80 mm shells

Heb pas geleden 80mm shells aangeboden gekregen maar hij heeft er geen Mortieren voor. Weet iemand waar je dat soort Mortieren kan krijgen.

Het gaat namelijk over de Zink 611

Cylindrische shell (zylinderbombe) met “kreiselblitze” Kaliber: 80mm
3 effecten mogelijk: Rood, blauw of groen sterrenboeket met daarna 11 “im kreis platzenden silberkreiselblitzen”.
Deze shells bevatten 260 gram P.T.S.

Nou heb ik wel in een ander topic gelezen dat er gele mortieren zijn bij alpeco met een diameter van 80mm. Heb er daar 4 van maar die zijn volgens mij voor 3 inch (inwendig oranje buis 76mm en geel 77mm) . hier een fototje van me mortieren.
Foto-6A6BXNCT.jpg

Wie heeft er voor mij meer info. Heb ze nog niet gekocht.

EN GEEN REACTIES VAN NIET DOEN HIJ HEEFT GEEN MORTIEREN ERVOOR

Laatst bewerkt:

Pyromaster2

Registered User
Hier heb je vast wel wat aan, ik en Redbaron in discussie over 80mm bommen op VWC.
En het volgende kwam naar voren;

Redbaron: Ik heb ze zelf geprepareerd voor de show in Oostende, en ik zag totaal geen gevaar omdat ze niet vast zaten of zo in de 75mm buis. Ze zaten eerder te los in een 80mm buis, en dan is de kans toch redelijk groot dat ze wat laag zouden ontploffen. de buizen waren daarnaast even groot

Ik hoop dat je hier wat aan hebt:cool:

Dus als ik het goed begrijp kan ik ze gewoon uit een 3inch mortier schieten.

Maar de inwendige diameter daarvan is 76 mm wat is dan de uitwendige diameter van een 80mm shell ( dat is dan toch 80mm)

Of heb ik het nu verkeerd:embarrest:

Pyromaster2

Registered User
Dus als ik het goed begrijp kan ik ze gewoon uit een 3inch mortier schieten.

Maar de inwendige diameter daarvan is 76 mm wat is dan de uitwendige diameter van een 80mm shell ( dat is dan toch 80mm)

Of heb ik het nu verkeerd:embarrest:

Nee een shell is vaak enkele millimeters kleiner.
Maat op de shell slaat op de binnenmaat van de mortier, nu heeft het dus volgens de quote van Redbaron geen problemen gegeven, dus ik zie hier het probleem dus ook niet zozeer.
Mocht je twijfelen kun je alsnog de gele 80mm mortieren gebruiken.

HC_Agitator

Registered User
toevallig ben ik er net achter gekomen dat ik van alpeco 2 3Inch mortien heb meegekregen ( en waar ik vorig jaar mee geschoten heb en ook een aantal keer goed weg ben gekomen ). ik heb de maat even opgemeten en t was 82mm binnewerks. dus met deze ga ik geen 3Inch shells meer schieten.

Mvg

Laatst bewerkt:

blaauwbroek

Registered User
jongens kijk alsjeblieft uit met deze dingen de meeste mensen hebben hier geen verstand van en steken zo´n ding zo aan met alle gevolgen van dien!
dit is onveilig vuurwerk als het door zo maar iemand wordt aangestoken en metalen buisjes worden al gauw projektielen!
hoop dat jullie goed oppassen met deze spullen!
mvrgr,
ron
vuurwerkcenter.nl

HC_Agitator

Registered User
jongens kijk alsjeblieft uit met deze dingen de meeste mensen hebben hier geen verstand van en steken zo´n ding zo aan met alle gevolgen van dien!
dit is onveilig vuurwerk als het door zo maar iemand wordt aangestoken en metalen buisjes worden al gauw projektielen!
hoop dat jullie goed oppassen met deze spullen!
mvrgr,
ron
vuurwerkcenter.nl

ik geef je geen ongelijk maar eigenlijk wist ik dit al voor dat ik voor t eerst ging schieten 3 jaar geleden :noworry:

Bovenaan