ephémère).. waarom ik heb geen flauw idee.. er zitten een paar goede vuurwerk bedrijven in Antwerpen en omgeving (HC Pyrotechnics, CBF Pyrotechnics, DBK Fireworks, enz).. Maar daar worden dit soort opdrachten vreemd genoeg de laatste tijd niet meer aangegunt lijkt het wel.

Al met al ben ik reuze benieuwd wat Vangelabbeek er dit jaar van gaat maken.

Bovenaan